זיהוי ראשוני של נזילה בבית
הסימנים החיצוניים של נזילה בדירה כוללים מספר מאפיינים ברורים: עובש וקילופים בקירות הבית, טפטופים, קירות לחים, התפתחות של ירוקת על הקירות ושינוי צבע במרצפות. נוסף על כך, ניתן לחשוש לנזילה בדירה בהתאם לחשבון מים גבוה מהרגיל ללא שחל שינוי בצריכת המים הביתית. איתור נזילות מקצועי יסייע באיתור מקור הבעיה כדי שזו לא תחמיר.
השיטות השונות באיתור נזילות ללא הרס
אושר לוי - איתור נזילות בנתניה, מפרט על סוגי הבדיקות השונות שמטרתן איתור נזילות יעיל ללא הרס:
איתור נזילות עם מצלמה תרמית
מאתרי נזילות מוסמכים יעשו שימוש ברבים מהמקרים במצלמה תרמית המבוססת על קרני אינפרא אדום. המצלמה מזהה שינויי טמפרטורה כשהיא מוחדרת אל הצנרת ומשדרת לבעל המקצוע מהו המיקום המדויק של הנזילה. סריקת הצנרת נעשית ללא הרמת ריצוף או כל נזק לצנרת.

2 צפייה בגלריה
(צילום: אושר לוי אינסלטציה)

איתור נזילות באמצעות סיב אופטי
שיטה נוספת לאיתור נזילות ללא הרס כוללת החדרה של סיב אופטי לתוך הצנרת מפתח האסלה/הצינור. הסיב האופטי אשפר צילום פנים צנרתי ומפיק תמונות תלת מימדיות איכותיות לזיהוי מקור הבעיה.
איתור נזילות באמצעות בדיקת לחץ
בדיקת לחצי מים בצנרת כוללת מד המנטר את לחצי המים בצינורות. הבדיקה נעשית תוך ניתוק מרוות המים בדירה. במידה ומד המים מציג ירידה בלחצים, הרי שקיים כשל צנרתי בשל נזילת מים.
איתור נזילות באמצעות החדרת גז
זיהוי נזילות באמצעות החדרת גז משתמש בתרכובת חנקן המוחדרת לצנרת ובאמצעות מכשור טכנולוגי חיצוני ניתן לאתר מקום בו דולף החמצן ומסמן כשל בצנרת ומקור דליפה ברור.
מכשור אקוסטי לאיתור נזילות
איתור נזילות באמצעות מכשור אקוסטי עושה שימוש בתדרים קוליים על מנת לזהות את מקור הנזילה המכשיר מוצמד לאזור בו יש חשד לנזילה באופן חיצוני ובאמצעות האזנה יוכל מאתר הנזילות לאמת קיום של נזילה ומיקום מדויק.
איתור נזילות ללא הרס - סיכום
כיום, עם התקדמות הטכנולוגיה בתחום איתור הנזילות ניתן להנות משירות ללא הרס המאפשר לזהות במדויק את הכשל הצנרתי. כדי להשיג תוצאות אמינות בבדיקת הנזילה יש להזמין איש מקצוע מוסמך ומומחה בתחום שלו ציוד איתור נזילות מתקדם בדגש על זיהוי ללא הרס. כשאתם מבררים על אנשי מקצוע שאלו אותו לגבי סוג המכשור בו הוא משתמש ועל שיטות הזיהוי שלו, כך תוכלו לאתר מאתר נזילות מקצועי בעל ידע וציוד מתאים לטיפול בבעית הנזילה בדירה שלכם.

2 צפייה בגלריה
(צילום: אושר לוי אינסלטציה)

מוגש מטעם אושר לוי אינסלטציה