היו ריאליים - החשיבות של הבנה מציאותית לפני עיצוב מחדש
לפני שאתם יוצאים למסע של שינוי הגינה שלכם מקצה לקצה, חשוב שתגבשו הבנה מציאותית לגבי תנאי השטח והמאפיינים שלו. בין היתר, נסו להעריך את הממדים של הגינה, את מידת החשיפה האפשרית לאור השמש, ואת יתר האלמנטים הקיימים שעשויים להשפיע על העיצוב שלכם, כגון קיומן של פינות עמוקות, הבדלי גובה, פתחי ביוב או עמודים תומכים.
הכרת המגבלות שלכם היא קריטית - היא מאפשרת לכם לתכנן את הגינה שלכם בהתאמה מושלמת לנתונים הממשיים שלה ולהבטיח כי כל סנטימטר וסנטימטר בה יסייע להפוך את אזור הישיבה למקום בילוי ומנוחה אידאלי. במובנים רבים, תוכנית מחושבת היטב מציבה את הבסיס לחלל חיצוני הרמוני ופונקציונלי.

1 צפייה בגלריה
פינת ישיבה לגינה
פינת ישיבה לגינה
פינת ישיבה לגינה
(צילום: PEXELS)

שימוש נכון בצבעים
לצבעים יש תפקיד מרכזי בגיבוש התפישה החזותית של החלל, ופלטת צבעים שנבחרת בקפידה יכולה לחולל פלאים בכל הנוגע לגבולות הנתפשים של הגן שלכם. על ידי בחירת הגוונים הנכונים, תוכלו בקלות ליצור אשליה של פתיחות ורוחב ידיים גם בגינות הקטנות ביותר.
כך, למשל, דעו לכם כי גוונים בהירים וניטרליים, כגון גוונים לבנים, קרמיים ופסטליים, מחזירים אור וגורמים לכל אזור להיראות מרווח יותר. זאת, לעומת גוונים כהים, שגורמים לחללים להיראות קודרים יותר וקטנים יותר. בנוסף, שימוש אסטרטגי בצבעים מנוגדים יכול למשוך את העין ולהסית את תשומת הלב ממגבלות הגודל אל עבר יופיו של הגן.
ריהוט רב תכליתי - כך תוכלו למקסם את השטח בחוכמה
בחללי גינה קטנים, שבהם לכל סנטימטר יש משמעות רבה, כל אביזר או רהיט צריך לשרת כמה מטרות. בדרך זו, תוכלו להפיק את המירב מהשטח המצומצם שלכם, מבלי להתפשר ולו לרגע על סגנון או על נוחות.
על מנת להבטיח פונקציונליות מרבית, השתדלו לבחור בעיצובים חכמים כמו ספסל-ארגז, אשר מהווה פינת ישיבה לגינה ומקום אחסון גם יחד. פתרון חכם נוסף הוא שימוש בכיסאות ושולחנות מתקפלים, אשר ניתן לאחסן אותם בקלות כאשר אינם נמצאים בשימוש. לחילופין, העדיפו ריהוט נייד, שרגליו מצוידות בגלגלים, באופן שיאפשר לכם לסדר מחדש את אזור הישיבה כך שיתאים לאירועים שונים.
הכול זה עניין של פרופורציה - בחרו ריהוט בגודל נכון
שמירה על פרופורציות היא ללא ספק המפתח בבחירת ריהוט לגינות קטנות. רהיטים גדולים מדי יכולים להציף את החלל שלכם, וליצור תחושה של עומס ויזואלי, בעוד שרהיטים קטנים מדי עשויים להיראות אבודים במרחב. על כן, נסו למצוא את האיזון הנכון על ידי בחירת רהיטים בגודל אשר מתאים לממדי הגינה שלכם. בין היתר, תוכלו להצטייד בספסלים מובנים לאורך הקירות אשר יספקו מקומות ישיבה בשפע מבלי להשתלט על האזור. הרמוניה פרופורציונלית מבטיחה סידור ישיבה מגובש ונעים לעין.
היצמדו לטעם האישי שלכם
הפיכת גינה קטנה לפינת ישיבה מסבירת פנים היא אתגר אשר דורש יצירתיות ותכנון קפדניים. אף על פי כן, מדובר במשימה מהנה שתוכלו להפיק ממנה תחושה של פרודוקטיביות ושל נחת. חשוב לגשת לתהליך עם ראש פתוח, ועם ההבנה כי בסופו של דבר ההיבט הקריטי ביותר בעיצוב חללי גינה קטנטנים הוא בחירת אלמנטים שיתיישרו בצורה המיטבית עם הטעם האישי שלכם.
במילים אחרות, כאשר אתם ניגשים למלאכת עיצוב הגן, נסו להבטיח כי כל ההיבטים בו, החל מפינות הישיבה, דרך אביזרי התאורה וכלה בצמחיית הגינה שתבחרו, ישקפו באופן מדויק את הסגנון שלכם. אם כן, בין אם אתם מעדיפים אסתטיקה מינימליסטית שנטמעת במרחב ובין אם אתם אנשים של גודש חזותי ואקלקטיות - בחרו רהיטים ותפאורה אשר מהדהדים אתכם וגורמים לכם להרגיש בנוח. כך תוכלו למצוא בקלות הנאה מרבית בכל רגע שבו תבלו בגן הקטן והחלומי שלכם.

מוגש מטעם: shviro.net