ספר לי קצת על עצמך
שמי רוני רוזן, נולדתי וגדלתי בכפר ויתקין למשפחת חקלאים. הייתי פעיל בתנועת הנוער. התגייסתי לשריון, עשיתי מסלול מהיר עד תפקיד מפקד פלוגה בדרגת רב סרן. אחרי שחרורי הלכתי ללמוד בפקולטה לחקלאות ברחובות במגמת בעלי חיים. כל חיי המקצועיים נסבו סביב הרפת.

2 צפייה בגלריה
רוני רוזן-  מחבר הספר "במקרה או שלא במקרה"
רוני רוזן-  מחבר הספר "במקרה או שלא במקרה"
רוני רוזן- מחבר הספר "במקרה או שלא במקרה"
(צילום: אלבום פרטי)

מאין הגיעה השראתך לכתיבה?
מאז ומתמיד, עסקתי בכתיבה. פיליטונים בילדות, סתירה בבגרות. ופיליטונים מערכונים ושירים. לאירועים שונים. בבגרותי כתבתי מופעים לציון חגים לקיבוצים ולמושבים. כתיבה הייתה חלק מהכנסתי. יש לי קלסרים של כתבים עם שירי ילדים, הווי, סיפורים. אך עד להוצאת ספרי לא פורסם דבר מהם.
איך היית מגדיר את ישראל של היום לעומת זו של העבר?
אחד מתחביבי הם ריקודי העם. אם שואלים אותי מה הגדרה של ישראל היום לעומת ישראל בעבר, הייתי עונה שדוגמא נפלאה לשוני בין ישראל של פעם לישראל של היום מתבטא בריקודי העם. אני מהדור של פעם שבה רקדנו מעגלים כולם נותנים ידיים סובבים במעגלים. היום אין דבר כזה לתת ידיים, אין מעגלים, כל אחד רוקד מנותק משאר הרוקדים. ואם ירשה לי חברי מנחם לצטט אותו, פעם היו קניידלעך ורוגעלך, והיום מה יש? פרי לי וביס לי.
מה החלק שהכי אהבת בתהליך?
בחירת העטיפה היה החלק החווייתי ביותר בתהליך ההפקה.

2 צפייה בגלריה
רוני רוזן-  מחבר הספר "במקרה או שלא במקרה"
רוני רוזן-  מחבר הספר "במקרה או שלא במקרה"
רוני רוזן- מחבר הספר "במקרה או שלא במקרה"
(צילום: אלבום פרטי)

מה המסר שלך לקוראים?
היו וזה ספר סיפורים קצרים, אין בו איזה רעיון נשגב. באופן כללי הספר מורכב מהומור, זיכרונות, חוויות ילדות, אכזבות, אהבות, עצב וכדומה.
מסר? אם יש לכם חומר תפיקו ספר – זו חוויה.
האם אתה עובד כיום על משהו חדש?
חוץ מריקודי עם אני חובב צילום. אבל...מצלם צילומי רחוב. יום אחד הלכתי ברחוב וראיתי אישה בהריון נשענת על עמוד ומקיאה את נשמתה. צילמתי. רק כשהגעתי הביתה למחשב ראיתי שהעמוד עליו נשענה היה של תמרור "זהירות ילדים בדרך". מאז אני מצלם סיטואציות ייחודיות שונות ויש לי אוסף תמונות שמתאים להפקת ספר.

מראיינת- ניצן יהושע
"במקרה או שלא במקרה", מאת רוני רוזן
זמין לרכישה בחנויות הספרים ובאתר NETBOOK

מוגש מטעם: הוצאת צמרת