איך התחלתם?
לאוניד: "עליתי לישראל בשנת 1990, ומיד התחלתי לעבוד במפעל לנייר. כעבור תקופה, קיבלתי מכתב פיטורים והייתי צריך להתחיל מחדש. מצאתי עבודה לאחר מכן כמרכיב בחנות רהיטים בחדרה. העבודה כמרכיב רהיטים הציתה בי עניין רב בתחום עיצוב וריהוט הבית, לכן כנגד כל הסיכויים החלטתי שהצעד הראשון בדרך להקמת חנות רהיטים משלי, יהיה לצאת לדרך עצמאית בתחום ההובלות וההרכבות כצעד הראשון. לא יצאתי אל המסע לבד, שיתפתי את אלכס, אחיה של אשתי, והצעתי לו להצטרף אליי. עבדנו שנתיים בהובלות והרכבות, ולאחר מכן, בשנת 1996 החלטנו לפתוח חנות לרהיטים. בהתחלה זו הייתה חנות קטנה עם מבחר מצומצם ופריטים בודדים, ועם השנים והניסיון הגדלנו את אולם התצוגה, התחלנו לייבא מחו״ל, והגדלנו את מלאי ומבחר המוצרים שלנו".
3 צפייה בגלריה
אלכס בארק ולאוניד קגן
אלכס בארק ולאוניד קגן
אלכס בארק ולאוניד קגן
(צילום: פרטי)
מה חשבה המשפחה שלך?
אלכס: "חונכנו במשפחה שמי שמוכן לעבוד קשה ולהשקיע – מצליח. האפשרות להיכשל כעצמאי, בכל תחום, תמיד קיימת והסיכונים היו ידועים לנו. אבל כדי להגיע להצלחה בחיים, מוכרחים לכל הפחות לנסות ולא לפחד. היינו מוכנים לעבוד קשה. העובדה שאנחנו בני אותה משפחה נתנה לנו כוח שאנחנו ביחד בזה לטוב ולרע, והתמיכה מבית היוותה את מנוע הצמיחה שלנו".
מה היה הרעיון שהוביל אותך בתחילת הדרך? האם השתנה?
לאוניד: "הרעיון שהיווה את הבסיס להכל הוא הצורך להיות חדשני, לעקוב תמיד אחרי התנודות בעולם העיצוב, ולזהות מתי מדובר בטרנד חולף או דבר שאסור לפספס. עוד כשאולם התצוגה היה קטן, החלטנו להבדיל את עצמנו מחנויות רהיטים אחרות ולהביא את החדשנות לחדרה – לא עוד רהיטים שניתן למצוא בכל מקום. לכן, אנחנו כל הזמן מייבאים רהיטים חדשים ומרעננים את אולם התצוגה שלנו".
מה הבנתם על לקוחות במרוצת השנים?
"לקוחות אוהבים שירות, איכות ומחירים טובים. צריך להיות איזון בין השלושה. הרהיטים צריכים להיות איכותיים, ושתהיה גם זמינות גבוהה לאספקתם. לצד זה חשוב שהמחיר יהיה אטרקטיבי – ואנחנו מקפידים לקיים זאת. בנוסף, שמנו לב שהלקוח הישראלי אוהב להתחדש ולשנות, ומתן המענה לצורך הזה הוא שהביא אותנו להצלחה".
3 צפייה בגלריה
"תאמינו בעצמכם"
"תאמינו בעצמכם"
"תאמינו בעצמכם"
(צילום: פרטי)
איך השפיע עליכם משבר הקורונה?
"כמו לא מעט עסקים עצמאיים, הסגר פגע בנו, אבל לשמחתנו קיבלנו מענקים מהמדינה שסייעו לנו. בגלל ששנינו רגילים לעבוד בחנות ולהגיע אליה, גם בתקופה הזו הגענו לעסק, ניקינו, סידרנו ושינינו. בין לבין, גם למדנו על הרהיטים החדשים, המוצרים והטכנולוגיות החדשות שקיימות בשוק, כדי להגיע מוכנים ליום שאחרי הקורונה. אבל בעיקר, היה הרבה זמן לנוח".
מתי אתה מרגיש הכי הרבה סיפוק מהעבודה?
לאוניד: "כשמגיעים אנשים שקונים רהיטים לבית שלהם בפעם הראשונה. יש להם המון התלהבות לבחור, להסתכל, לשאול, לנסות וגם להתרגש. כשאני רואה אותם מתרגשים מהחיפוש אחר הדברים שיהפכו את הדירה שלהם לבית, אני מתרגש בעצמי ויודע שאני במקצוע הנכון".
ספר לנו משהו שרק מי שקרוב אליך יודע.
אלכס: "אני אלוף הארץ בענף שנקרא 'הרמת כוח' (powerlifting) וזכיתי גם כסגן באליפויות עולם ואירופה בקטגוריית מאסטר 4, שמיועדת לגברים בני 55 עד 59. אני מקפיד לבצע שלושה אימונים בשבוע".
3 צפייה בגלריה
"לקוחות אוהבים שירות טוב"
"לקוחות אוהבים שירות טוב"
"לקוחות אוהבים שירות טוב"
(צילום: פרטי)
תן טיפ אחד לאנשים שרוצים להתחיל בתחום שלך.
לאוניד: "להתחיל מלמטה וללמוד מהשטח – ולא לקפוץ ישר לסוף. זה מסוג המקצועות שבשביל להיות מקצועי בו, אתה צריך ללמוד ולהכיר את המקצוע מהבסיס. לצאת להובלות, לראות התקנות, ללמוד על המוצרים, להבין ממה המוצרים עשויים. הכי קל זה להשכיר מקום ולהביא סחורה, אבל כשאין לך את הבסיס הנכון, תבין די מהר שהענף לא בשבילך".
איפה אתם חולמים להיות בעוד 10 שנים?
"להמשיך לעשות מה שאנחנו אוהבים, ואולי גם לפתוח עוד אולמות תצוגה. במקביל, להכשיר עובדים חדשים במקצוע, וכמובן להקדיש זמן למשפחות שלנו, לילדים ולנכדים".


ליצירת קשר

04-6324791 הנשיא וייצמן 4, חדרה.