היות ומדובר בהליך מורכב וממושך, עלינו לפנות לייעוץ משפטי מטעם עורך דין לענייני משפחה, אך כמובן יש לא מעט דברים שעלינו לדעת לפני כן - ועל כך ועוד החלטנו להסביר לכם במהלך הכתבה הבאה שאתם עומדים לקרוא.
קצת על התהליך
פירוק שותפות בגירושין נוגע למגוון רחב מאוד של סוגי נכסים ורכוש שונים, אותם בדרך כלל חולקים זוגות נשואים לפני שהם הגיעו להחלטה משותפת לפרק את התא המשפחתי המשותף שלהם. עם זאת, יש לציין כי בדרך כלל הנושא המרכזי בו עוסק הליך פירוק שותפות הוא נכסי נדל"ן. כך לדוגמא, קיימים לא מעט מקרים בהם הנכס רשום על שם אחד מהצדדים. לעומת זאת, קיימים גם מקרים בהם הנכס רשום על שני הצדדים תוך כדי חלוקה שווה - וכאן בעצם מתעורר הצורך בפירוק שיתוף. אמנם, על מנת לחלק את הנכס בין בני הזוג שמתגרשים, יש קודם לכן לפרק את השיתוף הקיים בנכס, ולשם כך נצטרך להגיש תביעה עבור פירוק שותפות.
1 צפייה בגלריה
פירוק שיתוף בגירושין
פירוק שיתוף בגירושין
פירוק שיתוף בגירושין
(צילום: FREEPIK)
המשמעות הנלווית של התהליך
אז מהי למעשה המשמעות של פירוק שותפות בגירושין? ובכן, המשמעות היא סיום מלא של השותפות הפיננסית בין שני בני הזוג, מה שאומר כי מעתה ואילך חלוקת הנכסים וההתחייבויות הכרוכים במסגרת שותפות זו תתבצע באופן שווה ביניהם. חשוב להדגיש כי חלוקת הרכוש כוללת את כל הנכסים שנצברו בין שני הצדדים לאורך תקופת הנישואין, נכסים כמו דירות ובתי מגורים, עסקים, קרנות פנסיה והשתלמות, חסכונות, תמלוגים, זכויות יוצרים וכיוצא בכך.
איך זה עובד?
הליך חלוקת הרכוש המשותף בגירושין הוא מורכב, והוא כולל מספר שלבים, ביניהם הגשת תביעה, אומדן שווי הנכס ולבסוף כמובן מכירתו. חשוב להדגיש כי בית המשפט רשאי למנות שמאי לצד כונס נכסים, ואילו במידה וזהו המקרה האחריות על הטיפול במכירת הנכס ולאחר מכן חלוקה בתמורתו מוטלת עליהם במלואה. מעבר לכך, כדאי לדעת כי לכל אורך התהליך לכל אחד משני בני הזוג יש את הזכות לרכוש את חלקו של הצד השני בנכס, וזאת לפני שהוא יוצא למכירה בשוק החופשי.
כמה מילים לסיכום
פירוק שותפות בגירושין בהרבה מאוד מקרים יכול להיות צעד הכרחי ואף חיוני, אך כמו כל הליך משפטי אחר גם כאן מדובר בתהליך מאוד מורכב, שלעיתים אף עשוי להיות טעון רגשית. לכן חשוב קודם לכן לוודא כי אתם נעזרים בעורך דין הנכון, שיוכל לייצג את האינטרסים שלכם על הצד הטוב ביותר וללוות אתכם לכל אורך הדרך. דוגמא נהדרת היא עורך דין לענייני משפחה - איתיאל היקרי, אשר מסייע ללקוחות בעת הליכי פירוק שותפות במסירות מזה שנים.

מוגש שמטעם: עו"ד איתיאל היקרי