איך התחלת?
את האהבה לעולם הריהוט גיליתי דרך המשפחה. לאחי הגדול הייתה נגרייה והייתי עוזר לו כבר כתלמיד בבית הספר. נחשפתי לעץ, לעיצובי העץ בפרט ולעיצובי רהיטים בכלל. התחלתי לחקור את הנושא: הכרתי את המוצרים לעומק, את מרכיביהם, כיצד בונים סלון ואיך להתאים אותו לרמת נוחות אידיאלית. לאחר הצבא, בשנת 1980, פתחתי את החנות הראשונה שלי ברחוב פינסקר, ובהמשך עברתי לאזור התעשייה הישן, ובשנת 2000 עברתי לאזור התעשייה החדש. במרוצת השנים למדתי איך לעזור לספקים שלי מבחינת תכנון המוצרים עם בסיס פידבקים שקיבלתי מהלקוחות, וכיום אני מייצר רהיטים בעצמי וגם מייבא מחו"ל. מעבר לכך, אני אדם של אנשים – אוהב את האינטרקציה איתם ובאופי שלי אני איש שירות".
2 צפייה בגלריה
אלי בן עמי
אלי בן עמי
אלי בן עמי
(צילום: ענת קזולה)
מה חשבה המשפחה שלך?
"כילד, במושב עולש, נחשפתי למסחר והעשייה מגיל צעיר. אתה עובד במשק ועוזר להורים. לכן יזמות ועצמאות לא היו חריגים בנוף ולכולם היה ברור שזה הכיוון. מהרגע הראשון ניהלתי את העניינים בעצמי".
מה היה הרעיון שהוביל אותך בתחילת הדרך? האם השתנה?
"רציתי לעשות מה שאני אוהב. לעצב ללקוחות שלי את הבתים בצורה הנכונה ביותר עבורם. בהמשך כבר פתחתי קו לייבוא וייצור רהיטים בהתאמה אישית. הלקוח יכול לבחור מידות, צבעים ובדים. המוצרים שלנו עומדים באיכויות והגימורים הגבוהים ביותר, וכן, אנו מייצרים ארונות בהתאמה אישית שנראים כחלק מהבית".
ספר על החיבור שלך לעיר.
"תושבי נתניה הם קהל מפרגן, תומך ומעריך. לא מעט מהלקוחות שנכנסים לכאן מידי יום אלו אנשים שבדרך כלל נחשפו לחנות דרך בן משפחה, חבר, שכן או מכר כזו או אחר שקנה כאן בעבר".
מה הבנת על לקוחות במרוצת השנים?
"כשאדם נכנס לחנות הוא צריך עזרה. ריהוט הוא תחום מורכב שדורש הכוונה. האנשים מעדיפים שירות הוגן, מקצועי ואמין בעיקר בגלל העובדה שקשה להבחין בין סוגי הרהיטים ולמוכר יש משקל מכריע בבחירה שלהם".
2 צפייה בגלריה
אלי בן עמי
אלי בן עמי
אלי בן עמי
(צילום: ענת קזולה)
איך השפיע עליך משבר הקורונה?
"כמובן שכמו בכל המשק עצרנו את העבודה. בתקופת הסגר השתדלתי לספק ללקוחות מענה גם בימים שהחנות הייתה סגורה ולתת שירות בכל דרך. ניצלתי את הזמן לביצוע תהליכי התייעלות בחנות והעיקר שבסוף היום נגיע מוכנים ליום שאחרי המשבר".
מתי אתה מרגיש הכי הרבה סיפוק מהעבודה?
"יש מצבים שאנשים מגיעים בלי ראייה עתידית של איך הדברים ישתלבו בבית, ואז ברגע שאתה מצליח ליצור ללקוח את ההרמוניה במוצרים שאתה מייעץ לו, והוא יוצא מפה עם עסקה שתפורה למידותיו זה גורם לי לאושר. יש כאלה שגם מחבקים ואלו הרגעים הכי יפים בעבודה. לקוח שיודע להעריך זה סיפוק גדול מאוד. דבר נוסף, לקוחות שמקבלים רהיטים ומתקשרים להגיד תודה".
ספר לנו משהו שרק מי שקרוב אליך יודע.
"אני אוהד מכבי נתניה מאז שאני זוכר את עצמי. במשך שנים הלכתי למשחקים ולא משנה איפה ומתי. מימק"א, דרך בלומפילד ועד ל'וסרמיל' בבאר שבע. בכל מקום בארץ היינו עם הכדורגל. כמובן שגם במשחקי הקבוצה באצטדיון 'הקופסה' המיתולוגי".
תן טיפ אחד לאנשים שרוצים להתחיל בתחום שלך.
"צריך להבין שמדובר על תחום קשה ולא תמיד תיאום הציפיות מול הלקוח מושלם. צריך ללמוד את המקצוע מכל ההיבטים, ואם אתה לא מקצועי אתה יכול לפספס. לעבוד בתחום קודם כל כשכיר ובעיקר להבין איך העסק הזה מתנהל".
איפה אתה חולם להיות בעוד 10 שנים?
"עם חנות יפה יותר, ממשיך לייבא רהיטים ובעיקר ממשיך להנות מהעבודה שלי. אני מאחל לעצמי שהרעב לעבודה יישמר בעוד עשר שנים, כמו היום, וכמו לפני 41 שנה".

ליצירת קשר:

כתובת: גיבורי ישראל 46 נתניה. טלפון: 09-8851000


הפקה: חן שקליאר ברששת - Q ELITE BEAUTY. סטיילינג: לורה פלדמן. איפור ועיצוב שיער: לירז סולומון. בגדים: רנואר. לוקיישן: Vert Lagoon Hotel