האינסטינקט שהציל את החיים של נטלי: בניגוד להמלצת הרופאים ולמרות התנגדות משפחתה, החליטה האחות נטלי פרז לעבור כריתת שדיים בגיל 36 בלבד עקב היסטוריה משפחתית של סרטן שד. לאחר הניתוח נדהמה לגלות – בשדיה נמצא גידול סרטני "הייתה לי תחושת בטן שאני עושה את הדבר הנכון – בדיעבד הצלתי את עצמי".
3 צפייה בגלריה
נטלי פרז ומשפחתה
נטלי פרז ומשפחתה
נטלי פרז ומשפחתה
(צילומים: פרטי, דוברות מכבי)
נטלי פרז (צור יצחק, 36) אחות ומנהלת יחידת המט"ר במנהלת מחוז השרון במכבי שירותי בריאות, איבדה את אמה בגיל צעיר לאחר מאבק ממושך בסרטן שד גרורתי "כשאמא שלי נפטרה הייתי רק בת 26. זה אירוע שמשנה את החיים. מאז הייתי בחרדה מתמדת שזה עלול לקרות גם לי. גדלתי בצל הסכנה לחלות בסרטן השד".
לאורך כל חייה, הקפידה נטלי לבצע את כל הבדיקות הנדרשות לאור ההיסטוריה המשפחתית שלה. היא ביצה בדיקות תקופתיות של ממוגרפיה, MRI, אולטרסאונד, בדיקות דם, כירורג ועוד "הטראומה מהמחלה של אמא היא כל כך גדולה שהבטחתי לעצמי שאני אעשה הכול כדי שלי זה לא יקרה. להיות עם יד על הדופק כל הזמן כדי שהמחלה הזאת לא תגיע גם אליי" מספרת נטלי.
נטלי התחתנה והביאה לעולם שלושה ילדים "מאז ומעולם אמרתי לעצמי – ברגע שאני מסיימת ללדת, אני עוברת ניתוח לכריתת שדיים, כדי להקטין את הסיכון לחלות בסרטן השד. ידוע שהליך הכריתה מקטין משמעותית את הסיכון לחלות בסרטן שד על רקע גנטי וידעתי שזה משהו שאני אעשה בוודאות, כדי לשמור על עצמי ועל הילדים שלי, לא הייתה התלבטות לרגע".

3 צפייה בגלריה
נטלי ואמה
נטלי ואמה
נטלי ואמה
(צילום: פרטי)

את ההחלטה ללמוד סיעוד קבלה נטלי בעקבות המחלה של אמה. היא ראתה את המסירות והמקצועיות של האחות שטפלה באמא שלה והחליטה שזה הייעוד שלה בחיים "מרגע שקיבלתי תעודת אחות הפכתי למוקד התייעצות. במקום בו אני גרה, בעבודה, בין חברים. כולם יודעים שאני אחות ומתייעצים איתי לגבי נושאים רפואיים ואני שמחה על זה. בכל פעם שפגשתי אישה בגיל הרלוונטי במסגרת הטיפול במכבי, הקפדתי לדבר על חשיבות בדיקות לגילוי מוקדם, כמה זה מציל חיים וחשוב. הרגשתי שזאת השליחות שלי בעולם" מספרת נטלי.
בגיל 36 בלבד, החליטה נטלי לקבוע תור לניתוח כריתת שדיים "כולם היו בהלם, המשפחה והחברים אמרו שאני מגזימה, הרופאים המליצו לחכות לגיל 40 אבל אני ידעתי שאני לא מחכה דקה. אני הולכת לעשות את הניתוח הזה עכשיו ולא דקה מאוחר יותר. משהו בבטן אמר לי שזה הדבר הנכון לעשות".

3 צפייה בגלריה
נטלי ומשפחתה
נטלי ומשפחתה
נטלי ומשפחתה
(צילום: פרטי)

נטלי ניגשה לניתוח כריתת השדיים ועברה אותו בשלום. כפי שנהוג בניתוחים מסוג זה, רקמות שד נשלחו לבדיקת פתולוגיה לאחר הניתוח. ימים ספורים לאחר הניתוח, קיבלה נטלי טלפון ממזכירתה של הרופאה המטפלת בה "המזכירה התקשרה וביקשה לתאם לי פגישה בימים הקרובים. זה לא הסתדר לי וגם לא הבנתי מה הדחיפות, למה היא מנסה לתאם לי תור לתאריך שלא מתאים לי. לא דמיינתי שיש פה משהו מעבר, אפילו בחלומות הכי פרועים שלי לא הייתי חולמת שיש לה משהו מאוד חשוב לספר לי".

קראו גם:


נטלי הגיעה לרופאה ונדהמה לגלות – בשדיה התגלה גידול סרטני בשלב מוקדם, הכריתה הצילה אותה ממחלה קשה שעלולה הייתה להתפתח לסרטן גרורתי "הייתי המומה. לא הבנתי איך זה הגיוני בכלל, רק לפני חודש עשיתי בדיקת אולטרסאונד שיצאה תקינה. בהתחלה כעסתי מאוד, חשבתי שלא משנה כמה אני אנסה לברוח מהמחלה – היא תשיג אותי. אבל אחרי כמה שעות נרגעתי והרגשתי כאילו זכיתי בפיס. ההחלטה שלי הייתה נכונה! תחושת הבטן שלי הייתה מדויקת. אם הייתי מחכה עוד כמה שנים, יכולתי לחלות בסרטן ולהגיע למצב בלתי הפיך. הכריתה חסכה ממני סבל, טיפולים, כאבים וסכנת חיים. הכריתה מנעה מהילדים שלי לחיות לצל מחלה קשה של אמא שלהם, כמוני. אני הצלתי את עצמי".