במדריך מקיף זה נרחיב על הנושא של וילון זכוכית, כולל סקירה כללית קצרה בנושא, ונפרט על היתרונות והתפקיד שהוא ממלא בעיצוב הנוף האורבני.
וילון זכוכית – מה זה?
וילון זכוכית הוא כלי אדריכלי מתקדם המשמש לסגירת פתחים שונים ומספק פתרון מקיף לשליטה בכניסת רוח, גשם, רעשים, אבק, ועוד. הווילון מורכב מזכוכית מחוסמת או זכוכית טריפלקס בעובי של 10 מילימטרים ופרופילי אלומיניום ייחודיים.
החומרים העמידים והחזקים המשמשים במוצר מספקים לו יכולת סגירה מושלמת שמונעת כניסת רוחות חזקות, גשם, וחומרי אבק מזיקים. בזכות הזכוכית המחוסמת או הזכוכית טריפלקס, הווילון מספק גם בידוד תרמי מתקדם, המשפר את ביצועי החימום והקירור.

1 צפייה בגלריה
וילון זכוכית
וילון זכוכית
וילון זכוכית
(צילום: freepik)

רקע כללי על וילונות זכוכית
הרעיון לעצב וליישם וילונות זכוכית נולד בתחילת המאה ה-20, כאשר אדריכלים שונים חיפשו אחר רעיונות מקוריים ופורצי דרך להוספה של קירות זכוכית במבנים. באמצעות וילון הזכוכית הקו העיצובי מצליח להתנתק משיטות בנייה מסורתיות ומיושנות, והמראה הוא מיוחד, מושך ואסתטי הרבה יותר. בהתאם לעיצובים אדריכליים מודרניים, גם וילונות הזכוכית מתאימים לסגנון החדשני והפתוח שאדריכלים מאמצים בתהליכי עיצוב מבנים.
מהם היתרונות המרכזיים של וילון זכוכית?
• אור טבעי ונופים פתוחים - אחד היתרונות העיקריים של וילונות מזכוכית הוא יכולתם להציף חללים פנימיים באור טבעי. לוחות הזכוכית הנרחבים מאפשרים לאור השמש לחדור לעומק המבנה, וכך יוצרים אווירה מוארת ומזמינה. בנוסף, הדיירים יכולים ליהנות מנופים פנורמיים של הסביבה המשקיפים מווילון הזכוכית, ויוצרים חיבור הרמוני בין החללים הפנימיים והחיצוניים.
• חסכון באנרגיה - וילון זכוכית מודרני מעוצב בקפידה תוך התחשבות ביעילות אנרגטית. טכנולוגיות זיגוג מתקדמות, כגון ציפויים בעלי פליטה נמוכה ויחידות זכוכית מבודדות, מסייעות לווסת טמפרטורות פנים, ומפחיתות את התלות במערכות שונות לצרכי חימום וקירור. התקנת וילונות זכוכית לא רק תורמת לקיימות סביבתית, אלא גם מתורגמת לחיסכון בעלויות עבור דיירים.
• אסתטיקה וחופש עיצוב - וילונות הזכוכית מאפשרים לאדריכלים ליהנות מחופש עיצובי לפי יד הדמיון. השקיפות של הזכוכית מסייעת ליצור חזיתות מלוטשות ובולטות חזותית. האסתטיקה המינימליסטית של וילון הזכוכית משלימה סגנונות אדריכליים שונים, מחדשני ועד קלאסי. בנוסף, השימוש בזכוכית בשילוב עם חומרים אחרים, כגון מסגרות פלדה או אלומיניום, מספק בסיס רב תכליתי לביטוי יצירתי ייחודי.
• עמידות ותחזוקה - חומרים איכותיים וטכניקות בנייה מתקדמות תורמים לעמידותם של וילונות זכוכית. זכוכית מודרנית מיוצרת כדי להתמודד בפני גורמים סביבתיים, מה שמבטיח שהווילון המיושם שומר על המשיכה האסתטית שלו לאורך זמן. בנוסף לכך, התחזוקה השוטפת של וילונות הזכוכית היא פשוטה יחסית, כאשר ניקיון תקופתי וביצוע בדיקות מזדמנות הן הדרישות העיקריות.
