כללית עשתה כברת דרך ארוכה מאז נולדה בפתח-תקוה בשנת 1911 ועד להיותה קופת החולים הגדולה בישראל. במחוז השרון גאים במיוחד באיכות וברמת המתקנים, שמספקים שירותי רפואה מתקדמת למאות אלפי תושבי האזור.
2 צפייה בגלריה
 מכון לבון - ארכיון תנועת העבודה צילום: ויקטור זינגר
 מכון לבון - ארכיון תנועת העבודה צילום: ויקטור זינגר
מכון לבון - ארכיון תנועת העבודה צילום: ויקטור זינגר
יהודה אנגל, שהיה מנהל אחזקה ופרש בשנת 2003 אחרי 39 שנות עבודה, מספר על העבר: "בתקופתי חרשתי לבד על קטנוע את כל מרפאות המחוז. ביצעתי בעשר אצבעות את כל העבודות הנדרשות לתחזוקת המרפאות. בית המרקחת המרכזי של המחוז היה ממוקם במבנה קטן. הלקוחות היו מקבלים את הכדורים כשהם פזורים בתוך שקית ואת הסירופים בתוך בקבוק עם פקק שעם. והיום? עולם אחר לגמרי. המרפאות שוכנות במבנים גדולים ומתקדמים ביותר וזימון התורים נעשה בשלל דרכים מגוונות".
למען הילדים
מים רבים זרמו מאז בנחל פולג, וכיום מקבלים הלקוחות סדנאות עם ילדים, פעילויות במהלך ההיריון, ביקורי בית, ליווי בהתאם לשגרת החיסונים ועוד. רק לאחרונה פותח במחוז שירות חדש של ייעוץ וידאו בהתפתחות הילד, הכולל התייעצות עם קלינאיות תקשורת, מרפאות בעיסוק ופיזיותרפיה.
ד"ר עידית פוזנר, מנהלת המכון להתפתחות הילד בנתניה והמנהלת הרפואית של המיזם החדש, מסבירה: "הדבר מהווה פריצת דרך נוספת בתחום השירותים הדיגיטליים שלנו ונועד לתת מענה מותאם לצרכים של ההורים והילדים בשלבי ההתפתחות השונים. השירות מיועד לילדים עד גיל 6, שקיבלו הפניה מרופא הילדים לאבחון בהתפתחות הילד".
2 צפייה בגלריה
סדנת טבחים צעירים במרפאת אגמים בנתניה. יח"צ
סדנת טבחים צעירים במרפאת אגמים בנתניה. יח"צ
סדנת טבחים צעירים במרפאת אגמים בנתניה. יח"צ
בנוסף, מציעה הכללית אפליקציות לנשים בהיריון, להתפתחות הילד וכן את "ד"ר גאדג'ט" - אפליקציה חדשנית במרכז בריאות הילד בכפר סבא הירוקה, שמשלבת מציאות רבודה וסרטוני הדרכה לקראת בדיקות.
הכל נשאר במשפחה
מנהל המחוז, ד"ר ערן רוטמן, מומחה ברפואת משפחה, מסביר כי מבחינתו אין דבר שאינו בר השגה. "ייחודיותו של תחום רפואת המשפחה באה לידי ביטוי בכך שהרופא מטפל בנו לאורך כל מעגלי החיים, מלידה ועד מוות. בתפיסה שלנו, רופא המשפחה הוא זה שמנהל את בריאותו של המטופל.
"יש לו את המידע הרפואי הרלוונטי לגבי המטופל ואת ההכשרה המתאימה והמקיפה לכוון ולנהל את הבדיקות והטיפול בו, לאור מכלול הצרכים הרפואיים שלו".
במחוז השרון ילדים רבים. מה החזון שלך לגבי רפואה הקשורה אליהם? "המחוז משקיע בהקמה ובפיתוח של מרכזי בריאות והתפתחות הילד, המספקים מענה מקיף ורב תחומי למטופלים. הגישה שלנו מתאימה את עצמה להורים של הדור הזה. הרופאים פועלים בשיתוף פעולה איתם, תוך ניצול של האמצעים הטכנולוגים המאפשרים היום נגישות גבוהה וזמינות של מידע. אנחנו מבינים כי להורים כיום חשוב לקבל טיפול מיידי, מקצועי ובמקום אחד. האתגר הוא לא רק לטפל בילד החולה שמגיע למרפאה עם חום, אלא גם בהנחלתו של אורח חיים בריא, תזונה נכונה, פעילות גופנית, טיפול נכון בזמן של מחלה ומתן מענה לכל צורך התפתחותי".
מה באשר לתחום הרפואה היועצת? עד כמה הוא צפוי להתפתח? "הנושא חשוב ואנו משקיעים בו מאמצים רבים. כיום הציבור רוצה לצרוך את שירותי הבריאות שלו מרופאים מומחים בתחומם. באזור נתניה יש לנו פעילות ענפה מאוד בתחום הזה, בעיקר באמצעות במרכז לרפואה יועצת רזיאל במרכז העיר ובמרכז לרפואה יועצת, נתניה דרום, שם ניתן לקבוע תורים לרופאים מתחומים שונים כגון אורתופדיה, עור, עיניים, א.א.ג, אורולוגיה, מכון גסטרו, מכון פיזיוטרפיה, ריאות ועוד. יש במחוז מספר מרכזים גדולים, מרשימים ועם שירותים נרחבים, שבחלקם קיים גם טיפול בטראומה ומקרי חירום, אשפוז יום ובדיקות באמצעות מכשור מתקדם. כללית הראשונה והיחידה שמציעה שירותי און ליין ברפואת ילדים, רפואת משפחה ורפואת עור בשעות הערב ולמקרים שיש צורך ביעוץ עם רופא כאשר המרפאה סגורה. לאחרונה ובשל הביקוש הרב הורחבו שירותי האון ליין בילדים ומשפחה וניתן לקבל מענה כבר החל משעה ארבע אחר הצהריים".