העבודה מהבית קשה למי שלא מצליח לייצר סביבת עבודה עסקית. קל מאוד להישאב לעבודות הבית, לצפייה במסכים ולהתנתק משגרת העבודה הפורייה כשאתה מסתובב בין הסלון למטבח.
מעצבת המשרדים המובילה בארץ, הדס שלף, מומחית לחלץ את המקסימום מחדרים, משרדים וחללים מסחריים. כאשר התברר שהקורונה תלווה אותנו חודשים ארוכים, פנו אליה מעסיקים רביםבבקשה לבקר בבתי העובדים ולדאוג שתהיה להם סביבת עבודה נאותה.
3 צפייה בגלריה
הדס שלף
הדס שלף
הדס שלף
(צילום:דניאל צאירי)
שלף מתמחה בתחום ומספרת: "חשוב שנגדיר את חלל העבודה הכי מתאים לנו. רצוי שנבחר בחלל המרוחק באופן יחסי גיאוגרפית מהחלל הציבורי המשמש את כל בני הבית. הניתוק יאפשר עבודה רציפה ללא מחשבות טורדניות על מטלות הבית. גבולות המשרד יהיו ברורים לכל בני הבית. ניתן להשתמש במחיצות קלות וניידות כמו פרגודים ניידים. עלינו לוודא שהחלל שנבחר לא חשוך, רצוי לנקות את החדר מריהוט מיותר. זה קריטי להימנע מתחושת ישיבה במחסן.
דמיינו מקום שיהיה נעים להיכנס אליו מידי בוקר ולבלות בו שעות ארוכות. אני מרבה להשתמש בגוונים בהירים, חישבו על שימוש ברהיטים וחומרים לא שגרתיים אשר יכולים לשמש אתכם לתקופה זמנית. זה הזמן לגלות את הצד היצירתי בנו.
רצוי שיהיה בחלל חלון, תוכלו להנות ממראה הגשם הדופק על החלון וקרני השמש המלטפות. שדרגו את הנוף עם עציצים ירוקים, אדנית עם נענע לשימוש יומיומי".
3 צפייה בגלריה
הדס שלף
הדס שלף
הדס שלף
(צילום: יהודית הופמן)
הדס שלף לא שוכחת להסביר גם עקרונות פונקציונאליים:
1.דאגו לכל נושא החשמל והתקשורת בהתאם לצרכים, כדי שתוכלו למקם את כל המחשוב בגבולות המשרד. חסכו את הדילוגים למדפסת שנמצאת בחדר הילדים.
2. שימרו על סדר וארגון הסביבה. בדיוק כמו במשרד, זוכרים?
הקפידו על סידור הניירת בקלסרים, דאגו לפנות את כוסות הקפה, שמרו על ניקיון השולחן,
ב"זום" רואים הכל! ובעיקר מתרשמים מסביבת העבודה בה אתם נמצאים. שימרו ושדרו סביבת עבודה ברוח עסקית.
3. פרגנו לעצמכם כיסא מתאים לישיבה מרובה, ומצד שני תלו שעון על הקיר. כדי שתוכלו להבחין שעברו שעות ואתם בכל זאת בבית.
4. התאימו את הסלוגן לצורך: לעבוד במשרד ולהרגיש הכי בבית.
3 צפייה בגלריה
הדס שלף
הדס שלף
הדס שלף
(צילום:דניאל צאירי)