מכבי שירותי בריאות חנכה מרפאה חדשה המיועדת לטיפול בהתמכרויות למבוגרים בכפר יונה. על רקע העלייה בביקוש לשירותי בריאות הנפש בקהילה, חנכה מכבי שירותי בריאות מרפאה חדשה וראשונה מסוגה ברישיון משרד הבריאות לטיפול בהתמכרויות למבוגרים בכפר יונה.
3 צפייה בגלריה
טיפול בהתמכרות
טיפול בהתמכרות
טיפול בהתמכרות
(צילום: שאטרסטוק)
המרפאה מציעה טיפול רב מקצועי- הוליסטי למתמודדים עם מגוון רחב של התמכרויות, בחומרים והתנהגויות ביניהם התמכרות לסמים, משככי כאבים- תרופות מרשם, קניות, מסכים, הימורים ועוד.
במרפאה צוות רב מקצועי הכולל את דר' יורי שפאק - רופא נרקולוג המתמחה בטיפול בהתמכרויות לסמים מסוגים שונים, עובדת סוציאלית עם ניסיון- עו"ס מיטל הראל שמביאה עמה ניסיון בתחום ואח סיעודי. אנחנו מגייסים עוד אנשי צוות למרפאה ומגדילים את כוח האדם.

קראו גם:

הצוות יאפשר מענה טיפולי שלם פרטני וקבוצתי תוך מתן מענה מותאם למתמודדים וליווי לאורך כל הדרך לטובת הפחתה עד סיום התלות בחומרים או בהתנהגות.

3 צפייה בגלריה
חנוכת המרפאה החדשה בכפר יונה
חנוכת המרפאה החדשה בכפר יונה
חנוכת המרפאה החדשה בכפר יונה
(צילום: דוברות מכבי)

כאמור, מכבי שירותי בריאות היא הראשונה להקים מרפאות לטיפול בהתמכרויות בקהילה. עם העברת האחריות המקצועית לקופות, יתקיים סנכרון של מידע רפואי משמעותי בין הרפואה הראשונית (רופא המשפחה) לטיפול במרפאות, מה שישדרג את איכות הטיפול והתאמתו למטופל.
בשנים האחרונות תופעת ההתמכרויות והפרעות השימוש בחומרים מסוכנים, שימוש מופרז ולרעה בתרופות מרשם והתנהגויות הולכת ומתרחבת בכל העולם וגם בישראל. גורמים סביבתיים חיצוניים משפיעים על אוכלוסיות שונות במגוון גילאים להתמודד עם תופעות שימוש והתמכרות שלא היו שכיחות בעבר באוכלוסייה הכללית.
עפ"י נתוני ICA אחד מכל 7 ישראלים מתמודד עם התמכרות ועפ"י פרסומים ונתונים מהשנה האחרונה בעקבות מלחמת חרבות ברזל כבר בנובמבר נרשמה בקופות החולים עליה של עשרות אחוזים בדרישה למרשמים לתרופות הרגעה .
המרפאה תאפשר למתמודדים עם התמכרויות לקבל טיפול קרוב לביתם, על ידי צוות רפואי מקצועי שילווה אותם לאורך כל הדרך ומבלי להגיע למרכזי הטיפול בבתי החולים.
המרפאה פעילה בימים א-ד' בשעות הבוקר וביום ד' אחה"צ ובהמשך יורחבו ימי ושעות הפעילות. תיאום הגעה מתאפשר בדומה לשירותי מכבי האחרים באמצעות פניה מקוונת במדריך השירותים למבוטחי מכבי או בהפניית הרופא המטפל בקהילה.

3 צפייה בגלריה
טיפול בהתמכרות
טיפול בהתמכרות
טיפול בהתמכרות
(צילום: שאטרסטוק)

המרפאה החדשה נחנכה במעמד סטלה קריוף ראש מחוז השרון במכבי, ד"ר טלי שמואלי מנהלת תחום בריאות הנפש במכבי , ד"ר רחל לואיס מנהלת בריאות הנפש במחוז השרון, עו"ס צפריר סנדרוביץ' רכז התמכרויות במחוז השרון , ד"ר גלעד בודנהיימר מנהל האגף לבריאות הנפש במשרד הבריאות והצוותים המקצועיים והרפואיים של המרפאה החדשה.
סטלה קריוף ראש מחוז השרון במכבי שירותי בריאות: "תופעת ההתמכרות על סוגיה השונים הולכת וגדלה בשנים האחרונות בעולם וגם בישראל. תופעת ההתמכרות בימינו היא לא מה שהכרנו בעבר, היא יכולה לפגוע בכל גיל ובכל שכבת אוכלוסייה. כמו בכל דבר ברפואה ככל שמטפלים בשלב מוקדם יותר, כך הסיכוי להחלים גבוה יותר. המרפאה החדשה של מכבי נועדה להעניק טיפול מקצועי, זמין, נגיש, קרוב לבית ונוח לכל מי שמתמודד עם התמכרות ונזקיה. השירות נועד להרחיב את יריעת הטיפול בתחום בריאות הנפש ולאפשר למטופלים של מכבי באזור השרון להנות מסטנדרט הטיפול של מכבי גם בתחום זה".