כל מי שזקוק בימים אלה לחיוך יכול לקבל אותו מהחמ"ל המיוחד שחמוש בכובעים צבעוניים ובאפים אדומים: 80 ליצנים רפואיים מתנדבים שזמינים סביב השעון ועורכים מאות שיחות וידאו לכל דורש – ילדים ומבוגרים, חולים ובריאים וכל מי שזקוק לאספקה של אנרגיה חיובית וחיוכים און ליין.
1 צפייה בגלריה
סמדר סגל
סמדר סגל
סמדר סגל
(צילום פרטי)
אחת המתנדבות היא סמדר סגל, "צ'ופה הליצנית" (56) מנתניה, שסיימה לפני כשנה קורס ליצנות רפואית ב"שמחת הלב". "במשך שנים רבות הייתי יו״ר ועד ההורים העירוני בנתניה", היא מספרת. "בסיום התפקיד הרגשתי חור גדול בבטן, היה בי רצון חזק לתרום. ככה הפכתי לצ׳ופה, שמגיעה לשמח חולים בבתי חולים, ילדים בחינוך המיוחד וקשישים בבתי אבות. אני מסתובבת ברחובות כצ׳ופה, תמיד עם אף אדום ובלונים ומשמחת בכל מקום, בתור לבנק, במסעדה, בקניון ובסופר. זה חלק מההבנה שלי שגם אנשים שמאושפזים בבית חולים צריכים לחייך. זה חלק מההחלמה שלהם, הוויטמין סי שהם צריכים".
ימי הקורונה, לדברי סגל, הפכו עליזים יותר בזכות מיזם 'הליצנים הרפואיים נלחמים על החיוך'. "אנחנו מצליחים ליצור רגעים קסומים בשיחת וידאו פשוטה, שהופכת לפצצת אנרגיה עצומה כשמספר ליצנים עולים ביחד לשמח מרחוק. בתקופה המאתגרת הזאת למדתי שניתן להרגיש קרוב, אפילו קרוב מאוד, גם מרחוק. נגעתי בעת האחרונה, הודות למיזם, בהרבה לבבות, והלב שלי גולש מאושר.
"אחד הרגעים המרגשים שהיו לי היה כשאמא אחת עצרה אותי בסופר וסיפרה לי שהבנות הקטנות שלה יושבות ורואות את הסרטונים שלי, וממש שמח להן ושמח לה. את הסרטונים העליתי עבור חוגגי ימי הולדת בבידוד. כל סרטון שאני שולחת הוא אירוע מרגש, ובתגובות של המבודדים רואים שפשוט משתנה להם האנרגיה, האנדרופינים משתחררים. לכן אני מציעה לכולם: תהיו תמיד בשמחה עם הרבה אהבת חינם. ותזכרו: ברפואה אין צחוק. בצחוק יש הרבה רפואה".
מאחורי מיזם "הליצנים הרפואיים נלחמים על החיוך" עומד דוד בן פורת, ליצן רפואי שלאחרונה השתחרר מצה"ל, ומיטב זהר, סטודנטית לחינוך מיוחד. "היום חייבים לעשות שמח איפה שרק אפשר, ובהיעדר אפשרות להסתובב באופן פיזי ולהצחיק אנשים, החלטנו לעבור לשיחות וידאו ולטלפונים הניידים", אומר בן פורת. "ככה הצלחנו להגיע לכולם: קשישים שנותרו לבד בבית, בעלי צרכים מיוחדים, מאושפזים בבתי חולים, שוהים בבידוד, חוסים בפנימיות, ילדי רווחה, אנשים שסובלים מחרדות, ילדים שמסיבת יום ההולדת שלהם בוטלה וגם לבני זוג שנאלצו להסתפק בחתונה מאוד מצומצמת".
מי שמעוניין להיעזר בשירותי הליצנים, עבורו או עבור מכריו, יכול להשאיר פרטים בטלפון: 0559418346.
פורסם לראשונה: 08:07, 02.04.20