זוהי שאלה המעסיקה את רוב בעלי העסקים הקטנים/בינוניים, הנזקקים נואשות לפרסום וחשיפה לשירותים/מוצרים שהם משווקים, אך באותה נשימה מתקשים לתקצב את השיווק באופן שיניב תועלת רבה. כלומר השמירה על יחסי עלות תועלת בין ההשקעה לבין התמורה המתקבלת, קרי, פניות מלקוחות פוטנציאלים – לוקה בחסר אצלם.
למרות שחשוב מאד לציין, כי גישה צרה וממוקדת של "קבלת לידים" אינה הדרך הנכונה לפיתוח העסק ולשגשוג כלכלי בעתיד- אלא ראייה בטווח המיידי (על מנת לשמור על תזרים מזומנים, שהוא צינור החמצן של כל עסק), בהחלט מובן שכל בעלי העסקים רוצים לרכוש לידים במתכונת זו או אחרת.
1 צפייה בגלריה
קורנגה
קורנגה
קורנגה
(צילום: FREEPIK)
שיווק נכון לא אמור לעלות המון כסף (כפי שאולי רבים חושבים), אך מה שכן חשוב זה להתמקד בסוג השירות או מוצר שהעסק מוכר, באזור הגאוגרפי שלו ולייצר מוניטין מקומי בקרב קהל היעד הגר במרחק נסיעה קצר, אשר הוא זה שיצרוך את השרותים שלכם יותר מכל.
בין אם מדובר באתר מכירות המבצע משלוחים לכל הארץ ובין אם אתר המציע שרותים רק באזור גיאוגרפי מסוים, כולם חייבים לקדם את העסק שלהם באינטרנט ויש לכך שיטות מגוונות ויעילות, עליהן נרחיב בהמשך.
לדוגמא: עסק הממוקם פיזית בנתניה, בין אם זו חנות בוטיק לבגדי מעצבות או עסק לפרזול וכלי עבודה, לשניהם יש אתרים באינטרנט אך בבדיקה בתוצאות החיפוש בגוגל, במילות מפתח הקשורות לעסק שלהם, הם לא מופיעים!
הבעיה ככל הנראה נובעת מכך שאותם עסקים ניסו לקדם את האתר שלהם בזירה הארצית כולה, ללא כל התמקדות ספציפית באזור נתניה והשרון. חוסר ההתמקדות בקידום אתרים בנתניה וסביבתה (הקידום הלוקאלי) מצד העסק, תוצאותיו הם שתצאו "קירחים מכאן ומכאן", כיוון שמחד הקידום הכללי לא ימריא לכם ומנגד הקידום שלכם על ביטויים הקשורים לאזור הגיאוגרפי של העסק שלכם, גם הוא לא ימריא.
על כן, הפעולה הראשונה שעל חברת הקידום שלכם לעשות, בעת קבלתכם כלקוחות, הינה לבדוק לעומק את תשתית הקידום האורגני (ושאר שיטות שיווק דיגיטלי בה נעשה שימוש בכדי להגביר את החשיפה לנכסיו המקוונים של העסק) ואת התוכן (טקסט, תמונות ווידאו) הקיים באתר.
שינוי של תעדוף הפרסום והקידום האורגני לאזור גיאוגרפי נתניה והשרון
את הפעולות של קידום אתר ברמה הלוקאלית, יש לבצע ברמת התוכן באתר ובעמודי העסק הפעילים ברשתות החברתיות כדוגמת: פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט וכד', כמו גם בפלטפורמת ה-Google My Business. בנוסף, השתדלו לרשום את אתר העסק שלכם ולפרטו ככל הניתן, באינדקסים הממוקדים לאזור הפעילות של העסק, למשל אינדקס של עסקים באזור השרון. גם הקישורים שהאתר שלכם מקבל מאתרים חיצוניים ((Backlinks המאזכרים אתכם במאמרי אורח וכד', הם בעלי משמעות לקידום הלוקאלי. למשל, אם אתר האינטרנט של העסק שלכם, מתייחס לעסק שפעילותו ממוקדת לאזור העיר נתניה, מקבל קישור מאתר "מקומון נתיינתי", יש כאן יתרון מסוים עבור קידום האתר שלכם על ביטויים מקומיים.
שימו לב מומחי הקידום, מרגע שתתחילו את תהליך הקידום המשולב – ארצי ולוקאלי (הכולל התמקדות בתוכן המקדם ביטויי מפתח הנוגעים לאזור הגיאוגרפי שבו העסק פועל) לאחר מספר חודשי עבודה מאומצת מדי חודש, אתם צפויים לראות משוב חיובי מאד מבעלי העסקים על כך שלקוחות חדשים התחילו להגיע פיזית לחנות וגם לרכוש באתר האינטרנט שלהם.
אז כמה כסף נוהגים להשקיע עסקים בקידום האתר שלהם בזירה המקומית?
סכום הנע באזור ה- 100,000 - 80,0000 ₪ תקציב שנתי, הוא דבר מקובל בקידום עסקים מקומיים בישראל של ימינו. אולם מרבית התקציב, מוצא על פרסום ממומן (PPC) יקר ולא ממוקד דיו ושינוי האסטרטגיה השיווקית המתבקש, הוא הקטנה משמעותית של הוצאות הפרסום הממומן הכללי/ארצי- נטול המיקוד הגיאוגרפי והשגת פניות מיידיות יותר (בשל הקרבה הגאוגרפית).
חשיבותו של המיקוד הגאוגרפי בפרסום הינה קריטית, בדיוק כמו הרצון שלכם להשיג כמה שיותר לקוחות על כל שקל שתשקיעו בשיווק. כעסק הממוקד בנתניה וסביבתה, פרסום ממוקד לאזור, יתרום לכם לבניית מוניטין יציב וחיובי אשר יגרום להגדלה משמעותית שלך מספר הלקוחות מאזורכם, אשר יבצעו איתכם עסקה - פיזית בחנות או מרחוק (און ליין או טלפונית. זכרו, הפיכתם לעסק המזוהה עם רוח המקום בו אתם פועלים, תוך יצירת קשר אישי עם חוג הלקוחות, יאפשר לכם להשיג משובים חיוביים עבור כרטיס העסק שלכם ב"גוגל מיי ביזנס" ולהם ישנה חשיבות כבירה בקידום האורגני במנועי החיפוש כדוגמת גוגל וגם עבור הגדלת התנועה לאתרכם והפיכתה לעסקאות.


פורסם לראשונה: 13:36, 12.10.21