ישנם כמה דברים חשובים שצריך לשים אליהם לב ובמסגרתם לחשוב על נראות השילוב העיצובי של החדש עם הקיים וכמובן על האיזור בבית בו נמצא הקיר שאתם עומדים לחפות.
הקיר אל מול הבית עיצוב זה אמנם עניין של טעם, אבל כל מעצבי הפנים יסכימו על כך שבכדי להימנע מטעויות עיצוביות השפה והקו העיצובי צריכים להישמר ככל הניתן בכל הבית. האלמנטים השונים שיש בבית הם כמעט בלתי נגמרים, והקומבינציה ביניהם מהווה את הרוח העיצובית הכוללת. מעבר לריהוט, שזה לרוב 'האובייס', ישנם אלמנטים נוספים כמו גובה התקרות, מסגרות החלונות, הדלתות וגם ארונות המטבח למשל שצריך לקחת בחשבון שניגשים לבחור או לחשוב על חיפוי קיר חדש. ברוב הפעמים מאוד קשה לדמיין איך צבע או טקסטורה מסוימת ישתלבו בתוך כל מה שכבר יש ולכן תמיד מומלץ להשתמש בהדמיית תלת מימד שתיתן לכם תמונה ברורה לגבי איך הקיר ייראה אחרי. בנוסף, צריך לתכנן ולחשוב היטב מראש על כל השימושים שיהיו לקיר, כלומר, אם מתוכננת להיתלות עליו טלויזיה גדולה או שאין מקום אחר מלבדו למתלה המעילים בבית, החיפוי כולו צריך להיות מותאם לשימוש הקיר וכמובן גם למיקום שלו בתוך הבית (למשל, אם מדובר בקיר שנושק עם דלת הכניסה ישנם חיפויים שלא כדאי לעשות עליו).
1 צפייה בגלריה
Creative Walls
Creative Walls
Creative Walls
(צילום: Creative Walls)
הקיר שאינו תלוי באויר באופן קוסמי שכזה, קירות לרוב עומדים על רצפה, נכון, לקיר גם בד"כ נקודת מפגש עם התקרה אך היא כמובן פחות קריטית מכיוון שלרוב היא פשוט לבנה, אם התקרה צבועה, אז חשוב מאוד כמובן גם לקחת אותה בחשבון. במקרים רבים, מי שאינם מעצבי פנים נוטים לשכוח לחלוטין מהריצוף הקיים בהגיעם לבחירת חיפוי קיר, עניין שעשוי להיות מאוד בעייתי. הרצפה והריצוף שעליה הם הקונטרה הבולטת ביותר לקיר, מעבר לצבע הריצוף צריך לוודא שהטקסטורה והחומר ממנו היא עשויה ייראו טוב למרגלות הקיר המתוכנן. כמו כן, גם גודל כל מרצפה הוא לא עניין של מה בכך, כלומר, נניח שהריצוף עצמו עשוי מפלטות גדולות מאוד, ומעליהן יתוכנן קיר שבנוי מחלקים קטנטנים בקלות החלל יכול לאבד פרופורציה בצורה שתפגע בשדרוג המתוכנן. דבר נוסף וחשוב לא פחות הוא גודל החלל או החדר בו אתם מתכננים לחפות קיר. לדוגמה, אם החלל שבו עומד הקיר הגדול הוא יחסית קטן, חיפוי בצבעים כהים עלול ליצור אפקט הקטנה נוסף של החדר, דבר שלרוב נעדיף להימנע ממנו.
ויהי אור לתאורה בחלל בו אתם מתכננים חיפויי קיר יש חשיבות גדולה מאוד ולעיתים היא ממש עשויה לשנות את ההתאמה העיצובית הנכונה. כלומר, כשרוצים להתאים את חיפוי הקיר לבית ולחדר בו הוא נמצא צריך להבין לעומק את משחקי האור בחלל. לתאורה שונה השפעה משמעותית על נראות הקיר ועל האווירה שהוא מייצר בבית. צריך להבין מהיכן מגיע אור שמש טבעי ובאילו שעות ביום ומנגד, איפה ממוקמים גופי התאורה הסובבים את הקיר, כמה הם קרובים אליו ובאיזה זויות האור 'נזרק' על הקיר. לקיחת התאורה בחשבון תעזור לכם ליצור אפקט מושלם ודרמטי שישלים את הנוכחות של חיפוי הקיר בבית. לעיתים חיפוי ועיצוב קירות נראה מבחוץ כעבודה קלה, אבל לנו זה ברור שחיפוי קיר מושלם מצריך המון מחשבה, תכנון, יצירתיות והתאמה מדויקת לבית שלכם. מנינו חלק מהדברים שצריך להתחשב בהם כשעושים צעד שכזה, אבל תמיד יש עוד פינות לא צפויות שעלולים להיתקל בהן בתהליך. כשתחליטו לבצע חיפוי קיר בבית, העצה הטובה ביותר שאנחנו יכולים לתת היא להיעזר באנשי מקצוע שילוו את המהלך, יראו לכם בדיוק איך הקיר ייראה אחרי וייגרמו להשקעה שלכם להיות משתלמת ומרשימה.