שמירה על ריהוט עץ
ריהוט גן מעץ לרבות: שולחנות, כיסאות וספסלים, פגיע במיוחד ללחות, קור ושינויי מזג אוויר קיצוניים. על מנת להאריך את חיי המוצרים הללו מומלץ למקם אותם בעונת החורף בצל של עצים, סככות או מבנים אחרים. שטח מקורה יגן על העץ מפני פגיעה ישירה של גשם. אם אין מקום מתאים למקם בו את פריטי העץ, כדאי להעביר את הפריטים הללו למחסן או מבנה סגור עד תום החורף.
כיסוי יעיל
אחת הדרכים היעילות ביותר להגן על ריהוט גן היא לכסות אותו באופן מוחלט ביריעות ושמיכות בלתי חדירות למים. חומרי כיסוי איכותיים יוצרים מעטפת אטומה לחלוטין סביב הפריטים, מונעים חדירת לחות ומגנים על החומרים השונים מפני נזקי מזג אוויר. הקפידו לקשור היטב את הכיסויים כדי למנוע את הסרתם מכוח הרוח.

1 צפייה בגלריה
ריהוט גן
ריהוט גן
ריהוט גן
(צילום: Freepik)

ניקוי ואחסון
בסוף העונה, עם בוא החורף, כדאי לנקות היטב את ריהוט הגן מלכלוך, עלים ופסולת אחרת שהצטברה עליו במהלך עונות הקיץ והסתיו. שטיפה במים וסבון ולאחר מכן ייבוש מלא הם קריטיים למניעת עובש וריקבון. לבסוף, אחסנו את הפריטים במקום יבש ומאוורר היטב עד האביב.
צביעה וציפויי מונעי קורוזיה
צבעים וציפויים חיצוניים ייעודיים יכולים לשפר מאוד את עמידות ריהוט הגן שלכם לאורך זמן. אנו ממליצים לכם לבחור במוצרים על בסיס מים העשירים בחומרים שדוחים מים ולחות ומגנים מפני קורוזיה. מומלץ לחדש את הציפוי מדי שנה-שנתיים על מנת לוודא הגנה ארוכת טווח של ריהוט הגן מפני התנאים הסביבתיים הלחים והקפואים.
עמידות גבוהה של חומרים מסוימים
ישנם חומרים אשר עמידים בצורה טובה יותר לתנאי מזג האוויר הקשים של החורף. ריהוט גן העשוי ממתכת, פלסטיק או אלומיניום הוא בדרך כלל פחות רגיש לקור, גשם ושינויי טמפרטורה קיצוניים. ניתן גם למצוא כיום ריהוט גן מעץ מחופה פולימר או חומרים מורכבים המשפרים בצורה ניכרת את עמידות הריהוט לתנאי מזג האוויר.

מוגש מטעם: w8design