אז לפני שנתחיל, למה שיניים נופלות?
במקרים מסויימים של מחלות חניכיים, נסיגת חניכיים, שן הסובלת מעששת ולא מטופלת ולפעמים חלילה גם מחבלה טראומתית כמו תאונת דרכים, שיניים יכולות להשבר או פשוט ליפול. פרט מעניין הוא, שלא תמיד זה כואב, לפעמים השיניים פשוט מתחילות להתנדנד ולאחר זמן מה- ליפול. היעדר הכאב, מונע מאנשים לגשת אל רופא השיניים שלהם לבדיקה או לטיפול מתוך מחשבה "אם זה לא כואב, זה בטח יתרפא בקרוב" ולעיתים לא ניגשים אל רופא השיניים בשל חרדה דנטלית.

1 צפייה בגלריה
ד"ר דורון בר חן
ד"ר דורון בר חן
ד"ר דורון בר חן
(צילום: פרטי)

אז מה זה בכלל השתלות שיניים?
השתלות שיניים נועדו על מנת להשלים שיניים חסרות, מכל סיבה שהיא. השתל, בצורתו דומה לבורג קטן, מושתל על ידי רופא השיניים בחניכיים לאחר ההשתלה ממתינים בין 4-6 חודשים כדי להניח לשתל להטמע בצורה אחידה ויציבה עם רקמות החניכיים. לאחר שהשתל יציב, רופא השיניים יבצע תהליך שנקרא "חשיפה" בו יחשוף מהחניכיים את חלקו העליון של השתל. לאחר מכן, יוצב חלק ששמו "מבנה" המהווה מעין מתאם בין השתל עצמו אל הכתר אותו מבריגים או מדביקים.
איזה סוגי שתלים קיימים?
שאלת השאלות של כל מטופל שעומד לפני השתלת שיניים- "איזה שתל הכי טוב". ראשית, חשוב להבין ששתל שיהיה מצויין למטופל א', לא בהכרח יהיה מצויין עבור מטופל ב'. לכל אחד מאיתנו רגישויות שונות לחומרים שונים ולכן רצוי וכדאי לקבל את החלטת רופא השיניים שלכם ואם עדיין יש לכם ספקות, תוכלו לגשת לייעוץ אצל רופאים נוספים עד שתוכלו לקבל את ההחלטה המושכלת ביותר עבורכם. ככלל, מרבית השתלים עשויים מטיטניום, הטיטניום מתמזג בצורה מצויינת עם רקמות החניכיים ומעניק יציבות טובה, הוא חזק ועמיד לאורך זמן, עמיד בפני קורוזיה ואינו גורם לתגובות אלרגיות ברוב המקרים.
האם לכולם מתאים לעבור טיפול של השתלות שיניים?
כמו לכל טיפול רפואי, לפני שתוכלו לעבור אותו, תצטרכו לעבור בדיקה רופא, הרופא יבדוק את מצב החניכיים שלכם, אם אתם כבר סובלים מנסיגת חניכיים או אם השן שנפלה נפלה לפני זמן רב יתכן ותצטרכו לעבור קודם כל "השתלת עצם", טיפול בו למעשה "מחזירים" את החניכיים כדי לשתל יהיה מקום להאחז בו.
במקרים מסויימים בהם המטופל חולה במחלה הדורשת מדללי דם, לא ניתן לבצע השתלות שיניים, אותו הדבר נכון גם כלפי מטופלים שעוברים או עברו בזמן האחרון הקרנות וכימותרפיה.
איזה רופא יכול לבצע השתלת שיניים?
במדינת ישראל, כל רופא שיניים יכול לבצע השתלות שיניים ואין דרישה להתמחות מיוחדת. יחד עם זאת, אנו תמיד ממליצים כשמדובר בהשתלות לגשת למומחה לכירורגיית פה ולסת או למומחה לשיקום הפה.
לסיכום
אצלנו בדנטל מדיקל סנטר תוכלו להגיע לבדיקה על ידי רופא מומחה לבדיקת התאמה לטיפול בעזרת השתלות שיניים. המומחה ידע להתאים עבורכם את הטיפול הנכון והחומרים הנכונים ביותר עבורכם.
דנטל מדיקל סנטר
סניף קיסריה: הרקיע 1, מתחם C-Center
טלפון – 077-2303541
סניף נתניה: בני ברמן 2, מגדל עיר ימים קומה 10.
טלפון – 077-2303541

מוגש מטעם: dental-mc