אילו סוגי ביטוחי רכב קיימים?

סוגי ביטוחי הרכב כוללים לא מעט סוגי ביטוחים שונים והם מותאמים בהתאם לצרכי המבוטח. בין סוגי הביטוחים אפשר למצוא את הביטוחים הבאים:
ביטוח חובה לרכב - ביטוח אשר מבטח את הנהג ואת הנוסעים עימו במהלך הנסיעה אשר עלולים להיפצע בשל תאונת דרכים במהלך הנסיעה. ביטוח זה הוא ביטוח חובה לכל נהג אשר יש לו רכב והוא נוהג בו בכבישים. ביטוח החובה מכסה את נזקי הגוף של הנהג ושל הנוסעים עימו במהלך התאונה. הוצאות אלה כוללות את הטיפול בהתאם לפציעה והשיקום שנדרש לאחר קבלת הטיפולים.
1 צפייה בגלריה
ביטוח רכב
ביטוח רכב
ביטוח רכב
(צילום: depositphotos)
ביטוח מקיף לרכב - ביטוח מקיף לרכב הוא ביטוח לרכב אשר מבטח את הנזקים שנגרמו לרכב בעקבות תאונת הדרכים וכן לרכושו ורכוש הנוסעים עימו. ביטוח זה מכסה מגוון מצבים כגון: גניבה, תאונת דרכים, נזקי אש, נזקים שנגרמו בזדון לרכב וכן נזקי מזג אוויר.
ביטוח צד ג' לרכב - ביטוח צד ג' הוא ביטוח שמתייחס לנזקי הרכוש של האחרים. ביטוח זה כולל הוצאות משפטיות עקב הליך משפטי. בביטוח זה אין כיסוי לנזקים אשר נגרמו לרכב שלכם. בביטוח זה יש להשתתף עצמאית בהתאם לסכום שנקבע מראש או לשלם לחברת הביטוח.

מה ההבדל בין סוגי ביטוחי הרכב השונים?

ההבדל בין סוגי הביטוחים השונים הוא בכיסוי שלהם. בביטוח חובה מדובר על כיסוי ביטוחי לנזקי גוף בלבד ולנוסעים אשר נגרמו בשל תאונת דרכים. לעומת זאת בביטוח מקיף לרכש מדובר על הנזקים לרכב ולרכוש וכן לרכוש הנוסעים. ואילו בביטוח מקיף מדובר על נזקי הרכוש של האחרים. לכן חשוב לדעת מה מבוטח בביטוח לרכב ובהתאם לכך ולצרכים האישים שלכם לבחור את הביטוח שמתאים לכם.

כיצד נדע לבחור בביטוח שמתאים לנו?

כדי לבחור ביטוח לרכב שמתאים לנו חשוב להתאימה לצרכי הנהג. אם אתם נוסעים הרבה בכבישים ויש לכם רכוש יקר ורוצים להגן עליו ביטוח מקיף לרכב יתאים לכם. אך אם אתם רוצים רק לבטח אתכם ואת הנוסעים אתכם מפני נזקי גוף ביטוח לרכב חובה יתאים לכם. אם אתם מקשים לבחור ביטוח מתאים תמיד תוכלו להתייעץ עם סוכן ביטוח והוא ישמח להתאים לכם ביטוח בהתאם לצרכים שלכם. לכן חשוב תמיד שתדעו מה כל פוליסה מבטחת והאם באמת אתם זקוקים לה ובהתאם לכך לבחור את הפוליסה המתאימה ביותר לכם.