תבשילים בחלב קוקוס
מי שרוצה לאכול חתיכות של בקר נימוח שהתבשל כקדירה מהבילה במשך שעות, ייהנה משילוב הטעמים המדהים הזה שמעניק הקוקוס לנתחי הבשר שבמנה. מדובר במנה עם שפע ירקות שמתאחדים יחדיו בסיר ויוצרים בליל טעמים בלתי נשכח. גם עלי הדפנה שבמנה מוסיפים לה רובד טעמים נוסף שרק הם מעניקים בפרט בתבשילי בשר. לאחר שהכנסתם את כל הרכיבים לסיר וגם את חלב הקוקוס זה הזמן להעמיד את הסיר על הגז ולתת לקסם להתרחש. לאחר מספר שעות של בישול איטי על אש נמוכה, כשאתם כבר משתגעים מהניחוח שמתפשט ברחבי המטבח, תוכלו למזוג את המנה הנפלאה הזו ביחד עם אורז ולעטר אותה עם אגוזי קשיו.

1 צפייה בגלריה
קוקוס
קוקוס
קוקוס
(צילום: pixabay)

עוד מנה נהדרת שכדאי להכין עם חלב קוקוס היא פיש קארי. המלצתנו היא לקמח את הדג ולטגן אותו בשמן עמוק, בזמן שאת רוטב הקארי אתם מבשלים במחבת עם ג'ינג'ר, שום ובצל וגם חלב קוקוס. כאשר אתם מגישים את המנה, הניחו את הדג המטוגן עם המעטה הפריך ומעליו מזגו את רוטב הקארי הירקרק – מצפה לכם ביס טעים במיוחד.
שניצל מטוגן בשמן קוקוס
נהוג לחשוב ששמן קוקוס מיועד לרוב לשימוש בקינוחים, אך הוא משמש גם למאכלים נוספים ממש כפי שמיד תגלו. דיאטת הקיטו היא לא דיאטה חדשה. (למי שאינו יודע מדובר בדיאטה שבה אוכלים בעיקר שומנים מן החי ומעט מאוד פחמימות כדי שהגוף שלנו יפרק את מאגרי השומן במקום את מאגרי הגלוקוז שאותם הוא מפרק בדרך כלל. ) המנה הזו היא מנת קיטוגנית נהדרת שאתם יכולים לאכול גם אם אינכם קיטוגנים. את חזה העוף מצפים בשקדים טחונים מתובלנים היטב ומטגנים אותם בשמן קוקוס במקום בשמן המזוכך הרגיל. אם אתם תוהים לגבי הטעם – מדובר בשניצל טעים במיוחד בטעמים עדינים של קוקוס- מומלץ!
קינוחים עם שבבי קוקוס טחון
כדורי שוקולד הם לגמרי הקינוח הראשון שקופץ לראש כשחושבים על קוקוס. כדורי השוקולד הקטנים והטעימים, שכולנו מכירים כבר מילדות, מצופים בשכבה של שבבי קוקוס טחון שמעניק להם את הטעם המושלם – שילוב של שוקולד וקוקוס במידה המדויקת, שאפשר לזלול בביס אחד!
מתכון נוסף נהדר שלא היה יכול להתקיים בלי שבבי הקוקוס הנפלאים הוא עוגת סולת משובחת שכאשר נוגסים בה מרגישים מיד את טעמי הקוקוס העדינים שמשתלבים באופן הרמוני ביחד עם הסולת.
גם עוגת תפוזים חורפית מושלמת עם קוקוס בתוכה, הקוקוס מעניק לטעמי התפוז טעם בולט יותר וביחד הם מהווים ביס טעים במיוחד.
חמאת קוקוס
חובבי הקוקוס יכולים ליהנות מגרסתו כחמאה. האמת שלהכין אותו כחמאה לוקח ממש כמה רגעים, שכן הדבר היחיד שנדרש הוא פתיתי קוקוס, קצת מלח ושמן קוקוס מתערבלים יחדיו במעבד מזון. מי שרוצה חמאה בגוון מתקתק יכול להוסיף במקום המלח סירופ מייפל, תמצית וניל, דבש, אבקת קקאו ואפילו קינמון וליהנות משילוב טעמים נהדר.
מחמאת הקוקוס אפשר להכין מטעמים נהדרים כמו חטיף אנרגייה מקינואה, שיבולת שועל, זרעי צ'יה אגוזי פקאן ועוד מרכיבים נהדרים שחוברים יחדיו לכדי חטיף אנרגייה שעטוף בטעמי חמאת הקוקוס.
כמו כן אפשר להכין ממנה שכבה מפנקת של מעין מוס לעוגה, שכולל את החמאה כמובן, חלב קוקוס, מייפל, תמצית וניל וקינמון שמקציפים יחד ממש כמו שמנת עד שמתקבלת תערובת סמיכה וטעימה.

מוגש מטעם chef-lavan