לפני כשבוע הגיעה למרפאת מכבי שירותי בריאות אמא צעירה. היא הגיעה לחוצה ומודאגת כשהיא אוחזת בידיה תינוק בן חצי שנה שסובל מאדמומיות בכל גופו, קשיי נשימה וגירודים. בכניסה למרפאה קיבלה את פניה אליסה בדוסה מנהלת המשרד של מכבי. היא הרגיעה אותה ולקחה אותה במהירות לחדרו של רופא הילדים ד"ר תומר יצחקי.
2 צפייה בגלריה
חולי קורונה ומאושפזים שחלו בקורנה
חולי קורונה ומאושפזים שחלו בקורנה
סכנת חיים
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
ד"ר יצחקי הבין מייד שמדובר בהתקף אלרגיה שדורש טיפול מיידי "האמא אחזה בידיה תינוק שסובל מקשיי נשימה, נפיחות ואדמומיות. היא סיפרה שלפני כחצי שעה הוא טעם לראשונה בחייו במבה ולאחר מכן התחיל להקיא ולפתח תסמינים נוספים. הבנתי שמדובר בתגובה אלרגית מיידית לבוטנים ושיש צורך להעניק לתינוק טיפול מיידי כדי לעצור את הידרדרות המצב ואת תופעות האלרגיה שמחמירות במהירות".
קראו גם:

ד"ר יצחקי חיבר את התינוק למוניטור שהצביע על דופק מואץ וסטורציה נמוכה, הוא נתן לו זריקת אדרנלין לשריר, סטרואידים ונוגדני אלרגיה וחיבר מכשיר אינהלציה להורדת הבצקות, במקביל הכין את עגלת ההחייאה למקרה שהמצב ידרדר והזעיק ניידת טיפול נמרץ. במשך דקות ארוכות הרופא נלחם על חייו של התינוק שנכנס למצוקה נשימתית בעקבות חסימת דרכי הנשימה. לאחר זמן קצר מצבו של התינוק השתפר והתייצב והוא התחיל להגיב לטיפול "מצבו של התינוק היה קריטי ובמזל גדול הם הגיעו בזמן, לפני שהמצב נהיה בלתי הפיך. היו כמה דקות מאוד דרמטיות ומתוחות עד שהתינוק הגיב לטיפול שקיבל" משחזר ד"ר יצחקי.

2 צפייה בגלריה
הרופא תומר ומנהלת המשרד אליסה
הרופא תומר ומנהלת המשרד אליסה
הרופא תומר ומנהלת המשרד אליסה
(צילום: דוברות מכבי)

אימו של התינוק סיפרה לרופא שבתחילה חשבה שמדובר בתסמינים של צינון או שפעת כי התינוק השתעל והקיא, אך לאחר כמה דקות, עם התפתחות התסמינים ובהתייעצות עם שכנתה, החליטה להגיע למרפאה "ההחלטה של האמא להגיע מייד למרכז הרפואי הייתה נכונה ומדויקת. ברגע שהגוף מפתח תגובה אלרגית, התסמינים מדרדרים ומחמירים בקצב מהיר ומסכן חיים. במקרה של תינוקות, התקפי אלרגיה הם אף מסוכנים יותר וההידרדרות מהירה כי דרכי הנשימה שלהם צרים יותר והם נכנסים למצוקת נשימה מהר יותר בהשוואה למבוגרים. הדבר הנכון ביותר לעשות במקרה כזה הוא לגשת לטיפול רפואי כמה שיותר מהר, במיוחד כשמדובר בפעם הראשונה שהתינוק פיתח אלרגיה ולאם לא היה מזרק אפיפן בהישג יד" מסביר הרופא.
התינוק פיתח תגובה אלרגית לאחר שטעם לראשונה במבה וכך גילתה אימו שהוא אלרגי לבוטנים "בנוגע לטעימות ראשונות במידה וקיימת היסטוריה של אלרגיות בקרבה ראשונה במשפחה, אני מציע לאימהות להצטייד בחומר נגד אלרגיה בבית כמו מזרק אפיפן או טיפות הרגעה של תסמיני אלרגיה. בשום אופן אל תתנו לחשש מתגובה אלרגית למנוע מכם לחשוף את התינוק למזונות חדשים. להיפך, חשיפה של הילד בגילאים 4 עד 6 חודשים למגוון מאכלים, מפחיתה את הסיכוי לפתח אלרגיה למזונות. עשו את זה ונקטו משנה זהירות".