מלחמת הכנופיות הגיעה לעיר קרית גת: בשבועות האחרונים טיפלה המשטרה במספר אירועים פליליים בעיר, שקשורים על פי החשד למאבקי השליטה בין ארגוני הפשיעה בדרום. למה זה מתרחש דווקא עכשיו, ומי מוביל את ההשתלטות על הפשע בעיר?

4 צפייה בגלריה
תחנה מרכזית קרית גת והסולחה
תחנה מרכזית קרית גת והסולחה
תחנה מרכזית קרית גת והסולחה
(צילום: צפריר אביוב ופרטי)

להערכת גורם במשטרה, מדובר בשינוי מפת הפשיעה באזור ובכניסתם של ארגונים קטנים שקמו לאחר חיסולו של העבריין הבכיר בני שלמה. "העיר נשלטה באופן מסורתי על ידי שלום דומרני ובני שלמה", אמר גורם עברייני. "לכל אחד הייתה טריטוריה משלו והיה ביניהם כבוד הדדי. עכשיו יש לא מעט בלגן ונראה שזה הולך להסלמה. נכנסו ארגונים מהדור הצעיר שהוא אלים ונועז יותר, וזה מדאיג מאוד".

חנות המשקאות סומנה


בשבוע שעבר נעצר העבריין שי בן אמו, מקורבו של דומרני, בחשד למעורבות בירי לעבר חנות לממכר משקאות בתחנה המרכזית בקרית גת. יממה לפני כן ירה אלמוני לעבר ביתו של בן אמו ובמשטרה חשדו כי הוא יצא לנקום. בהמשך חשפו במשטרה כי בית העסק שייך לאושרי דהן ששמו נקשר עם העבריין אייל נגר מאשדוד, יורש אימפריית הפשע של שלמה. בן אמו טען כי יש לו אליבי לשעת האירוע ושוחרר בתנאי הרחקה מהעיר.

4 צפייה בגלריה
תחנה מרכזית קרית גת
תחנה מרכזית קרית גת
הפכה לזירת פשע: התחנה המרכזית בקרית גת
(צילום: צפריר אביוב)

במשטרה הבינו מהר מאוד כי מדובר באירוע מתגלגל וערכו חיפוש בחנות של בן דהן. במקום נמצאו אקדח טעון בתחמושת ואשתו של דהן, שהייתה בחנות, נעצרה יחד עם שני חשודים מהפזורה הבדואית. מעצרם של השלושה הוארך והחנות נסגרה ל-15 ימים מאחר ופעלה ללא רישיון. בעוד המעצרים נמשכו הושלך מטען לעבר החנות.
בדיון בהארכת מעצרה של בן דהן הודה פרקליטה עו"ד מיכה גבאי כי בעלה נמצא בסכסוך עם בן אמו. נציג המשטרה טען כי מדובר בסכסוך חריף בין שתי המשפחות. עו"ד גבאי השיב: "הסכסוך הוא בין הבעל לשי בן אמו. אשתו היא הקורבן בסיפור הזה והם משתמשים בה כקלף מיקוח".
באירוע אחר פשטו שוטרים על דירה בקרית גת ומצאו במחסן סמים מסוג קוקאין וכלי נשק שונים. במחסן הוסלקו שני אקדחים, רובה 16-M, רימון הלם, רימון עשן ואמצעי לחימה נוספים. מחוץ למחסן נמצאה שקית ירוקה ובה רימון הלם נוסף.
"מאז הרצח של בני שלמה פרשו כמה מחייליו מהארגון ויצאו לדרך עצמאית", אומר גורם עברייני. "באופן טבעי הם ינסו לחדור לערים קטנות יותר כמו קרית גת ונתיבות כדי לבסס את מעמדם. הכסף הגדול נמצא באשדוד ובאשקלון והם יודעים שעדיף להם להתרחק כדי לא לעורר את זעמם של ראשי הארגונים הגדולים".

"סולחה עם השטן"


לאחר חיסולו של שלמה באוקטובר האחרון הוכתר נגר כיורשו כמעט באופן מיידי. נגר, שהיה איש הכספים ויד ימינו של שלמה, הכיר את הארגון מקרוב והחזיק במידע רב וחיוני. הוא ניסה לשמור על פרופיל נמוך ונעצר מספר פעמים אך שוחרר ללא אישומים. דומרני ירד למחתרת ושהה תקופה ממושכת במרוקו בין היתר בעקבות התרעות שהגיעו על כך שחיסולו הוזמן. גם כשחזר לארץ הקפיד דומרני לצמצם נוכחות ושהה בביתו באשקלון תחת אבטחה.

4 צפייה בגלריה
העבריין אייל נגר
העבריין אייל נגר
העבריין אייל נגר
(צילום: מתוך סרטון הסולחה, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

אלא שבעקבות הסולחה בין אייל נגר לעמוס לביא מארגון הפשיעה ברחובות, נוצרו השלכות הרסניות על הארגון שהשאיר אחריו שלמה. נגר שגדל ברחובות היה חבר ילדות של עמוס לביא עד שחצה את הקווים וחבר לשלמה. היריבות עם האחים לביא נמשכה ואף התגברה בעקבות הקשרים שלהם עם היריב המושבע דומרני. בחודש מאי שעבר הוטמן מטען חבלה בחתונה של לביא ונגר אף סומן כאחד החשודים.
הסולחה הגדולה שהתקיימה בחודש פברואר במסעדת "עבדאללה" באור יהודה הוגדרה בעולם התחתון כ"רעידת אדמה". כשהם יושבים האחד לצדו של השני וביניהם שני ספרי תורה, התחבקו נגר ולביא כאילו לא נפרדו מעולם. למרות שנגר ניסה לייצר מראית עין של שליטה בארגון שירש לפני כחצי שנה בלבד, מתחת לפני השטח בעבע הכעס של עשרות חיילים.
"נגר עשה סולחה עם השטן, קנה את החיים שלו", התבטאו חלק מאנשיו. לטענתם נגר פעל בעיקר כדי לשמור על עצמו ולא כדי לדאוג לטובתו של הארגון וחייליו.

קראו גם:

האכזבה מהמדיניות החדשה של היורש הובילה את חלקם לפרוש מהארגון. כעת נראה כי יוצאי הארגון של שלמה התחילו לפעול בכמה זירות באופן עצמאי. להערכת גורמים מדובר בכמה עשרות חיילים, בהם גם אנשים שהיו קרובים מאוד לשלמה.
בין השמות שהוזכרו נמצא גם דין בן פורת מהיישוב ניצן שנעצר בסוף השבוע האחרון בחשד למעורבות בהנחת מטען חבלה במסעדה בנתיבות. במשטרה חוששים כי יהיו כעת מי שיפעלו בערים קטנות יותר, ביניהן קרית גת, שם קל יותר לארגן אזורי שליטה.