שיווק דיגיטלי: אימאל'ה, איך מתחילים?
לחלק גדול מהעסקים שעולים לרשת בפעם הראשונה בחייהם, שיווק נתפס כמשהו די מפחיד. מה לומר, איך ומתי? למי בכלל פונים? ומה אם זה לא יצליח? ומה אם קשה לי לדבר על עצמי? חלק גדול "מהמפלצות" שטמונות בנו פורצות מאיתנו החוצה כאשר אנחנו נדרשים לשווק, ליחצן את עצמנו ולספר על פועלנו בצורה חיובית ומשכנעת.
אלא שמביצוע שיווק דיגיטלי לעסקים אין כל אפשרות להימנע ולכן שתי האפשרויות שלכם יהיו למצוא לעצמכם מומחה מעולה, או לבלוע את הגלולה ופשוט להתחיל לבד. כך או כך, חשוב שתדעו למה אתם נכנסים, מה דרוש לכם ואיך תכלס מבצעים את הדברים לאורך הדרך.

1 צפייה בגלריה
שיווק דיגיטלי לעסקים
שיווק דיגיטלי לעסקים
שיווק דיגיטלי לעסקים
(צילום: unsplash )

ואלה שמות הדרכים לשווק בדיגיטל:
הקמת אתר אינטרנט/ עמוד נחיתה – בניית אתרים מאפשרת לכם ליצור נכס דיגיטלי שלכם, אליו תתנקז כל הפעילות מהרשת ובו יבוצעו המטרות העסקיות (רכישת שירותים ומוצרים).
פתיחת עמוד פייסבוק/ אינסטגרם/ טיקטוק/ יוטיוב – הרשתות החברתיות הן פלטפורמה מרכזית ביותר במובן השיווקי, שכן הן מתבססות על המקומות בהם נמצא הקהל שלכם בצורה פעילה ונכון לשמוע את ההצעה השיווקית שלכם.
קידום אורגני וקידום ממומן – היכולת לקדם את הנכסים הדיגיטליים שלכם (אתר + עמודי סושיאל) היא עניין חשוב ומהותי, במסגרתו תשתמשו בטכניקות רבות כדי להתבלט למול הגולשים שלכם ולהגדיל את הסיכוי שיבקרו באתר וירכשו מכם.
ניהול תוכן, קמפיינים ותדמית – יצירת תוכן איכותי שמדבר ללקוחות שלכם דרך ערכים ומסרים רלוונטיים, יסייע לכם לשמור על תדמית מתאימה ולהפוך למותג אמין ומבוסס שהלקוחות מגיעים אליו בתהליך קצר ואפקטיבי.
מהם הדברים הכי חשובים לשים אליהם לב בתהליך השיווק?
מיקוד, מיקוד ומיקוד – אי אפשר לפרסם "לכולם" ואין להניח ש"כולם" יהפכו ללקוחות שלכם. לתהליך המיקוד שבו תבינו למי מפרסמים, איך ומתי קוראים אפיון. את האפיון תצטרכו לבצע עוד הרבה לפני שתצאו לדרך והוא זה שיגדיר את זהות קהלי המטרה שלכם ומשם גם את אפשרויות הפרסום שמתאימות לו.
טכניקה ואסטרטגיה – בלי אסטרטגיה טובה ומדויקת, שום תהליך שיווקי לא יהיה אפקטיבי. האסטרטגיה השיווקית שלכם תצטרך לכלול מספר גדול של אלמנטים וביניהם הגדרה עסקית, קביעת מטרות, קהלים, מתחרים, תכונות, חסמים ועוד. לאחר שכל אלה הוגדרו, האסטרטגיה תתווה את הפעולות הנדרשות לביצוע עד למימוש כל היעדים שלכם.
בקרה, ניטור וניתוח – אף מסע פרסום לא יוצא לדרך בלי שבחנתם את יעילותו בשבע עיניים מן הרגע הראשון וזאת במטרה להבין האם מה שאתם עושים באמת מניב את התוצאות המתאימות או שמא מבזבז לכם כסף ומשאבים לריק. את הניתוח ואיסוף הנתונים מבצעים מכל מהלך באמצעות כלים טכניים מתאימים, כך שאם אין לכם גישה טכנית טובה או לכל הפחות זמן להתעסק איתה, עליכם למצוא מומחה לשיווק דיגיטלי שיעשה זאת עבורכם ויביא לשיפור משמעותי בתוצאות.
הגינות ואמינות – מפרסם לא אותנטי או מפוקפק עלול לפגוע באמינותו לא רק מול הגולשים, אלא מול הפלטפורמה הפרסומית עצמה (גוגל, פייסבוק וכיוצ"ב), שבכוחה להדיח אתכם ממנה לאלתר ולצמיתות. כדי למנוע מדבר חמור כל כך להתרחש, כל מהלכי השיווק שלכם מוכרחים להיות אחראיים ותקינים, בהתאם לחוקים ולמדיניות הפלטפורמה בה השתמשתם כדי לפרסם ותוך הימנעות מפעולות שמגבירות כלפיכם חשד.
מהם היתרונות המשמעותיים בשיווק דיגיטלי לעסק?
כל הפעולות שלכם מדידות – תוכלו לעקוב אחרי כל פעולה ותוצאותיה, בכל נקודת זמן וכך לוודא שהיא תואמת ליעדים שלכם וגם להוצאה הכספית המתוכננת.
ניתן לפלח קהלים בקלות וביעילות – פילוח הקהלים הוא זה שקובע למי מפרסמים, את מה ומתי, תוך הגדרת האפשרויות לשיווק עבור כל קבוצה. דרך כלי הפרסום השונים, ניתן לפלח על פי מיקום גיאוגרפי, גיל, סגנון חיים, שפה, היסטוריה מקוונת ועוד המון.
שליטה מוחלטת בחוויית השימוש – יש לכם גישה לכל הממשקים, המסכים והכפתורים שלקוחותיכם יעברו לאורך הדרך, כך שניתן לשפר אותם, לייעל אותם ולבחון אותם פעם אחר פעם.
המרות מוצלחות – השיווק הדיגיטלי מוכוון בבסיסו להפיכת הגולשים הפוטנציאליים שלכם ללקוחות משלמים וזאת בתהליכי הסקת מסקנות יעילים ויחסית מיידיים.
נמצאים במקומות שבהם הקהל שלכם נמצא – כאשר אתם פעילים בזירה שבה גם הקהל שלכם נהנה ורגיל להימצא, ניתן להתקבע כעסק חיובי וחזק, בעל מוניטין טוב וחיבור מעולה ללקוחותיו.
אז מה עושים עכשיו? רשימת הפעולות למשווקים מתחילים:
• הגדרת מטרות
• אפיון צרכי העסק, מהותו ויתרונותיו
• אפיון קהל היעד
• סקירת כלל האפשרויות והפלטפורמות הדיגיטליות
• סקירת כלי המדידה, הבדיקה והניתוח
• הגדרת תקציב מקסימלי
• פילוח הפלטפורמות בהתאם למוצר/ השירות וקהל היעד הרלוונטי עבורו.
זכרו: שיווק דיגיטלי לעסקים מביא עמו כוח עצום בשכנוע, הובלה, קידום ומכירות, תוך יצירת אינטראקציה רצויה בכל שלב ובכל הזדמנות מחדש. עם איש מקצוע או לבד - אל תהססו לפעול, לבדוק, להתנסות ולהגשים!

מוגש מטעם MINTZ – שיווק דיגיטלי לעסקים