2 צפייה בגלריה
אלון אלרואי. "מודה על הבחירה" (צילום: אלבום פרטי)
אלון אלרואי. "מודה על הבחירה" (צילום: אלבום פרטי)
אלון אלרואי. "מודה על הבחירה" (צילום: אלבום פרטי)
בבחירות המקדימות שנערכו ביום שלישי שעבר בסניף המקומי, נבחר אלון אלרואי (57), אחיינו של ראש העירייה לשעבר, יואל אלרואי, לעמוד בראשות הרשימה, לקראת הבחירות המוניציפאליות הקרובות.
אלרואי, שכבר היה חבר מועצה מטעם הליכוד בשנים 1998-1988, מחליף את חיים פרידריך, חבר הסיעה היחיד במועצת העיר הנוכחית.
בעבר שימש אלרואי ראש המטה של שר החוץ לשעבר, סילבן שלום, וחבר הוועד המנהל של רשות השידור. כיום מחזיק אלרואי בבעלותו רשת ארצית של מסגרות בתחום החינוך במיוחד.
למקום השני נבחר סגן ראש העירייה לשעבר, רפי קדוש, כיום המנכ"ל בפועל של איגוד ערים שרון צפוני לתברואה ולאיכות הסביבה, ומי שפרידריך החליף כיו"ר. קדוש גבר על אורי ג'אן, ברוב של 65 תומכים מול 56 שבחרו בג'אן. למקום השלישי נבחר מיכאל יצחקוב, יו"ר מועצת צעירי הליכוד ועוזרו האישי של שר הרווחה, חיים כץ. במקום הרביעי מדורג דני בנישו, ובחמישי ג'אן.
באתר "ליכודניק" הגדירו את בחירתו של אלרואי כ"ניצחון למחנה של ראש העירייה. אנשי ליכוד רבים קיבלו את התוצאות בשמחה רבה, מתוך אמונה, כי הרשימה בראשות אלון אלרואי יכולה להחזיר לליכוד את הכוח שאותו איבד בבחירות המוניציפליות הקודמות".
"אני שמח ומודה לחברים על הבחירה. אני מבין את הציפיות ואת האחריות שמוטלים עליי, ואעשה את הכל להצדיק את האמון הרב שקיבלתי, ולעשות את המקסימום למען נתניה ולמען אנשי הליכוד בעיר", הגיב אלרואי לבחירתו. "נבחרה רשימה שמשלבת גם ותיקים עם ניסיון, כמו רפי קדוש, וגם צעירים, כמו יצחקוב. זו רשימה טובה וראויה, שתוכל לפעול יחד בהרמוניה".
2 צפייה בגלריה
פיירברג-איכר (צילום: אסף פרידמן)
פיירברג-איכר (צילום: אסף פרידמן)
פיירברג-איכר (צילום: אסף פרידמן)
מה דעתך על פרישתו של פרידריך מהמירוץ? "אני מניח שחיים עשה את החשבונות שלו, והחליט שנכון יותר מבחינתו לא להתמודד. צריך לשאול אותו מדוע, אני לא הדובר שלו".
פרידריך טוען שהיה דיל בין כמה גורמים: אתה, ראש העירייה, יו"ר הסניף דודו מימון, וג'אן, שעל-פיו, אתה תהיה במקום הראשון וג'אן בשני.
"היו דיבורים ומחשבות לייצר רשימה בהסכמה, בשלב שבו טרם הוחלט שיהיו בחירות. זה נכון שבמסגרת המחשבות, עלתה האופציה הזאת. בסופו של דבר, זה לא התממש, ובגלל זה היה ברור שהולכים לבחירות, ואין דיל כזה. אף אחד לא יכול לומר: הבטיחו לי א' ורימו אותי. גם מבחינה חוקית זה בעייתי להבטיח הבטחות ולמנוע מאנשים את האפשרות להתמודד ולהיבחר. מדובר בסך הכל ב-123 חברי סניף, כולם מכירים את כולם, ויש עוד אנשים מבחוץ שבחשו בקדירה. לא תמיד נעים להגיד לאנשים בפנים שאינם רוצים להצביע בשבילך".
אין נשים ברשימה. "לצערי הרב, אף אישה לא הגישה בקשה להתמודד, אבל אני מקווה מאוד שנמצא נשים שנוכל לשלב בהמשך רשימה. גם אם לא יהיו חברות מועצה, יש ועדות שניתן לשתף בהן נשות ציבור, ואני מקווה שבמקום הזה נוכל לשלב אותן".
אין זה סוד, שראש העירייה תמכה במועמדותך ופעלה כדי שתיבחר. "מרים לא הסתירה את רצונה לראות אותי בראשות הליכוד. אני מודה לה, בטוח שהיא תיבחר שוב להיות ראש העירייה ובטוח גם שנעבוד בשיתוף פעולה מלא למען נתניה ותושביה".
אתה רואה את עצמך מתמודד לראשות העירייה בעתיד? "אני לא מתעסק בזה כרגע. יש ראש עירייה מכהנת, וכמו שהתמונה מצטיירת, היא תמשיך לכהן בתפקידה".