אם יש משהו שאנחנו הישראלים כבר מכירים היטב מהשנים האחרונות, זה הדיווח מערוצי החדשות שמגיע אחרי מתקפות טילים על ישראל, עם המסר המיוחל של "אין נפגעים ולא נגרם נזק". כמובן שכל עוד אין אבדות בנפש אנחנו מוכנים להסתפק גם בדיווחים מסוג "אין נפגעים אבל נגרם נזק". רק שלא תמיד אנחנו באמת מבינים מה עומד מאחורי המילים "נגרם נזק". האסוציאציה הראשונית היא כמובן מבנים. בניינים, בתים פרטיים, מבני ציבור במרכזי ערים, או בתי עסק. אלא שפעמים רבות הנזק ההיקפי מפעולות טרור כולל גם המון מכוניות פרטיות או רכבים מסחריים.
אנחנו מדברים על פגיעה ישירה, אבל גם על רסיסים, חלקי טיל שהתפזרו אחרי יירוט, שריפות שפורצות וגורמות להתלקחות של רכבים בסביבה, וכמובן – גרימת נזק מכוונת כמו שגרמו מחבלי חמאס למכוניות של תושבי העוטף במתקפת הפתע של ה-7 באוקטובר. במילים אחרות, אלפי הטילים שנורו לישראל בשבועות האחרונים, ביחד עם הנזק העצום שנשאר באזור הדרום ביום הראשון למלחמה, מייצרים משבר ניידות של ממש איתו נאלצים להתמודד המוני ישראלים.

1 צפייה בגלריה
השכרת רכב
השכרת רכב
השכרת רכב
(צילום: Shutterstock)

תחבורה ציבורית חינם מטעם המדינה
היות וחברות הביטוח לרכב לרוב לא מכסות מקרים של נזקים מפעולות איבה, מי שאמורה לטפל בחשבון היא המדינה. ליתר דיוק, קרן הפיצויים המיוחדת של רשות המיסים המכונה "מס רכוש". מה שקורה בפועל זה ששמאי מטעם המדינה מגיע כדי לאמוד את הנזק, ובעצם להתניע את התהליך שבסופו בעלי הרכב יקבלו את הפיצוי שמגיע להם.
במקביל, יש כיום בישראל עשרות אלפי משפחות שפונו מבתיהם באזור הדרום והצפון, כאשר הן משאירות מאחור את רכביהם, בין אם הם ניזוקו או לא. בתחילת נובמבר הודיע משרד התחבורה כי האזרחים המפונים האלה זכאים לכרטיסי "חופשי חודשי" לנסיעה בתחבורה הציבורית בחינם למשך חודשיים, והם גם יהיו זכאים לשירות היסעים חינם לטובת נסיעות לבתי חולים, קופות חולים, מרפאות חוץ, כולל שינוע מיוחד למתקשים בניידות".
אך תחבורה ציבורית בחינם ופיצוי כספי על רכב שניזוק, עדיין לא מהווים מענה מספק למשפחות רבות שזקוקות בימים אלה לרכב צמוד על מנת להתנייד. זאת הסיבה ששירותי רכב בליסינג והשכרת רכב הפכו בימים אלה לשירות חיוני ומבוקש, שמספק פתרון תחבורתי לאלפי משפחות.
חברות הרכב והליסינג מתגייסות לעזור
כמו שגילינו אינספור פעמים מאז תחילת המלחמה, גם אזרחים פרטיים וחברות עסקיות רבות תורמות את חלקן למאמץ המלחמתי – הכול כדי להיות שם בשביל הישראלים שעכשיו צריכים אותם יותר מתמיד. בהקשר זה, מספר חברות רכב וליסינג ישראליות מציעות בימים אלה שורה של הטבות לאזרחים שנפגעו מהמלחמה, כגון, ויתור על שווי שימוש לתקופות מסוימות או מבצעים להשכרת רכב בארץ במחירים זולים במיוחד. כמה זולים?
חברת אלבר למשל מציעה השכרת רכב החל מ- 110 ₪ ליום כולל מע"מ, וללא הגבלת ק"מ. זאת בנוסף לשלל מבצעים מיוחדים, הטבות מימון, ואפילו שירות שינוע רכבים עד הבית לרוכשים, ללא תוספת תשלום. בנוסף, הושאלו רכבים שכורים ללא עלות לאזרחים רבים, שרכביהם ניזוקו עקב הלחימה, וחולק ציוד הכרחי שכלל שמיכות, בקבוקים וכובעים מטעם מותג האופנועים הארלי דיווידסון, שאלבר היא הנציגה שלו בישראל. אלבר גם פועלת בשיתוף פעולה עם צה"ל בכל הקשור לאספקת רכבים בליסינג לכוחות צבאיים בזמן המלחמה.
סיכום
זה הזמן שבו הישראלים מציגים לראווה את החוסן של העם – הן בחזית והן בעורף – והם מצפים לראות את ההתגייסות הזאת גם במגזר העסקי. חברות עסקיות שהתגייסו, תרמו ציוד, כסף, שירותים, ונתנו מעצמן בשבועות האחרונים, לא רק עוזרות להניע את הכלכלה בתקופה כל כך מאתגרת, אלא מבטאות את המהות של הסיסמא "ביחד ננצח".

מוגש מטעם: אלבר