מערכת הבחירות בנתניה הגיעה אל מעבר לים: השחקנית והדוגמנית הקנדית-אמריקאית פמלה אנדרסון, הזכורה במיוחד מסדרת הטלוויזיה "משמר המפרץ" בשנות ה90-, כתבה מכתב תמיכה לעו"ד יוני ג'ורנו, יו"ר רשימת "נתניה שלנו" למועצת העיר. את המכתב פירסמה אנדרסון בשבת האחרונה ברשת הטוויטר.
2 צפייה בגלריה
פמלה אנדרסון | צילום: שאטרסטוק
פמלה אנדרסון | צילום: שאטרסטוק
פמלה אנדרסון | צילום: שאטרסטוק
"בשבת בצהריים קיבלתי שיחת טלפון, ועל הקו היה העוזר של פמלה אנדרסון. הוא אמר לי שפמלה מעוניינת לדבר אתי", מתאר ג'ורנו. "היא אמרה לי שהיא מכירה את ג'יין הלוי, מספר שתיים ברשימה שלי, שנים רבות, וסומכת עליה מאוד. ג'יין היא המייסדת ויו"ר הקואליציה הבין-לאומית לאיסור סחר בפרוות, ופמלה פעילה למען זכויות בעלי חיים. כאשר פמלה ביקרה בארץ לפני שמונה שנים, האדם השני שהיא נפגשה אתו אחרי הנשיא שמעון פרס היה ג'יין. בשיחה בינינו היא ביקשה לחזק את ידיי, ושאלה מה המצב ואיך התחושות. זה נשמע הזוי שכוכבת הוליוודית תתעסק ותתעניין ברשימה למועצת עיר בישראל, אבל היא נשמעה אמיתית וכנה מאוד".
הופתעת משיחת הטלפון?
"מאוד. היא תפסה אותי בסיום ארוחת צהריים, והבנתי שהיא מעלה ציוץ בטוויטר. חשבתי שאני לא מבין טוב, אבל פתאום אומרים לי שיש ציוץ בטוויטר של פמלה, הקורא לתמוך בנו למועצת העיר. היא שאלה אותי האם אני מתכוון לפעול למען זכויות בעלי החיים, ועניתי שהנושא נמצא במצע שלנו, ושבהחלט אפעל למענו, לצד הטיפול בשכונות, בחינוך וברווחה".
איך אתה מתייחס לתמיכה שלה?
"ברצינות רבה. אמרתי לה שלאחר הבחירות אשמח מתישהו לפגוש אותה ולהודות לה אישית, ואני מקווה שהיא תגיע שוב לארץ בעתיד. זאת מחווה מקסימה, מפתיעה ומעל הכל בלתי-שגרתית. כפי שהתחייבתי בשיחה עם פמלה, סיעת 'נתניה שלנו' תפעל לשפר את איכות החיים בנתניה. בקטגוריה הזאת נכנס מבחינתי כל נושא זכויות בעלי החיים".
2 צפייה בגלריה
ג'ורנו והלוי. "אנדרסון נשמעה אמיתית מאוד"
ג'ורנו והלוי. "אנדרסון נשמעה אמיתית מאוד"
ג'ורנו והלוי. "אנדרסון נשמעה אמיתית מאוד"
המכתב שפירסמה פמלה אנדרסון:
"יוני היקר,
שמחתי לשמוע מידידתי ועמיתתך המועמדת למועצת העיר, ג'יין הלוי, כי המצע שלכם כולל הצעה לאסור שימוש בפרווה בנתניה.
חרם על פרווה יהיה צעד נהדר בכיוון הנכון, בעת שמעצבי האופנה החשובים מפסיקים מכירה של מוצרי פרווה, ומדינות רבות נקטו צעדים להפסיק גידול פרווה. הצרכנים המודעים של ימינו אינם מעוניינים לתמוך עוד בתעשייה שממיתה בגז, מכה ומחשמלת למוות בעלי חיים בשביל פרוותם.
אני מאחלת לך הצלחה, ומקווה שנתניה נקייה מפרווה תוביל את הדרך בישראל (שצריכה לאמץ גם היא איסור על פרווה משל עצמה), ושערים נוספות בעולם ילכו בעקבותיה.
תודה לך על עמדתך האמיצה למען בעלי החיים, ובהצלחה ב-30 באוקטובר!
בברכה,
פמלה אנדרסון"