מאז שד"ר אשכנזי זוכר את עצמו הוא עסק בספורט. בצבא שירת כמפקד קורס חובשים וקצין המבצעים של בית הספר לרפואה צבאית. כבר שם הבין שכדאי לשלב בין ספורט, תנועה ושיקום. לכן, החל ללמוד תואר ראשון בחינוך גופני במכללה האקדמית בוינגייט, סיים את מגמת טיפוח היציבה ולאחר מכן החל לעבוד במסגרת המכון לספורט טיפולי של עירית חולון. "התחלתי לעבוד עם ילדים עם בעיות יציבה ובהמשך פתחתי מכון פרטי שטיפל בעשרות ילדים ומבוגרים בעיר נתניה.
2 צפייה בגלריה
ד"ר מיכאל אשכנזי
ד"ר מיכאל אשכנזי
ד"ר מיכאל אשכנזי
(צילום: באדיבותו)
כאשר טיפלנו בילדים עם בעיות התנהגות, ראינו בשטח תוצאות מעולות ולכן המשכתי להעמיק וללמוד את התחום. אני מאמין שאם אתה עושה טוב, אז הטוב חוזר אליך וזה המתכון שלי להצלחה", אמר ד"ר אשכנזי.
בזכות ההישגים שלו הגיע לעבוד במכללה האקדמית בוינגייט כסגן ראש בתי הספר ללימודי תעודה. מאז הוא מנהל, מוביל ומפתח במכללה קורסים שנחשבים לחלוצים בתחום הספורט השיקום החינוך והטיפול. לאחר שסיים את התואר השני שלו (גם כן) במכללה, פנה ללימודי דוקטורט באוניברסיטת קלוז' ברומניה, כי רצה להעמיק בשאלה כיצד תורמת הפעילות הגופנית לשיפור התנהגות. הדוקטורט שלו עוסק בהשפעה של פעילות גופנית אירובית לעומת אנאירובית על קשב וריכוז אצל ילדים. כחלק מעבודת הדוקטורט, פיתח מודל ייחודי בשם BBB שאותו הוא מלמד מדי שנה במסגרת קורסי השיקום והטיפול במכללה. המודל הייחודי הזה משלב את הגישה ההתנהגותית, ההבנה של מה קורה למוח האנושי כתוצאה מפעילות גופנית וכיצד בנייה נכונה של תרגילים תנועתיים משפיעה על ההתנהגות .
התפוחים לא נפלו רחוק מהעץ
ד"ר אשכנזי גר בבת חפר, נשוי לרונית, מורה למדעים ולזוג שתי בנות תאומות: ענבר ושני, ששתיהן למדו במכללה האקדמית בוינגייט לתואר ראשון . "הבנות שלי תמיד עסקו בספורט ובמחול. זה משהו שזורם להן בדם. בצבא הן הוכשרו כמדריכות אימון גופני בבה"ד 8 ובהמשך שירתו בבסיס שיבטה. שני עובדת וממשיכה את דרכי בבית חולים גהה בתחום של הספורט הטיפולי וענבר מורה בתיכון במגמת ספורט. ב 25 שנות עבודתי במכללה האקדמית בוינגייט הייתה לי האפשרות להתפתח ולהביא לידי ביטוי את הרצון והאהבה שלי לספורט, לתחומי המדעים והשיקום.
2 צפייה בגלריה
ד"ר מיכאל אשכנזי
ד"ר מיכאל אשכנזי
ד"ר מיכאל אשכנזי
(צילום: באדיבותו)
בזכות היד החופשית התמיכה והגיבוי של המכללה יכולתי לפתח תכניות לימודים שתורמות לאנשים במדינת ישראל. המכללה היא מוסד עם מסורת מקצועית באווירה משפחתית אשר ייסדה בישראל את תהלכי ההכשרה של מורים לחינוך גופני , ובהמשך לימודים לתואר ראשון ותואר שני .
במכללה מעבדות מחקר בתחום הספורט ועשרות קורסים ללימודי תעודה . המכללה פתחה אפשרויות לכל האנשים שאוהבים את תחום הספורט לפתח קריירה מקצועית בתחומים מגוונים וגם אני זכיתי לכך", אמר ד"ר אשכנזי.
פורסם לראשונה: 10:24, 16.06.21