עכשיו זה רשמי: לאחר מספר חודשים ששמו של אהרון אורגד, מנכ"ל תחנת הרדיו "אמצע הדרך" (90 FM), הוזכר כמי שיתמודד למועצת העיר נתניה בבחירות הקרובות, הוא החליט לעשות כן.
הרשימה בראשות אורגד (57), מנכ"ל התחנה זה 18 שנה, שייצא לחופשה מתפקידו בקרוב, תיתמך ככל הנראה על ידי מפלגת "כולנו" של שר האוצר, משה כחלון. השניים מצויים בקשרי ידידות ואורגד תומך במדיניות הכלכלית-חברתית שמנהיג השר כחלון.
2 צפייה בגלריה
אהרון אורגד | צילום עצמי
אהרון אורגד | צילום עצמי
אהרון אורגד | צילום עצמי
אורגד, יוצא גלי צה"ל והעיתון "חדשות", קיבל פניות מתושבים להתמודד על ראשות העירייה, אך מתמקד בשלב זה בבחירות למועצת העיר וממתין להתפתחויות בכל הנוגע למרוץ לראשות.
מספר שתיים ברשימתו של אורגד תהיה שמחה שמואל, כיום חברת מועצה מטעם "הבית היהודי" והממונה על תחום הרווחה. בעבר שימשה שמואל כמנהלת התיכון הממלכתי-דתי "ישורון" והיא ממשיכה לכהן כיו"ר תא המורים הדתיים בהסתדרות מרחב נתניה והשרון. הרכב יתר הרשימה טרם נקבע.
האג'נדה העיקרית של הרשימה תהיה חברתית-חינוכית והיא תקרא לשינוי בסדרי העדיפויות התקציביים בעירייה, ולהקדשת משאבים מקסימאליים לחינוך, לרווחה ולקהילה, ולפעילות משודרגת עם נוער וצעירים בשכונות. בתוכניות הרדיו שהנחה, הרבה אורגד להתבטא בנושאים הללו.
בין המאבקים שניהלו אורגד ואחיו, בועז, ראש דסק החדשות ברדיו "אמצע הדרך", באמצעות התחנה, היו מול אחת מחברות הגבייה שפעלה מטעם העירייה ולמען לסגירת בתי ספר שרוב תלמידיהם נמנו עם העדה האתיופית, כדי לעודד אינטגרציה. עבור המאבק האחרון קיבלה התחנה את פרס הרשות השנייה לתחקירים חברתיים בשנת 2012. בעבר קיבלה התחנה את "אות הנשיא", "יקיר אקי"ם ישראל", בגין אימוץ ארגון הנכים בשידורים.
"אם אהרון יחליט להתמודד כולנו נהיה מאחוריו, אין כאן שאלה בכלל. מי שעבד מולו, ואני עובדת מולו, יודע בדיוק מי הוא ולמה הוא מסוגל", אמרה יפה שמש, יו"ר ארגון אקי"ם בנתניה ובמרחב השרון, "את הנשמה הוא נותן לאוכלוסיות החלשות בעיר. הצטרפותו תהיה הבשורה הכי טובה לנתניה".
אורגד הוא בנו של הרב שלמה מכלוף אורגד, ממייסדי ישיבת בני עקיבא בנתניה ומוסדות חינוך וציבור נוספים, ומי שבית הספר ״אמי״ת אורגד״ בנתניה נקרא על שמו. אורגד ממשיך להוביל את מפעל ״קמחא דפסחא״ שייסד אביו, אשר מספק מזון למאות משפחות נזקקות. דודו הוא המזרחן ד״ר יצחק בן גד, לשעבר סגן ראש עיריית נתניה ובהמשך קונסול ישראל בארה״ב.
2 צפייה בגלריה
אהרון אורגד | צילום עצמי
אהרון אורגד | צילום עצמי
אהרון אורגד | צילום עצמי
אחד האנשים המקורבים לאורגד ששכנע אותו להיכנס לפוליטיקה הוא איש התקשורת ושדרן הרדיו לשעבר, חיים זיסוביץ', כיום יועץ אסטרטגי. "עודדתי אותו לעשות את הצעד כי אין ראוי ממנו. אהרון בגיל הנכון, עם הניסיון הנכון והאיש במקום הנכון", אמר זיסוביץ', לשעבר מנחה התוכנית "תיק תקשורת" בטלוויזיה החינוכית, "לדעתי, עיתונאים בפוליטיקה זו ברכה. יש להם חוש צדק וחוש ביקורת והם לא נרתעים ממאבקים. הייתי רוצה שאהרון ירוץ גם לראשות העירייה, אבל בעניין הזה אני סומך על שיקול דעתו. אם לא עכשיו, בסיבוב הבא".
ד"ר אביטל לאופר, סגנית ראש העירייה והממונה על החינוך לשעבר, היא חברת סיעת "נתניה אחת" בראשות פיירברג-איכר, אך אמרה כי "אשמח לראות איש ערכי כמוהו בעל השקפות חברתיות משתלב בהנהגת העיר בכלל ובתחום החינוך בפרט. יש לו הרבה מה לתרום, ולראיה תרומתו לשמירת הסובלנות, קבלת האחר ועוד".
שמחה שמואל, שותפתו של אורגד: "יש בי הכוח להמשיך ולפעול למען תושבי נתניה בתחומי חינוך, רווחה וחברה, ושיתוף פעולה עתידי עם דמות מרשימה כמו אהרון אורגד בהחלט יוביל לדברים נפלאים".
בתגובה לידיעה, מסר אהרון אורגד: "אני מתכוון לצאת בקרוב לחופשה מתפקידי, ואז התמונה תתבהר".