• בידוד רעשים - בניגוד לתפיסות השגויות הנפוצות, וילונות מזכוכית יכולים להציע תכונות בידוד קול מצוינות. כאשר בוחרים חברה מקצועית בתחום המציעה ייצור של מערכות זיגוג ומסגרות איכותיות, הווילונות יכולים להפחית ביעילות את הרעש החיצוני, ולספק לדיירים סביבה שלווה ונוחה יותר.
היכן ניתן להתקין וילון זכוכית?
1. מבנים מסחריים – וילונות הזכוכית משמשים לעתים קרובות בבניינים מסחריים, כאשר המשיכה האסתטית שלהם והתכונות החסכוניות באנרגיה תורמים לסביבת עבודה חיובית. ממשרדים ארגוניים ועד חללי מסחר גדולים, הווילונות הללו מגדירים מחדש את מקום העבודה המודרני, ומקדמים אור טבעי ופתיחות.
2. מבני מגורים - בתחום אדריכלות המגורים, וילונות מזכוכית צוברים פופולריות רבה בזכות יכולתם ליצור בתים שמשתלבים בצורה אחידה עם הסביבה הפסטורלית שלהם. דיירים נמשכים יותר ויותר לרעיון של מגורים בחללים פתוחים ומרווחים, המוצפים באור טבעי לאורך כל שעות היום ומעניקים מבט על נופים עוצרי נשימה.
3. מבנים מוסדיים וציבוריים - מבני ציבור, כמו מוזיאונים ומוסדות חינוך, משתמשים לעתים קרובות בווילונות זכוכית כדי ליצור אמירה אדריכלית ייחודית וחדשנית. השקיפות של מבנים אלו מעודדת תחושת פתיחות ונגישות, ומזמינה את הציבור להגיע גם לחלק הפנימי של המבנה.
סגירת מרפסות עם וילונות זכוכית
בין השימושים הנפוצים שנעשים עם וילונות זכוכית הוא האפשרות לסגירת מרפסת בבנייני מגורים, בתים פרטיים וגם מבנים משרדיים וציבוריים. סגירת מרפסת זכוכית אקורדיון מאפשרת להרחיב את החלל הרלוונטי לאורך כל השנה. בימי הקיץ החמים או במזג אוויר חורפי, המרפסת הסגורה מספקת הגנה מפני פגעי מזג האוויר, ומאפשרת לדיירים ליהנות מהחלל בנוחות.
למרות שאחת המטרות המרכזיות של וילון הזכוכית קשורה להגנה של החלל הפנימי מפגעי מזג אוויר, השקיפות של הווילונות הללו עדיין מעניקה את האפשרות ליהנות מהמראה הפסטורלי והפתוח שנמצא בחוץ בכל מזג אוויר.
בנוסף לכך, התקנה של וילון זכוכית יכולה להעלות את הערך של הנכס. כיוון שהווילונות הללו נשארים במבנה לאחר מכירתו, הקונים הפוטנציאליים של הנכס מקבלים לידיהם פתרון פרקטי, נוח ומעוצב שמעלה את היתרונות האחרים שיש לנכס המוצע למכירה.
למה חשוב להזמין וילונות זכוכית מבעלי מקצוע מומחים בתחום?
למרות שיש לא מעט יתרונות ליישומן של ווילונות הזכוכית, מדובר על תהליך מורכב המחייב אנשי מקצוע מנוסים בתחום. חברת חזק אלום-גלאס הינה המובילה בתחום, ומחזיקה בניסיון רב של עשר שנים. נוסף על צוות מומחים אדיב ומנוסה, החברה מתגאה בשימוש עם חומרי גלם איכותיים ותקניים בלבד לצרכי ייצור בהתאמה אישית מלאה.
המומחיות של החברה מתחילה כבר בצד התכנוני, ובדרך הזו הם יכולים להעריך את הצרכים האדריכליים הספציפיים של כל לקוח, תוך התחשבות בגורמים כמו סוג מבנה, השפעות האקלים באזור וכמובן גם העדפות עיצוביות ואסתטיות. רמת מומחיות גבוהה כזו מבטיחה שווילון הזכוכית לא יהיה רק מושך מבחינה ויזואלית, אלא גם תקין מבחינה מבנית ותואם לכל תקני הבטיחות.

מוגש מטעם hzk