1 צפייה בגלריה
פרידריך ופיירברג-איכר (צילום: עידו ארז, צביקה טישלר)
פרידריך ופיירברג-איכר (צילום: עידו ארז, צביקה טישלר)
פרידריך ופיירברג-איכר (צילום: עידו ארז, צביקה טישלר)
יו"ר האופוזיציה במועצת עיריית נתניה הרצל קרן, הודיע כי בכוונתו לפנות ליועץ המשפטי לממשלה ולממונה על מחוז המרכז במשרד הפנים כדי להדיח את חבר המועצה חיים פרידריך מכלל תפקידיו הציבוריים.
דרישתו של קרן מגיעה בעקבות הפרסומים בבמיינט נתניה וב-"ידיעות נתניה" בשבוע שעבר על אחדות מהשיחות שקיימה ראש העירייה מרים פיירברג-איכר עם שלושה קבלנים בלשכתה.
השיחות האלה נערכו בחודשים יולי-אוגוסט 2016, ובהן ראש העירייה אומרת בין היתר לאחד הקבלנים: "זה לא סוד שחיים פרידריך הכריז עליי מלחמה בגלל שאני חוסמת אותו מלהמשיך לסחוט קבלנים... עכשיו אני הולכת על הראש שלו...".
לקבלן אחר אמרה פיירברג-איכר: "חיים פרידריך מתחיל להשתין מהמקפצה ולהגזים יותר מדי, והיום קבלנים באים ומדברים ומספרים את כל מה שעשה להם. אני זוכרת פגישה שהייתה לנו, שחיכית לי רועד... .מאבוטבול לא פחדתי, אז ממנו?... הוא לא יהיה בעירייה, אל תדאג. הוא יהיה בבית סוהר, אני לא סתם אומרת לך".
מלבד פנייתו ליועץ המשפטי לממשלה ולמשרד הפנים קרן מתכוון להגיש למשטרה את ההקלטות המלאות של השיחות בין ראש העירייה לקבלנים, שלטענתו נמצאות בידיו.
נוסף על כך, לקראת ישיבת מועצת העיר הקרובה, שתיערך בחודש הבא, יגיש יו"ר האופוזיציה הצעה לסדר הקוראת להדיח את פרידריך מתפקידיו הציבוריים: יו"ר איגוד ערים שרון צפוני לתברואה ולאיכות הסביבה, יו"ר האגודה לעידוד התיירות לנתניה, האחראי להתחדשות העירונית, סמכות שנכללים בה בין היתר פרויקטים של פינוי-בינוי ותמ"א 38, ומחברותו בוועדת המשנה לתכנון ולבנייה.
עוד לפני פרסום ההקלטות, לפני כחודשיים, מסר קרן עדות במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) מרכז בכפר סבא בנוגע לתלונות שהגיש נגד פיירברג-איכר ופרידריך, עם צירופו של פרידריך לקואליציה העירונית.
"ברור לכל בר דעת כי בעקבות הפרסומים פרידריך לא יכול עוד לשמש בתפקיד ציבורי בכלל, ובתחום התכנון והבנייה בעיר בפרט", אמר קרן. "למרות הדברים החמורים שאמרה פיירברג-איכר על פרידריך, היא נתנה לו בדיוק את התפקידים שביקש. זה פשוט לא ייאמן".
גם בקואליציה העירונית לא רוו נחת מההקלטות שנחשפו. גורם בקואליציה אמר: "ללא ספק מדובר ברעידת אדמה. ודאי שאי אפשר להמשיך לנהל קואליציה בצורה כזו. זו היתה טעות חמורה לצרף את פרידריך מלכתחילה, וגם מי שצירף אותו צריך לתת על כך דין וחשבון".
פיירברג-איכר מסרה בתגובה: "מדובר בטענות ממוחזרות שנטחנו עד דק, והשיקולים הם פוליטיים גרידא. מאז ומעולם ובכל שיקול טובת הציבור היא שעומדת לנגד עיניי".
פרידריך מסר: "מוטב להרצל קרן שיתעסק בענייניו ולא בטענות ממוחזרות ופופוליסטיות".