על מנת למקסם את הפוטנציאל של הגינה שלכם במלואו, עליכם לנקוט בגישה עיצובית מקיפה, אשר נותנת ביטוי למגוון של אלמנטים עיצוביים - החל ברהיטים, דרך צמחייה ומים וכלה בפריטי אמנות. במדריך זה ניתן מספר טיפים משמעותיים, שיוכלו לסייע לכל מי שעומד לקראת עיצוב מחדש של הגינה.
מתחילים בתכנון
היציאה אל עבר מסע של עיצוב הגינה מחדש היא לא דבר של מה בכך. היא דורשת תכנון קפדני ואסטרטגי כאחד. במובנים רבים, תכנון מוקדם הוא בסיס חיוני להצלחת העיצוב, ועל כן אין להקל בו ראש. כך, למשל, במסגרת שלב התכנון נוכל להגיע להבנה מעמיקה של המגבלות התקציביות שלנו, להכיר בהיקף השינויים האפשריים בתשתיות הגינה הקיימות, ולגבש את החזון הכולל של מראה המרחב החיצוני שלנו. על ידי תכנון מוקפד ומדויק, אנו למעשה מייצרים מצע אידאלי לגינה אשר משלבת בצורה חלקה פונקציונליות, אסתטיקה ושיפור של איכות חיי היום יום שלנו.

1 צפייה בגלריה
ריהוט גן
ריהוט גן
ריהוט גן
(צילום: שבירו ריהוט גן)

שימוש נכון בצמחיה ובצבעים
גינה בעלת מראה חיוני ומשגשג היא תולדה של בחירה נבונה בצמחים ובשילוב הרמוני של צבעים. צמחייה שנבחרת בקפידה לא רק מפיחה חיים בגינה שלכם אלא גם מייצרת חיבור לעולמות הטבע והפסטורליות. לצד זאת, שילוב הרמוני של צבעים, כפי שהוא בא לידי בראי פרחים, עצים או אביזרים אחרים, הוא המפתח ליצירת אווירה של חמימות ונעימות. שימו לב - על מנת להשיג מראה מגובש, עליכם להבטיח כי הצבעים הנבחרים ישלימו את סגנון העיצוב הכולל, תוך שימת לב לצבעי הרהיטים, הצמחים והאלמנטים הדקורטיביים האחרים.
יצירת פינות ישיבה
המהות האמיתית של כל גינה טמונה ביכולתה להוות מרחב חיצוני אידאלי למנוחה ולרגיעה. אלמנט עיצובי שמשחק תפקיד משמעותי בהפיכת הגינה למקום בילוי נעים הוא פינות ישיבה לגינה. פינות ישיבה הן מוקדים חברתיים, אשר מקלים על התכנסויות ומפגשים, ומזמינים את בני הבית ואת האורחים לשבת יחדיו, לאכול, לדבר וליצור זיכרונות משותפים באוויר הצח. כאשר אתם בוחרים את פינת הישיבה המושלמת עבורכם, חשבו על מינון מתאים בין שולחנות לכיסאות, העדיפו חומרים עמידים שמתאימים לתנאי חוץ ובחרו בדק עץ שיהווה רקע אופטימלי לריהוט.
שילוב אלמנטים של מים
ניתן למנף את עיצוב הגינה על ידי שילוב אמנותי של אלמנטים של מים, כמו למשל בריכות נוי, מזרקות מפוסלות ופלגי נחלים. אלמנטים מימיים תורמים לתחושה של שלווה ושל יופי פסטורלי, כאשר הצלילים העדינים של פכפוך המים הזורמים מטפחים אף הם אווירה מרעננת ומרגיעה בתוך הגינה. במובנים רבים, אם כן, אלמנטים של מים הם הרבה יותר מסתם בחירה עיצובית - הם הופכים את השהייה בגינה לחוויה מעוררת חושים עם נופך טיפולי.
שילוב פריטי אמנות
שילוב של פריטי אמנות בגינה שלכם פותח פתח לביטוי עצמי ולאינדיבידואליות בתהליך העיצוב. כך, בין אם אתם בוחרים לאמץ טרנדים אמנותיים עכשוויים ובין אם אתם מעדיפים אוצרות וינטג' נוסטלגיים - התוספות האמנותיות שתבחרו בוודאי יוסיפו אופי וייחודיות לחלל החיצוני שלכם. פריטי אמנות פופולריים שנהוג להציב בגינה הם פסלי גינה מעוצבים, רהיטים עתיקים וכלי קרמיקה עבור עציצים ופרחים, והשמיים הם הגבול.
השינוי העיצובי שתמיד חיכיתם לו נמצא מעבר לפינה
עיצוב מחדש של גינה הוא מסע רב גוני שמתעלה על אסתטיקה גרידא. מדובר במלאכה אשר דורשת תכנון קפדני, עין נבונה לבחירת צמחים ותיאום צבעים, יצירת פינות ישיבה מזמינות, שילוב אלמנטים של מים ושילוב יצירות אמנות לצורך העצמת החוויה הכוללת. על ידי התחשבות באלמנטים הללו, נוכל להפוך כל גינה למקום מפלט חיצוני מסוגנן ומותאם אישית, שיזין את הנשמה בתוך הנוף האורבני.

מוגש מטעם shviro.net