1 צפייה בגלריה
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
למרות השרב שפקד אותנו באמצע נובמבר, החורף מתקרב ועמו השפעת. לאחר עיכוב בהגעת החיסונים, החל השבוע מבצע ההתחסנות השנתית נגד המחלה.
במכבי שירותי בריאות מודיעים כי בנתניה החיסונים כבר זמינים, וכי במאמץ משותף עם חברת התרופות GSK הצליחו להגדיל את מלאי החיסונים ב-17,000 נוספים, ובסה"כ רכשה השנה כ-467,000 מנות חיסון.
החיסון מורכב מ-4 זנים מומתים של שפעת שנחשבים לנפוצים ביותר בעולם, ומשפיע בתוך כ14 ימים מיום קבלתו. הוא מיועד לכלל הציבור, בכל גיל ובכל מצב רפואי, אך מומלץ במיוחד לסובלים ממחלות כרוניות, לילדים מגיל חצי שנה ועד 12 שנים, לבני 65 ומעלה, לנשים בהריון או לאחר הלידה ולעובדי מערכת הבריאות. קבוצות אלו חשופות במיוחד למחלת השפעת וסיבוכיה שעלולים להוביל למחלות נוספות ולאשפוזים ממושכים.
נגיף השפעת מדבק מאוד ומועבר דרך האוויר. על כן, מעבר לקבלת החיסון, מדגישים במכבי כי ישנה חשיבות רבה באוורור חדרים, בשטיפת ידיים ובכיסוי הפה באמצעות המרפק ולא כף היד, באם משתעלים או מתעטשים.
החיסונים ניתנים במרפאות האחיות בשעות הפעילות, ללא תשלום וללא מרשם.
ג'ני רויזמן מנהלת הסיעוד של מכבי שירותי בריאות בנתניה: "אנחנו מזמינים אוכלוסיות בסיכון גבוה להגיע למרפאות ולהתחסן כנגד מחלת השפעת. שפעת היא מחלה מדבקת מאוד ולכן חשוב מאוד להתחסן כדי להגן על עצמם אך גם על בני משפחתכם והסובבים אתכם. אנחנו רואים בשבוע האחרון היענות גבוהה בקרב המטופלים ואלפי חברי מכבי כבר הגיעו להתחסן כדי שיוכלו לעבור את החורף הקרוב בשלום".