הסכנה עוד כאן: בפעולת ניטור לכד אתמול (ראשון) המשרד להגנת הסביבה יתושות במועצה אזורית עמק חפר וברמת השרון. היתושות אובחנו במעבדות משרד הבריאות נגועות בנגיף קדחת מערב הנילוס. המשרד הנחה את הרשויות המקומיות האלה להרחיב את מערך הניטור וההדברה בשטחן.
3 צפייה בגלריה
יתוש
יתוש
יתושי קדחת הנילוס
(צילום המחשה: shuttersotck)
ד"ר שי רייכר, מנהל אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה: "המשרד להגנת הסביבה ממשיך בפעולות ניטור ולכידה נרחבות של יתושים בכל רחבי הארץ, זאת במטרה לבדוק נגיעות בווירוס קדחת מערב הנילוס. במהלך השבוע האחרון נלכדו יתושות הנושאות את וירוס קדחת מערב הנילוס במועצה אזורית עמק חפר וברמת השרון.

קראו גם:

3 צפייה בגלריה
קדחת הנילוס המערבי מכה בשרון
קדחת הנילוס המערבי מכה בשרון
קדחת הנילוס המערבי מכה בשרון
(צילומים: שאטרסטוק)
"בהתאם לתוצאות הניטור, המשרד להגנת הסביבה הנחה את כל הרשויות להרחיב עוד יותר את מאמצי הניטור וההדברה, הן במרחב האורבני הן באזורים הלא מיושבים שבתחומי הרשות. במקביל, המשרד להגנת הסביבה מבקש מהציבור להתמגן בהתאם להנחיות המשרד, זאת במטרה להפחית את הסיכון להיעקץ מיתושים. שיתוף הפעולה של כלל הגורמים נדרש כדי לייבש את מקומות הדגירה של היתושים, לצמצם את אוכלוסייתם ובכך להימנע מעקיצות מיותרות ומתחלואה".

3 צפייה בגלריה
יתוש עוקץ. המחלה עוברת לרוב לאחר מספר ימים
יתוש עוקץ. המחלה עוברת לרוב לאחר מספר ימים
יתוש עוקץ. המחלה עוברת לרוב לאחר מספר ימים
( צילום: שאטר סטוק)

כבכל שנה, מתחילת חודש יוני ועד לסוף חודש נובמבר עולָה שכיחות מציאתן של יתושות הנושאות את נגיף קדחת מערב הנילוס. מסתמן כי בשנה זו, ככל הנראה עקב שינויים במזג האוויר, הן הקדימו להופיע. יצוין כי הצבת המלכודות ברחבי הארץ מדגמית, לכן גם אם לא נלכדו יתושות נגועות באזור מסוים, אין בכך להבטיח שהאזור נקי מיתושות הנושאות את הנגיף.
המשרד להגנת הסביבה מבקש מכלל הרשויות בישראל לתגבר את תדירות הפעולות שהן עושות לניטור זחלי יתושים, ובמידת הצורך להדבירם בטרם מתפתח מפגע. יודגש כי בסמכותו של מדביר מוסמך להחליט על הדברה של יתושים בוגרים לפי הצורך. המשרד קורא לרשויות המקומיות לרענן את ההנחיות הניתנות לתושבים כדי לסייע להם למנוע התפתחות של יתושים בסביבת המגורים.