בטרם עת: לפנות בוקר (חמישי) נפטרה מנהלת תיכון אביב אורנה (נהרי) אהרון, לאחר מאבק במחלה קשה.
2 צפייה בגלריה
אורנה אהרון. אשת חינוך ממדרגה ראשונה
אורנה אהרון. אשת חינוך ממדרגה ראשונה
אורנה אהרון. אשת חינוך ממדרגה ראשונה
(צילום: פרטי)
אהרון, הייתה מנהלת תיכון אביב בשבע השנים האחרונות, היא החלה את דרכה במערכת החינוך ברעננה כמורה אהודה בתיכון אוסטורובסקי. אחרי תקופה של 25 שנה החליטה אורנה לעזוב את אוסטרובסקי ולעבור לתיכון רבין בתל מונד, שם ריכזה שכבה ולאחר מכן הפכה למנהלת התיכון וניהלה אותו בהצלחה. לפני כשבע שנים, היא נענתה לבקשה להתמנות למנהלת תיכון אביב שחווה באותה תקופה שפל גדול מאוד.

קראו גם:

ב-16 שנותיו של התיכון התחלפו 5 מנהלים, וחוסר היציבות בתיכון נתן אותותיו. הצוות היה עייף מהשינויים, תחושת חוסר אמון וחוסר ביטחון אישי וארגוני אפפו כל דבר, נתוני הזכאות לבגרות היו נמוכים, בפרמטר אקלים הבית ספרי המצב היה בכי רע והדירוג היה נמוך מאוד, ובעיתונות המקומית התפרסמו חדשות לבקרים כשלים וחוסר שביעות רצון של הורי התלמידים.

2 צפייה בגלריה
אלקבץ ואהרון. הכימיה בינינו ניתזה מהרגע הראשון
אלקבץ ואהרון. הכימיה בינינו ניתזה מהרגע הראשון
אורנה אהרון וסגניתה לימור אלקבץ
( צילום: יאיר שגיא)

בראיון שהעניקה למיינט רעננה לפני כשנתיים סיפרה כי, "כשהגעתי לתיכון הוא תויג כתיכון החלש ביותר ברעננה, והסטיגמה הנחשלת לצערי דבקה בו. בחינוך אין מהפך, זה תהליך ארוך של עבודה ייסודית וקשה שהצליחה בעקבות סיבות רבות וביניהן שיתוף הפעולה המלא עם כלל הגורמים, כולל הנהגת ההורים, וכמובן עם לימור הסגנית, בלי כל הגורמים האלו זה לא היה עובד".
סגניתה לימור אלקבץ סיפרה: "אורנה הייתה מורה נערצת עוד בתיכון אוסטרובסקי. הייתה לה תפיסת חינוך שונה מהרבה מורים שהיו בתקופה ההיא. היא פחות שמה דגש על הצטיינות ויותר על מצוינות. הציונים במקצועות הלימוד פחות עניינו אותה, ועניין אותה להוציא מכל תלמיד את המוכשרות שבו, שתבוא לידי ביטוי. רק היום בחלוף עשרות שנים מתחילים להבין את שיטת החינוך הזו".
ראש העירייה חיים ברוידא ספד לה: "אורנה ביתם של טוביה ושולה נהרי, מוותיקי המושבה הקטנה, גדלה והתחנכה ברעננה והייתה לאשת חינוך מהשורה הראשונה. עד השנה האחרונה, ניהלה את תיכון אביב והביאה אותו להישגים ושיאים בכל תחום. אהבתי אותך אורנה. נוחי על משכבך בשלום".