נתניה, שהוקמה כמעט לפני 100 שנים (1929, ליתר דיוק) היא העיר השישית בגודלה בישראל ומכילה כיום כ-240 אלף תושבים. בירת השרון עוברת בשנים האחרונות תהליך של תאוצה בפרויקטים התחדשות עירונית (פינוי-בינוי ותמ"א 38). לצד הקמתן של שכונות חדשות, כמו גלי הים, חבצלת השרון וצמרות – מבינים תושבי העיר וקברניטיה, כי העתיד של נתניה, מחייב גם רענון ושיקום של אזורי העיר הותיקים - כמו מתחם הלפרין.

4 צפייה בגלריה
מיה גבאי טובול
מיה גבאי טובול
מיה גבאי טובול
(צילום: קבוצת גבאי יח"צ)

פרויקט SIA
בתחילת 2019 קיבל המתחם היתר בנייה שכולל הריסתם של לא פחות מ-18 מבנים, כשעל השניים הראשונים (מספרים 6 ו-8), מוקם בימים אלה פרויקט SIA של קבוצת גבאי ,שצפוי להיות מאוכלס בעוד כשנתיים. הבנייה כוללת מגדל מגורים מודרני ומפואר בן 18 קומות, עם 66 יחידות דיור, ש-50 מתוכן הוצעו למכירה. נכון לפרסום כתבה זו, נותרו למכירה דירות 4 ו-5 חדרים ספורות .
4 צפייה בגלריה
בית במרחק הליכה מהים - חלום בדרך למציאות
בית במרחק הליכה מהים - חלום בדרך למציאות
בית במרחק הליכה מהים - חלום בדרך למציאות
(צילום: קבוצת גבאי יח"צ)
"קבוצת גבאי רואה בנתניה פוטנציאל מצוין להתחדשות עירונית", אמרה לנו מיה גבאי טובול, מנכ"לית החברה. "החטיבה שלנו בתחום,בניצוחו של הראל פרץ, מזהה שהעירייה דוחפת ומקדמת את הנושא - גם התושבים מבינים שיש הכרח לבצע אותה לצורך שיפור איכות החיים במסגרת סביבת מגורים בטוחה ומודרנית. אם מדברים על מתחם הלפרין, הקירבה שלו לים, רק מחזקת את הפוטנציאל והאטרקטיביות שלו להיות פרויקט התחדשות עירונית מוצלח".
בית במרחק הליכה מהים, הוא חלום של הרבה אנשים. פרויקט SIA של קבוצת גבאי הוקם מתוך מטרה להפוך את חלומם למציאות, כשהמחיר להגשמת החלום, נמוך בהרבה ביחס לדירה חדשה קרובה לים בהרצליה או בתל אביב. מה שמוסיף לאטרקטיביות של הפרויקט הוא הסמיכות של הטיילת המטופחת צמודה לחוף, למוסדות ציבוריים, לגני שעשועים וספורט ומרחקו הקצר מהיציאה לכביש החוף.
מה מיוחד בפרויקט SIA נתניה ביחס לפרויקטים אחרים של התחדשות עירונית בנתניה?
"קודם כל, בפרויקט SIA אנחנו בונים מגדל מגורים מודרני בנייה בסטנדרט גבוה – עם תכנון עליו חשבו לפרטי פרטים ומרפסות גדולות במיוחד ", מתארת מיה גבאי טובול. "התכנון הוא לבנות לובי מפואר ומעוצב, המשלב תאורה וריצוף יוקרתי, לפי קונספט עיצובי של אדריכלי הפנים של החברה. בנוסף, שמנו דגש על אדריכלות נוף המשלבת צמחייה, ומעליות בעיצוב חדשני. לכל דירה תהיה חניה פרטית והדיירים יוכלו ליהנות ממועדון דיירים".
פרויקט באיכות אחרת
תמהיל הדירות בפרויקט SIA מורכב מדירות ארבעה וחמישה חדרים - וכן מיני-פנטהאוזים ופנטהאוז יחיד בקומה בגודל של כ-217 מ"ר + מרפסת בשטח 146 מ"ר, שיאפשר לדייריו ליהנות מנוף פנורמי מהקומה ה-18. הדירות ירוצפו באריחי פורצלן במבחר דגמים לבחירה אישית. בכל דירה תהיה מרפסת שמש, עם יציאה פנורמית רחבה הכוללת מעקות אלומיניום משולבים בזכוכית. בכל דירה יהיה תריסי גלילה חשמליים בסטנדרט גבוה.
יש לציין כי מתחם הלפרין הוא פרויקט פינוי בינוי, שקודם במסגרת מסלול רשויות של משרד הבינוי והשיכון, המאפשר לרשויות מקומיות, לקבל מימון לתכנון מהרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. ב-2007 אישרה הוועדה המחוזית את התוכנית במתחם הלפרין עם אישור בנייה של 200 יח"ד, אלא שכמות הדירות לא הספיקה כדי לייצר היתכנות כלכלית עבור היזמים. לאחר בחינה מחודשת, נוספו 64 יחידות דיור למתחם, מה שגרם לו להיות כדאי.
בקבוצת גבאי יודעים שכדאי להשקיע בפרויקטים של התחדשות עירונית דווקא בנתניה. בעיר יש מאות מבנים ישנים, בעיקר במרכזה, שנבנו עוד בשנות ה-50' וה-60' - שמן הסתם, מצבם בכי רע, לא רק מבחינה אסתטית, אלא גם ובעיקר מבחינה בטיחותית. "חלק מהבניינים בשטחים בהם אנחנו בודקים אופציה להתחדשות עירונית - הם שלב אחד לפני פינוי, מחשש שיהרסו", מציינת גבאי טובול.

