אם נסתכל על נתונים מעודכנים מהשנה האחרונה שנאספו על ידי אתרים גדולים ברשת שערכו סקרים וניסויים שונים, מגלים כמה עובדות מפתיעות שיעזרו לכם להפיק יותר מהערוצים האורגנים והממונים (בתשלום) שלכם בלי להתאמץ יותר מדי
מוכנים? תעשו פרצוף מסתבר שפוסטים שמופיעים בהם פנים או פרצופים מקבלים 38% יותר לייקים מאשר פוסטים ללא פנים. האמת היא שזה לא ממש מפתיע, אבל מכיוון שמדובר בגידול כל כך חד בכמות הלייקים (וסביר להניח שגם המעורבויות), זה משהו שבהחלט צריך לקחת בחשבון. אז בפעם הבאה תוודאו שאתם מכניסים לפחות מישהו אחד לפריים.
1 צפייה בגלריה
instale
instale
instale
(צילום: fotolia)
אינסטגרם היא עדיין לא טיקטוק האפשרות להוסיף Reels (סרטונים קצרים) בהחלט נתנה בוסט מעניין לרשת החברתית ועל פי אינסטגרם בעצמה משך הצפייה בווידאו גדל ב-80% מאז שהפורמט צבר תאוצה. יחד עם זאת, סרטונים, ובעיקר סטוריס המכילים סרטונים למעשה מקבלים פחות תגובות מפוסטים או סטוריס עם תמונות. כאשר מדובר במעורבויות, ההבדל הוא כבר משמעותי יותר (0.7% לעומת 1.4%). לסיכום, לפחות נכון לעכשיו, אינסטגרם הייתה ונשארה רשת שממוקדת בתמונות, אז לא כדאי לזנוח אותן לחלוטין.
הוסיפו "קישוטים" לסטוריס זה אולי יפתיע אתכם, אבל על פי אינסטגרם בעצמה, שליש מהסטוריס הכי נצפים נוצרים על ידי עסקים, כדי להוציא מהם את המיטב, יש כמה דברים שכדאי לעשות:
● אם מדובר בסטורי ממומן- הוסיפו לו קישור חיצוני, 7 מתוך 10 משתמשים לוחצים עליהם
● רוב העסקים עושים שימוש ב-#, מזכירים פרופילים אחרים (@) או מצרפים סטיקרים. כך אתם גם מגדילים את הסיכויים שמישהו אחר יזכיר אתכם.
האש טאגס ומעורבויות : מלכוד 22 הרבה מאוד עסקים ומשתמשים סבורים שיש קשר בין מספר ההאש טאגס לבין מידת המעורבויות שהפוסט שלהם מקבל. סקרים אחרונים שנעשו על ידי אתר Mention (אחד האתרים הגדולים המספק כלים מתקדמים לרשתות חברתיות) מגלים שאין בהכרח קשר כזה, ולמעשה דווקא פוסטים בלי האשטאג מביאים ליותר מעורבויות ויותר משישה # (Hashtags) מורידים את האחוזים אפילו יותר. אולי מכיוון שה-# "מבריח" את הגולש למסך אחר. מצד שני, עדיין חשוב להשתמש בהם מדי פעם אם אתם רוצים שיגלו אתכם דרך האשטאגס פופולריים או שאתם רוצים ליצור לעצמכם # אישי של המותג שלכם. ואם כבר האשטאגס פופולאריים, אלו שאנשים הכי אוהבים להשתמש בהם הם #love , #photography ו-#instagood (שילוב בין המילים "אינסטגרם" ו-"אוכל").
שופינג אינסטגרם היא פלטפורמה מצוינת למי שרוצה לעשות שופינג, ומספר מפתיע של לא פחות מ-72% מהמשתמשים שצפו במוצר דיווחו שהם ביצעו רכישה שלו לאחר מכן לפחות פעם אחת. אם מחברים את הנתון הזה עם נתון נוסף, ולפיו 42% מהנשים באינסטגרם מגדירות שופינג כ"תחביב", מאוד כדאי לכם לנצל את האפשרות- לפתוח חנות עם קטלוג ואולי אחר כך גם לקדם אותה עם פוסטים מתויגים.
הפרסום באינסטגרם הוא עדיין זול יחסית ודווקא עכשיו כדאי להשתמש בו פרסום באינסטגרם הוא עדיין אפיק חדש יחסית, אבל בכל זאת יש כמה נתונים מעניינים על מחירי הפרסום והביצועים שלהם: אז קודם כל, העלות הממוצעת לקליק היא בין 70 סנט לדולר. יחסית לערוצים אחרים, ובטח לעומת גוגל, זה ממש לא הרבה. מה שכן חשוב לציין הוא שהמיקוד לנשים הוא יקר יותר, וגם לבעלי אייפון (שבארה"ב הוא עדיין המותג המוביל והיוקרתי יותר). אגב, אם עוד לא התחלתם להשתמש בפרסום באינסטגרם או לנהל קמפיין, אתם כנראה נמצאים אחרי 38% מהעסקים שכן עושים זאת, וסביר להניח שהמספר הזה רק יעלה (ההערכות מדברות על כך שכבר כיום 30% מנפח הפרסום ברשת של פייסבוק מגיע מאינסטגרם). מבחינת תזמון, הקורונה אומנם צמצמה את מספר העסקים שיכולים לפרסם ברשת בגלל הירידה בתקציבי הפרסום, אך אלו שהמשיכו והתמידו גילו שהביצועים שלהם דווקא עלו מכיוון שזמן השימוש ברשת עלה בחדות. בארץ למרבה המזל מצבנו כבר הרבה יותר טוב והרחובות מתמלאים שוב, אבל נכון לתחילת 2021, מדינות רבות עדיין נמצאות תחת מגבלות חמורות וכדאי לנצל זאת אם אתם מפרסמים בשווקים בינלאומיים.