בשיחה עם חברי השבט טאגלוג לאחר משימת החסינות שיתף השורד הנתנייתי, אבירן שמואל את הסוד הכי גדול של חייו: אבירן לא שוחח עם אמו במשך 12 שנים.
3 צפייה בגלריה
אבירן שמואל
אבירן שמואל
אבירן שמואל. היה בנתק במשך 12 שנים עם אמו
(צילום מסך, רשת 13)

לאחר שחזרו ממשימת החסינות בה זכו, שיתף שמואל את דורין דותן פרקש, גל רובין וטל מורד בפרק ששודר אמש (ד'): "אני מבחינתי ניצחתי את המשחק. אתם לא מבינים. אני מבחינתי צעקתי את הזעקה שרציתי לזעוק אותה שנים. 33 שנים, אני לא רק החשפן ואני לא רק פשוט העם. יש לי סטייל ויש לי גם רמה משלי. מה שהיה לפני כן , אני חשפן לא הולך להיות. אני הולך לשנות את החיים שלי. אני הולך להעריך את ההורים שלי הרבה יותר. אני קיבלתי באמונה- אני חוזר, אני ניצחתי. שמעתי את הסיפור של טל על אמא שלו ז"ל. ואני עם אמא שלי לא דיברתי 12 שנים. חי איתה באותו בית, שבת שלום, לא נשיקות, באירועים אני פוסח מעליה. אבא שלי מתחנן. אמא שלי אישה חולה".
רובין שאלה: "למה לא דיברת עם אמא שלך כל כך הרבה זמן?"

3 צפייה בגלריה
אבירן שמואל
אבירן שמואל
אבירן שמואל
(צילום מסך, רשת 13)

שמואל ענה להם ושיתף בעצבות: "בן אדם איבד את אמא שלו והיה עושה הכל בשביל שהיא תהיה פה. ואני מבלבל את המוח, אני אבירן, אני זורם עם כולם, ועם אמא שלי שהיא הדבר שאני צריך הכי להעריך אותה – אני הולך איתה בראש. כשהייתי ילד זה נבע מזה ש.. היא השתדלה לעשות מה שהיא יכלה. לא הכל היה כמו שרציתי שיהיה, שכל אחד חוזר מבית הספר, ולכל אחד יש את האוכל, ואמא שלי לפעמים לא יכלה ולא הבנתי את זה".
"לא גדלתי בבית שהכל היה מתוקתק, היה קשה לה להכין אוכל, כעסתי על זה. ראיתי את כולם חוזרים ומדמיינים איזה אוכל אמא שלהם תכין להם. ואני בראש שלי אולי אמא הכינה אולי לא. אולי היא קמה ואולי לא. ואם לא אתה תסתדר עם מה שיש. היא לא עשתה את זה מרוע. היא לא עשתה כי היא לא יכולה – ולא רציתי להבין את הלא יכולה. צעקתי, כעסתי וקיללתי. זה מבאס – וזו אמא שלך וככה אתה צריך לקבל אותה ולא קיבלתי. רק הקשיתי. לפני שיצאתי למסע הזה היא באה אליי וחיבקה אותי ואני הייתי בדמעות. הכל צף לי ולא הערכתי,.והיום אני לא כועס עליה כי אני יודע שהייתי חמור".
דותן פרקש ענתה לו: "לא היית חמור - היית ילד. לא יכולת להבין למה. ילד מאשים".
שמואל הוסיף: "הכל ישתנה לי וכשאגיע הביתה אחרי המסע הזה אתן לה נשיקה, ואגיד לה אני מצטער אמא, על כל מה שנאמר ועל כל מה שהפסדנו. ומעכשיו אני הולך להיות הילד הכי טוב שיש בעולם. אני אעשה את הכל, ותעירי לי, ותתקני אותי ותמיד תזכירי לי את ההבטחה הזו שגם אם אני יוצא מהכלים שלי, וגם אם אני עושה דבר שהוא פחות טוב, תזכירי לי שהבטחתי להיות הילד הכי טוב".

3 צפייה בגלריה
אבירן שמואל
אבירן שמואל
אבירן שמואל. "הולך להיות הילד הכי טוב שיש בעולם"
(צילום: מיכה לובטון)

אמו של טל מורד, מירי מורד (בליש) נפטרה מסרטן השד לאחר 4.5 שנים של מאבק. היא הותירה אחריה 3 ילדים ובעל. החלום של בנה הוא להקים מכון בריאות שד אזורי שיעניק טיפול מתקדם וחדשני ועל כן הוא פתח קמפיין למימון המונים.

"זכיתי מחדש באמא"

בחשבון האינטסגרם שלו כתב אחרי התכנית: "אין ספק שקיבלתי את המתנה הטובה ביותר שזאת אמא שלי. לצערי לא דיברתי איתה 12 שנה וזאת האמת לא למצלמות וכאלה. חשוב לי להגיד קודם כול סליחה! צודק לא צודק יש רק מפסיד אחד וזה אני. לשמחתי כיום אני ואמא שלי חברים הכי טובים וזכיתי מחדש באמא. לא הבנתי טעיתי עשיתי דברים שאולי ציערו אותך. אז אמא סליחה מבקש מכול הלב אין עליך ועל הלב שלך מצטער על כול יום ויום וכנראה שהייתי חייב ללכת עד לקצה העולם בשביל להבין זאת. לסיכום אמא מבקש סליחה פשוט על הכול אוהב אותך. ותיזכרו אין כמו אמא בעולם".