מה זה בכלל צ'אטבוט?
צ'אטבוט (Chatbot) היא תוכנה חכמה שמאפשרת למשתמשים לתקשר עם העסק בצורה פשוטה וידידותית. מדובר במערכת אשר באמצעותה מתבצעת שיחה טקסטואלית (צ'אט), וזאת באופן אוטומטי דרך המחשב או הנייד. מדובר בכלי יעיל לתמיכה בלקוחות ושיפור חוויות המשתמש ואף להגברת כמות המכירות והלידים.
התאמה אישית למרכז השירות או אולם התצוגה למכירת רכב
המפתח להצלחה של צ'אטבוט נמצא בהתאמה אישית לעסק. בעת יצירת צ'אטבוט, חשוב להתמקד בתכנון ובהתאמה שלו לצרכי המשתמשים ולמטרה של העסק. התאמה אישית מבטיחה ייחודיות ושירות אישי. לדוגמה, צ'אטבוט לענף הרכב - כאשר גולש מגיע לאתר, נפתח צ'אט בצורה ידידותית ושואל את הגולש האם הוא מעוניין לשוחח. במידה וכן, שואל אותו הצ'אטבוט באיזה נושא הוא מעוניין. אם, למשל, הוא בחר במכירות - הצ'אטבוט ישאל אותו האם הוא מעוניין בליסינג, רכב חדש, יד שנייה או כל פרמטר אותו תרצו להציע כבעלי העסק.

2 צפייה בגלריה
צ'אטבוט לענף הרכב
צ'אטבוט לענף הרכב
צ'אטבוט לענף הרכב
(צילום: Shutterstock)

מוקד שירות לכל עניין
צ'אטבוטים מהווים מוקד שירות חכם וזמין בכל עת. הם יכולים לעזור בפתרון בעיות 24/7, לספק מידע ולהפנות הודעות לגורמים הרלוונטיים בעסק. זהו כלי יעיל לשיפור השירות ולשימור לקוחות. כמובן, שחשוב מאוד שהוא יהיה ידידותי למשתמש ויותאם לצרכים של הלקוחות.
צ'אטבוט כסנן מכירות
הצ'אטבוט יכול לשמש גם כסנן מכירות חכם. הוא מסוגל לזהות באופן אוטומטי את הלקוחות המתאימים לתהליכי מכירה ולהפנותם לגורמים מכירתיים רלוונטיים, כמו נציגי אולם התצוגה או נציגי השירות במרכז השירות-מוסך.
צ'אטבוט כמערכת טכנולוגית
מערכת הצ'אטבוט כוללת ממשק ניהול לצוות, כמיני מערכת crm, בה ניתן לכתוב הערות ולבצע פעולות נוספות. מערכת הצ'אטבוט מוטורס מתחברת לצ'אט gpt ולומדת את צרכי הלקוחות ומתאימה את התשובות בהתאם.

2 צפייה בגלריה
צ'אטבוט לענף הרכב
צ'אטבוט לענף הרכב
צ'אטבוט לענף הרכב
(צילום: אלון סוזי - פרסום ודיגיטל לענף הרכב)

צ'אטבוט כמענה אנושי
במקביל לאוטומציה המתקדמת, חשוב לציין שהצ'אטבוט יכול לאפשר גם שיחה אנושית במקרים בהם נדרשת התערבות או שיחה מותאמת אישית יותר. האפשרות לשיחה אנושית מעניקה נוחות וביטחון ללקוח ומגבירה את רמת ההתמקדות בפרטים. כך לדוגמה, גולש התחיל שיחה ואינו מגיב לאחר כחצי דקה. הצ'אטבוט יברר עם הגולש את רצונו ויציג לו מייל ומספר טלפון להתקשרות. במידה והגולש חזר למסך לאחר שעה, עדיין יראה את ההודעה מהצ'אטבוט.
בשלב בתהליך בצ'אטבוט בוואטסאפ או בצ'אטבוט לאתר, בו הלקוח מבקש נציג או רוצה לתאם נסיעת מבחן ברכב או לתאם טיפול- הפניה מוקפצת לנציג המתאים במחלקה המתאימה .
לסיכום, הצ'אטבוט מהווה כלי חכם המשדרג את חוויית המשתמש והתקשורת בכלל ובעולם הרכב בפרט. באמצעות התאמה אישית, מוקד שירות חכם, סנן מכירות ועוד – הצ'אטבוט יכול לשפר את יחסי ההמרות באתר מהלקוחות המגיעים אליו אונליין, לספק מידע בזמן אמת ללקוח, להגדיל את יעילות תהליכי המכירה וכמובן לחזק את שירות הלקוחות. ביכולתו של הצ'אטבוט להדמות שיחה אנושית ולספק חוויית משתמש נעימה, מתקדמת ומועילה.
למידע נוסף על מגוון יכולות הצ'אטבוט והשיווק הדיגיטלי בעולם הרכב, מוזמנים ליצור קשר עם משרד פרסום אלון סוזי – פרסום ודיגיטל לענף הרכב

מוגש מטעם : אלון סוזי