"בקורס שלנו במכללה האקדמית בוינגייט אנחנו נותנים הרבה מעבר לבסיס הנדרש. יחד עם המאמנים המצוינים איתי לוי ועמית גלילי אנחנו תמיד מלמדים את השיטות הכי מודרניות וחדשניות בתחום. ד"ר איציק בן מלך, ראש בית ספר להכשרת מאמנים ומדריכים במכללה, הוא חסיד גדול של מרצים מקצועיים מחו"ל. בזכות זה החניכים שלנו נחשפים להמון גישות מאנשי מקצוע מהעולם. במידה ומגבלות הקורונה יאפשרו זאת, חניכי הקורס יזכו גם השנה לסיור לימודי באימפריית הכדורסל ז'לגריס בליטא", כך אמר שרף.
2 צפייה בגלריה
צביקה שרף
צביקה שרף
צביקה שרף
(צילום: עוז מועלם)
לא כל המאמנים בישראל בוחרים להקדיש את זמנם כדי להדריך את הדור הבא של המאמנים. שרף בחר לעשות זאת מתוך שליחות. "תמיד עזרתי למאמנים רבים גם לפני הקורס במכללה ובעקבות כך נקשרתי מאוד לנושא החינוך. אחרי שהתחלתי את הקורס, פשוט התאהבתי בהדרכת מאמנים ואני עושה זאת בשמחה רבה. מה שהכי מושך אותי בהדרכה זה הפעילות במגרש והריקושטים שאני מקבל ממאמנים שעובדים בכל רחבי הארץ. כך אני פוגש, שומע וזוכה לעזור למאמנים מקרית שמונה ועד אילת". התייחס שרף לבחירה שלו להדריך מאמנים.
לא כל אדם יכול להפוך למאמן כדורסל. מצד שני, מי שבאמת אוהב את זה ורוצה קריירה בתחום, יכול עם גישה נכונה להפוך למאמן מצוין. שאלנו את שרף, מה צריך מאמן כדורסל כדי להצליח בתחום. "כדי להצליח כמאמן, אתה קודם כל צריך לאהוב כדורסל ולהבין שאימון זו דרך חיים. אתה צריך להפוך לאדם מסודר ומתוכנן. לא כזה שמגיע דקה לפני האימון ועוזב מיד עם סיומו. מעבר לכך, אתה צריך להיות קצת פסיכולוג של השחקנים, קצת אבא טוב שלהם ולפעמים גם אבא רע שלהם. כמאמן אתה גם תמיד צריך לזכור שאתה לא רק מלמד אותם איך לזרוק לסל, אתה גם מחדיר בהם את הערכים שאתה מאמין בהם".
מאמנים שמסיימים את הקורס שלהם במכללה האקדמית בוינגייט, לא מושלכים לבד לגוב האריות וממשיכים לקבל סיוע מהמאמן הלאומי לשעבר. "מאמן שסיים את הקורס עדיין צריך את העזרה שלי. לכן, חניכים רבים לשעבר ממשיכים לשמור איתי על קשר ואני שמח לעזור להם. חלק ממאמני הכדורסל שסיימו את הקורס נמצאים כבר היום בצמרת מאמני הכדורסל של ישראל. מאמנים אחרים הופכים למאמני נוער, מאמני ילדים או לעוזרי מאמנים. חלק מהחניכים שלנו מגיעים ממקומות שאין בהם בכלל קבוצת כדורסל והם צריכים להקים הכל מאפס", אמר שרף.
2 צפייה בגלריה
צביקה שרף
צביקה שרף
צביקה שרף
(צילום: עוז מועלם)
לסיום שאלנו את שרף מה ימליץ למי שרוצה להפוך למאמן כדורסל מצליח בישראל. "קודם כל עליהם להחליט שהם באמת רוצים להפוך למאמני כדורסל ואח"כ הם צריכים להתחיל לבנות את עצמם כמו שצריך. מצד אחד, כבר היום הם יכולים לקבל את כל התרגילים והאינפורמציה ברשתות. מצד שני, ברשת אף אחד לא יגיד להם איזה תרגיל כדאי לעשות במהלך משחק ובאיזה טיימינג לעשות אותו ועם אילו שחקנים. את זה אפשר ללמוד רק בהכשרה מקצועית נכונה מאיש מקצוע עם ניסיון. בדיוק לשם כך, אני מזמין את כל מי שרוצה להפוך למאמן להירשם לקורס שלנו", סיכם שרף.

פורסם לראשונה: 10:23, 16.06.21