המועמד לראשות עיריית נתניה יוני שטבון, טוען כי ציון חדד, יו"ר ארגון גמלאי עיריית נתניה ולשעבר יו"ר ועד עובדי העירייה, מבצע פעילות פוליטית לטובת ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, ממשרדי הארגון ברחוב שדרות בנימין.
2 צפייה בגלריה
רחוב שדרות בנימין בנתניה | צילום: שירות מיינט
רחוב שדרות בנימין בנתניה | צילום: שירות מיינט
רחוב שדרות בנימין בנתניה | צילום: שירות מיינט
במכתב ששלח בשבוע שעבר ליועצת המשפטית לעירייה, נילי ארז, טוען שטבון, כי "קיימות ראיות והוכחות למכביר, שארגון גמלאי עיריית נתניה בראשות ציון חדד, הנתמך כספית על ידי העירייה, עוסק ללא לאות ממשרדי הארגון ובמשאבי העירייה לטובת ראש העירייה, בתיאום עם מטה הבחירות של פיירברג-איכר. עוד אדגיש שבידינו עדויות רבות על לחצים המופעלים על עובדי העירייה לפעול לטובת ראש העירייה, חיובם בתליית שלטים, בהעברת טופסי תמיכה והכל תוך שימוש במשאבי העירייה. עסקינן בהפרה בוטה של החוק, של נוהלי הבחירות, התקנות וכיו"ב".
לטענת שטבון, המיוצג על ידי עו"ד אייל יפה, "הפעילות הבלתי חוקית בעליל הנ"ל, הנחזית גם כפלילית, מתבצעת על ידי חדד עצמו, שהוא אחד מראשי המטה הפוליטי של ראש העירייה".
2 צפייה בגלריה
יוני שטבון | צילום: יח"צ
יוני שטבון | צילום: יח"צ
יוני שטבון | צילום: יח"צ
במכתב דורש שטבון מהיועצת המשפטית "להורות על הפסקת פעילות זו לאלתר ולאשר בחוזר, ועוד היום (רביעי שעבר, נ"א), ביצוע המבוקש, ולו רק בשל כך שראש העירייה מפעילה את המנגנון העירוני לטובתה ללא הפסקה". לדבריו, "ככל שהפעילות הבלתי חוקית תימשך ללא התערבותך, יינקטו הליכים משפטיים נגד המעורבים".
חדד מסר בתגובה: "אני לא מבין את השטויות האלה ולא חייב דין וחשבון על מה שאני עושה. יכולים לומר שאני פועל גם לטובת נשיא טורקיה, ארדואן. ארגון גמלאי עובדי עיריית נתניה הוא פרטי ועצמאי, לא שייך לעירייה. זה שאנחנו נקראים 'גמלאי עירייה', לא אומר שאני חייב להצביע בשביל מרים, שטבון או הרצל קרן. אני לא פועל לטובת אף אחד. הרצל קרן פנה בזמנו בבקשה שנוריד מהבניין שלט תמיכה במרים והורדנו. מי אמר שאני תומך בה בכלל? אני במלחמות איתה כל הזמן".
מעיריית נתניה נמסר: "העירייה העבירה את הטענות להתייחסותו של ארגון הגמלאים. לכשזו תימסר נשיב לפונה".
ב"נתניה אחת", סיעתה של פיירברג-איכר, לא הגיבו לטענות שהועלו, ומסרו בתגובה: "אנו מבינים את הלחץ של שטבון וממליצים לו להתחיל לשכנע אנשים למה לבחור בו, אף שזה יהיה קשה כי אין עשייה מאחוריו. אנו קוראים לציבור לצאת ולהצביע למרים בשני פתקים".