4 צפייה בגלריה
מחכים לרכבת הקלה ולמטרו
מחכים לרכבת הקלה ולמטרו
מחכים לרכבת הקלה ולמטרו
(צילום: קבוצת גבאי יח"צ)

מתחם סלע נתניה
מיה גבאי טובול מוסיפה כי הדחיפה של ההתחדשות העירונית בנתניה מקבלת ביטוי גם בהיבט התחבורתי:
"אנחנו רואים שיש מגמה של הרחבת כבישים וחיבור נתיבים לצירים ראשיים, לצד סלילה של כבישים חדשים", היא מציינת. "בהיבט של תחבורה ציבורית, רואים גידול בקווי האוטובוסים בנתניה, מהלך אותו יוזמים כל העת העירייה ומשרד התחבורה. השינוי המשמעותי יגיע לקראת סוף העשור עם החיבור המתוכנן של העיר לרכבת קלה ולרשת המטרו".
בקבוצת גבאי קוראים את המפה, תרתי ומשמע - ולראייה פרויקט נוסף, שמקודם על ידי החברה בנתניה. לפני חודשיים, הוועדה המקומית לתכנון נתניה, החליטה להפקיד פרויקט התחדשות עירונית במתחם הרחובות פרישמן, פרוג, ציטלינג וגליקסון בשכונת סלע נתניה. במתחם קיימים כרגע 8 בניינים ישנים, הכוללים 116 יחידות דיור.
מביעים אמון בנתניה
התוכנית כוללת פרויקט פינוי-בינוי נרחב, במסגרתו צפויה קבוצת גבאי לבנות שלושה מגדלי מגורים בבינוי מדורג ושני בניינים בני 10 קומות שיכללו סה"כ 464 יח"ד + 1700 מ"ר שטחי מסחר. הקמת הפרויקט צפויה להתחיל ב-2026. על פי הערכות בקבוצת גבאי, ההכנסות הצפויות מהפרויקט מוערכות בכמיליארד שקל. נכון להיום חתמו כ-90% מהדיירים במתחם ונתנו את הסכמתם לפרויקט.
"גם הפרויקט הזה מבטא את האמונה שיש לנו בנתניה", אומרת מיה גבאי טובול. "קבוצת גבאי ממשיכה לפתח ולקדם פרויקטים איכותיים בעיר, שמושכת אליה אוכלוסייה חזקה. אנו גאים להיות הראשונים לאשר תב"ע בשכונת סלע ולקדם את הפרויקט, שמיקומו האטרקטיבי יהווה עוגן מהותי, לצד דירות חדשות, תעסוקה ומסחר. קבוצת גבאי תמשיך לתור אחר פרויקטים נוספים בנתניה ולפעול למען רווחת כלל תושביה".
פרויקט נוסף של קבוצת גבאי בנתניה, שאינו התחדשות עירונית, נמצא ברחוב בנימין, בסמוך לשכונת פארק הים בנתניה, כ- 600 מטר מהים ומהטיילת. מדובר בבניין מגורים בן 23 קומות ובעל 82 יחידות דיור, המורכבות מתמהיל של דירות בנות 3,4,5 חדרים עם מרפסות רחבות ידיים, כולל מיני-פנטהאוזים ופנטהאוזים. הכל בסטנדרט גבוהה כמצופה, הפרויקט נמצא לאחר קבלת מלוא האישורים ורגע לפני יציאה לשיווק פריסייל.

4 צפייה בגלריה
קבוצת גבאי
קבוצת גבאי
קבוצת גבאי
(צילום: קבוצת גבאי יח"צ)

פרויקט שכונת הפארק
"כ-17,000 יחידות דיור בשלב תכנון ובנייה"
קבוצת גבאי בונה כבר מעל ל-40 שנה ובראשה עומד הבעלים אלי גבאי, המשמש גם כסמנכ"ל פיתוח עסקי. לחברה יש סיווג קבלני בדרגת ג'5 (הנחשב לגבוה ביותר בענף) ותקן ISO 9001:2015. כיום לקבוצה יש כ-1,400 יחידות דיור בפרויקט הנמצאים בביצוע ב- 14 פרויקטים שונים בכל רחבי הארץ.
"בנוסף, יש לנו כרגע עשרות פרויקטים בהיקף של כ-17,000 יחידות דיור, שנמצאים בשלבי תכנון ובנייה", מציינת מיה טובול גבאי. "מדובר על פרויקטים שמקודמים בערים תל אביב, רמת השרון, הוד השרון, מודיעין, נתניה, פתח תקווה, בת ים, רמת גן, אור יהודה, רחובות, אשדוד, אשקלון, שדרות ועוד. בזכות הניסיון המקיף והמעמיק שלנו, כיזם וכמבצע, אנו מיישמים פתרונות יצירתיים וממשיכים לעמוד ביעדים שהצבנו".

מוגש מטעם: קבוצת גבאי