איך הכל התחיל?
״במסגרת שירותי הצבאי בצנחנים נפצעתי והתחלתי בשיקום. להיות אדם בריא נראה היה כמו חלום רחוק. אבל במהלך השיקום פיזיותרפיסטית שטיפלה בי עזרה לי להסתכל על כל נושא השיקום כסוג של חדר כושר – ממנו אנשים יוצאים חזקים יותר, וזה עזר לי להבין שהמטרה שלי בחיים היא לעזור לאנשים ללכת. כדי להגשים את המטרה, הבנתי שכדי שאוכל לעזור לאנשים ללכת – אצטרך להכיר היטב את תורת תנועת גוף האדם, ולכן החלטתי לעבור הסמכה כמדריך כושר ובנוסף כמטפל במגע. כחלק מההתפתחות המקצועית שלי, עברתי השתלמויות בארץ ובחו״ל בנושא אנטומיה ותפקוד מערכת התנועה, לרבות ייצור מדרסים למחלות אורטופדיות, ניווניות ועוד – התאהבתי בתחום והקמתי את הקליניקה שלי – בה אני נותן שירות לקופות החולים השונות, מתאים אישית ומייצר מדרסים אורטופדיים למטופלים שלי, וגם מעביר קורסים מקצועיים והשתלמויות למטפלים אחרים, רופאים, ואנשים שמעוניינים ללמוד בקורס כיצד לייצר מדרסים. השילוב המתבקש בין הספורט לטיפול מוביל לתוצאות חיוביות רבות בקרב מטופלים, וכיום לשמחתי יש לקוחות שמלווים אותי מעל 20 שנה".
2 צפייה בגלריה
סהר צור
סהר צור
סהר צור
(צילום: ענת קזולה)
מה הפך אותך לאחד המומחים הכי חשובים בארץ בתחום המדרסים?
"ההבנה הבסיסית, שחוויתי גם בשיקום האישי שלי, שכדי לטפל בצורה נכונה באנשים הסובלים מבעיות אורטופדיות, למשל כאלו בעלי מבנה כף-רגל שטוח או בעיות גב, חשוב לגבש כבר בהתחלה תכנית שתשים את המטופל במרכז, תתייחס לאורח החיים שלו, ושבנוסף לסיוע האנטומי, כלומר מדרס אורטופדי, תשלב פעילויות משקמות כמו למשל אימונים מסוגים שונים. הגישה לטיפול בכל מטופל בקליניקה שלי היא אישית, ושונה מאוד משיטת הטיפול הסטנדרטית, שכבר נחשבת למיושנת ואינה מתאימה לאורח החיים המודרני ושאינה מבדילה בין מטופל אחד לאחר״.
מה הבנת על מטופלים במרוצת השנים?
"יחס אישי, הקשבה וכן גם מגע מהווים אחוז נכבד בדרך לריפוי ופתרון הבעיה. הקשבה ורגישות מאפשרים אבחון מדויק יותר. כך גם זיהיתי את הצורך במדרסים אקטיביים שיאפשרו תמיכה לצד שמירת יכולת התנועה הטבעית של כף הרגל. מתוך כך התפתחה לה בדיקת יציבה ומבנה כף הרגל - ברגע שמאזנים את כף הרגל, ההשפעה הישירה היא על הברך, שמשפיעה על הירך ומשם לגב התחתון. כף הרגל היא הבסיס המייצב של הגוף, ומשפיעה על שרשרת תנועתית שלמה. יש לכך משמעותיות על כל התנועה שלנו. לכן גם אנשים בריאים, שאינם סובלים בהכרח מבעיות ברכיים, נהנים מהשימוש במדרסים שמותאמים אישית למבנה האנטומי הייחודי לכל כף רגל".
2 צפייה בגלריה
סהר צור
סהר צור
סהר צור
(צילום: ענת קזולה)
איך השפיע משבר הקורונה על הקליניקה ועל המטופלים שלך ?
״כמו בתחומי רפואה אחרים, בתחילת הדרך אנשים נמנעו לצאת מהבית – גם אם זה לצורך קבלת טיפול רפואי. עם זאת, עוד בעיצומה של המגפה חל גידול מאוד משמעותי במספר המטופלים שפונים לקליניקה שלי. אנשים רבים גילו בתקופת הקורונה את עולם ההליכות, ריצות ובכלל ספורט, וזה הציף בעיות שהם לא יחסו להן חשיבות בעבר או שפשוט לא היה להם זמן לטפל. גם אני, ברמה האישית, התחשלתי נפשית וגופנית, כחובב ריצה הגדלתי מרחקים והעשרתי את הידע באופן ניכר לרבות קורס מאמני ריצות ארוכות, הקמתי קבוצות ריצה והתוצאות מרשימות."
מתי אתה מרגיש הכי הרבה סיפוק מהעבודה?
"כשלקוח אומר שבזכותי הוא מצליח לעמוד על הרגליים או לרוץ. כשמגיעים אליי חיילים קרביים שצריכים עזרה, אני פותח את המרפאה במיוחד עבורם. זה סוג של סגירת מעגל עבורי".
ספר על החיבור שלך לעיר.
"נולדתי וגדלתי בחדרה. כבוגר תנועת הנוער "המכבי הצעיר" בתפקידי הדרכה שונים קיבלתי ערכים רבים ומצאתי שהעיר והאנשים בה טובים אליי. חדרה היא מקום שנעים וטוב בו ולכן בחרתי לגדל כאן את ילדיי. בנוסף לעיסוק שלי, אני משתדל להיות מעורב קהילתית בוועדים ובפעילויות חברתיות לקידום הנוער והקהילה בחדרה".
ספר לנו משהו שרק מי שקרוב אליך יודע.
במשך שבוע שלם אני רץ כ-80 ק"מ. ריצה בחמש בבוקר היא המדיטציה שלי, זה נותן לי שקט לחשוב".
מה הטיפ שלך לאנשים שרוצים ללכת בדרכך בתחום המדרסים?
"תהיו אנושיים, רגישים לזולת ובעלי אינטליגנציה רגשית, ולא פחות חשוב – לימדו להקשיב! החליטו שיושר ומקצועיות יהיו אבני היסוד שלכם, וזיכרו שבסופו של יום אתם מטפלים בבריאותו של האדם".
איפה אתה חולם להיות בעוד 10 שנים?
"מרחיב את בית הספר שלי ללימודי הכנת מדרסים, ישנו ידע מיושן שדורש ריענון ויקח זמן להנחיל זאת בענף. אני רוצה לעזור לכמה שיותר אנשים".
ליצירת קשר:
1700-50-50-78 / 054-7251166
רחוב ירושלים 83, חדרה
  • הפקה: חן שקליאר ברששת - Q ELITE BEAUTY. צילום: ענת קזולה. סטיילינג: לורה פלדמן. עיצוב שיער: לירז סולומון. איפור: סופיה סטרוזר. לוקיישן: מלון איילנד נתניה
פורסם לראשונה: 11:38, 22.06.21