זמני כניסת ויציאת שבת

זמני כניסת ויציאת שבת בנתניה: השבת של ה-28 בספטמבר בנתניה, כ"ה באלול התשפ"ד, תיכנס ביום שישי בשעה 18:10 ותצא למחרת בשעה 19:05. השבוע אנו קוראים את פרשת: ניצבים - וילך.

"אתם ניצבים היום כולכם לפני השם אלוקיכם" (פרק כ"ט, פסוק ט)


ממש עוד מעט יפרוס החג הקדוש, ראש השנה, את כנפיו הלבנות ואנו נתכנס בבתי הכנסת ונבקש ונתחנן שהקב"ה יענה לבקשותינו ויכתוב אותנו לחיים טובים. במהלך הימים האלו אנחנו מנסים להיות אנשים טובים יותר, לקבל על עצמנו קבלות טובות, ולהיות ראויים לשפע ולטוב שאבינו מלכנו יעתיר לנו.

שבת אחת לפני החג אנחנו קוראים שתי פרשיות: פרשת ניצבים ופרשת וילך. בפרשת ניצבים כתוב: "אתם ניצבים היום…". מובא בספר 'טיב הפנינים' לרבי גמליאל הכהן רבינוביץ, כי "אתם" אלו אותיות אמת. על ידי אמת מתקרבים להקב"ה. ועוד מביא שם את דברי הזוהר הקדוש שאומר: "אתם ניצבים היום" - זהו ראש השנה. על ידי אמת נוכל להיות "ניצבים" - עומדים "היום" - בראש השנה, לפני השם אלוקינו.
ומעשה ביהודי אחד שחטא הרבה. יום אחד הגיע לחוזה מלובלין וביקש ממנו שיורה לו דרך תשובה. אמר לו החוזה מלובלין שימנע מלדבר שקר. תמה החוטא: זהו? חטאתי כל כך הרבה וכל מה שאני צריך בשביל לחזור בתשובה זה להימנע משקר? אמר לו החוזה: הן.
יצא יהודי מבית החוזה מלובלין שמח וטוב לב. הוא ימנע מלשקר, אך ימשיך לעשות ככל העולה על רוחו. תכנן החוטא לגנוב משהו בשוק. בדרך פגש אותו יהודי אחר ושאל אותו: לאן פניך מועדות?, לא רצה הוא לשקר, הרי הבטיח שלא יעשה את זה, והחליט לוותר על הגניבה. כך בכל פעם ששאלו אותו לאן פניו מועדות או מה מעשיו, הוא נזכר בקבלה שלו וכדי לא לשקר הוא ויתר על העוון. אט אט התייאש מן החטא וקיבל עליו עול מלכות שמים.
השבוע במסגרת 'קבלה לשבוע' אחד בלבד, נקבל על עצמנו להימנע מהשקר ולדבר אמת ורק אמת. ובע"ה זכות הקבלה הטובה הזו תעמוד לאלון בן עידית (אהל) והוא ישוב הביתה במהרה. שבת שלום.