בפעילות ביקורת של רשות המסים שהתמקדה בשני ענפים עיקריים: יצרני מצבות ומפעילי אמבולנסים פרטיים, יוצאו שומות ל-188 עוסקים וכנגד חלקם יוגשו כתבי אישום.
בין העוסקים יצרן מצבות בנתניה, אשר על פי רשומות חברה קדישא הקים מאות מצבות בשנים האחרונות והוא פעיל מאוד בתחום, אך התגלתה תמונה אחרת מול המחזורים הנמוכים שדווחו בתיק העוסק הפטור שלו. היצרן נחקר במשרדי מע"מ נתניה ועל פי תחשיב ראשוני הוא לא דיווח על הכנסות של כמיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
התמקדו ביצרני מצבות
התמקדו ביצרני מצבות
התמקדו ביצרני מצבות
(צילום אילוסטרציה: מיינט)
במקרה אחר של יצרן מצבות מבאר שבע שדיווח על מחזורים כספיים נמוכים יחסית. אולם במהלך ביקורת של רשות המסים נתפסו חשבוניות הנושאות קניות של שיש בשמו של אחיו, שמרצה עונש מאסר מאז שנת 2013. בעקבות תשאול של יצרן המצבות, עלה החשד כי הוא רשם רכישות של חומרי גלם על שם אחיו על מנת להסוות את היקף פעילותו המלא, ובכך נמנע מדיווח על הכנסות.
ברשות המסים מספרים כי פעולות האכיפה והגבייה התרכזו בחייבים שלא ספגו פגיעה כלכלית בתקופת הקורונה. פעולות אלו כללו עיקול רכבים שבבעלות החייבים. פעולות האכיפה כללו גם עיקולי צד ג', במסגרתם קיבלו לקוחות של חייבים הוראה לעכב תשלומים לאותם חייבים, עד להסדרת החוב מול רשות המסים.
קראו גם:
פעולות הגבייה הניבו עד כה סכום כולל של קרוב ל-150 מיליון שקל, אשר צפוי לגדול בהמשך לאחר שחייבים שעוקלו להם נכסים יפנו להסדיר את חובם. בתוך זה, נגבה סכום כולל של כ-1.3 מיליון שקל באמצעות עיקולי צד ג'. בסך הכל עוקלו 126 כלי רכב.
פעולות הביקורת התבססו על פעילות מודיעין מקדימה, שבמסגרתה הוכנו רשימות של יצרני מצבות ומפעילי אמבולנסים פרטיים בפריסה ארצית. בנוסף, נאסף מידע מחברה קדישא בנוגע רישיונות להקמת מצבות, שמספק מידע מהימן בנוגע להיקף הפעילות של יצרני מצבות, שאותו ניתן להצליב עם דיווחיהם לרשות המסים.
כל העדכונים - חדשות נתניה