לומדים תואר כבר בתיכון במכללה האקדמית נתניה: במסגרת תוכנית "פרחי הייטק" התלמידים מקבלים מערכת שעות נוחה ומתחשבת, הנמשכת עד גיוסם לצבא ומאפשרת להם לימודים אקדמיים לצד לימודיהם בחטיבה ובתיכון.
בתוכנית הפועלת מזה 13 שנים ומונה מאות בוגרים, לומדים כיום כ -250 תלמידות ותלמידים שאושרה להם דחיית גיוס במטרה לשבצם עם קבלת התואר ליחידות רלוונטיות ומובחרות. הודות לצורך המתמיד של כוחות הביטחון בכוח אדם איכותי לשירות ביחידות טכנולוגיות מובחרות, נהנים בוגרי התוכנית מעדיפות גבוהה בשיבוצם לשירות הצבאי, כמו גם בכל חברות ההייטק, המחזרות על פתחם עם צאתם לאזרחות.

אקדמיה בתיכון

לצד יתרונות הלימודים האקדמיים כבר בשלב התיכון, תוכנית פרחי היי-טק של המכללה האקדמית נתניה נכללת במסגרת אקדמיה בתיכון מטעם משרד החינוך ומקנה פטור מבחינת בגרות 5 יחידות לימוד במדעי המחשב לסטודנטים שיסיימו 4 קורסים בציונים מינימליים. התוכנית מתפרסת על פני חמש שנים: ארבע השנים הראשונות במקביל ללימודי התיכון והשנה החמישית במסגרת דחיית השירות.

4 צפייה בגלריה
המכללה האקדמית נתניה. הטבה משמעותית
המכללה האקדמית נתניה. הטבה משמעותית
המכללה האקדמית נתניה. הטבה משמעותית
(צילום: יח"צ)

ייחודיות התוכנית ויתרונותיה

ראש התוכנית פרופסור עמוס ישראלי, מסביר כי השיקול העיקרי להקמת התוכנית הוא הרצון לספק לתלמידי נתניה והסביבה המצטיינים במדעים אפיק לפיתוח יכולותיהם במהלך לימודי התיכון: "תוכנית פרחי הייטק מספקת מסלול מובנה ללימודים לקראת תואר .B.Sc במדעי המחשב. התוכנית שמה דגש על הקניית יכולות טכנולוגיות בתחום הסייבר, הבינה המלאכותית ועל פיתוח תוכנה למערכות מבוססות אינטרנט. תוכנית הלימודים ערוכה באופן ייחודי המתאים לתוכנית הלימודים בתיכון.

4 צפייה בגלריה
פרופסור עמוס ישראלי
פרופסור עמוס ישראלי
פרופסור עמוס ישראלי
(צילום: באדיבות המכללה האקדמית נתניה)

הלימודים במכללה מספקים סביבה אקדמית המתאימה יותר לתלמידים צעירים הזקוקים לעתים לתמיכה אישית. אנו מלווים כל אחת ואחד מהם באופן אישי הן בפן האקדמי והן בפן האישי".
כיצד התוכנית משפיעה על התלמידים מבחינה אקדמית וחברתית?
"הלימודים האקדמיים מרחיבים את המעגל החברתי, ביצירת קשרים עם בני גילם וכאלה המגלים עניין באותו התחום. הלימודים האקדמיים מפתחים אצלם אחריות אישית, יכולת ניהול זמן, והזדמנות לפתח חשיבה ביקורתית, כישורי פתרון בעיות ותחושת עצמאות שיכולה להועיל להם בחייהם האישיים. הסטודנטים המצטיינים בתוכנית מתקבלים לעבודת קיץ בחברות רבות".
מה היתרון של רכישת תואר במהלך הלימודים בתיכון?
בוגרי התוכנית מגיעים לשירות הצבאי מוכנים יותר ומרוויחים זמן יקר במרוץ לקרירה מבטיחה בהייטק ובאקדמיה. כ-70% מבוגרי התוכנית משתלבים בשירות טכנולוגי. המצטיינים שבהם ממשיכים בלימודי תואר שני במסגרת שירותם. לבוגרים צעירים יש יתרון מבחינת קידום בקריירה הצבאית או האזרחית. בוגרינו מטפסים מהר יותר בסולם הקריירה וסיכוייהם להגיע לעמדות מנהיגות או ניהול בשלב מוקדם של חייהם גדולים יותר".

"הזדמנות מדהימה להתחיל את החיים עם תואר וניסיון"

לירון בן ארי בוגרת תואר ראשון במדעי המחשב במכללה ובנה אורי לומד מזה כשנתיים בתכנית, מספרת: "הבן שלי מאוד מרוצה ונהנה מהאתגר ומהתכנים השונים שהוא לומד, מהיכולת מהמסוגלות, זה מעצים אותו מאוד. מדובר בחלק מהלימודים בתיכון מקום שמגיעים אליו כדי ללמוד ולא כדי להעביר את הזמן בקטע חברתי. אני עצמי בוגרת מדעי המחשב ועובדת בתעשייה אז אני חושבת שזה מתאים ואפשרי.

4 צפייה בגלריה
לירון בן ארי
לירון בן ארי
לירון בן ארי
(צילום: באדיבות המכללה האקדמית נתניה)

איך הגיב אורי כשהצעת לו ללמוד במסגרת התוכנית?
"למען האמת בהתחלה לא האמנתי שהוא יסכים, אבל לשמחתי הוא אמר שהוא רוצה לנסות ואם הוא רוצה, אז זו הזדמנות מדהימה להתחיל את החיים עם תואר ועם ניסיון. אני מאמינה בילד שלי וחושבת שהוא מסוגל, התוכנית מעניקה לו כלים בהשתלבות בשוק התעשייה בעתיד. קודם כל זה יוביל אותו לתפקיד משמעותי בצבא ביחידה טכנולוגית ומשם יהיה לו יתרון עצום על פני שכבת הגיל שלו".
לא חששת מהשילוב בין לימודי תיכון לאוניברסיטה?
"לא, כי התואר מתפרס על פני חמש שנים וזה מאפשר לעשות את התואר יותר בנוחות, לעשות קורס אחד בסמסטר זה נוח ולא מקשה עליו יותר מדי, זה כמו ללכת לחוג. יש השקעה של לימודים אבל זה משהו שהוא נהנה ממנו וזה שונה. זה מרגיש לו חשוב והוא מבין שזה בשביל העתיד שלו. בעיניי זה הדבר האמיתי ולא כשאתה לומד משהו שאתה לא יודע אם תצטרך אותו או לא, והכי חשוב זה מעניין אותו והוא נהנה להשקיע בלימודים".

בוגרת התוכנית שני פינקלשטין מתארת כך את חוויית הלימודים

"זו תוכנית שמתחילים אותה בגיל צעיר כשעוד לא מבינים מה רוצים ולאן מגיעים, זו חוויה שלא יודעים למה לצפות אבל באיזה שהוא שלב אתה מבין למה נכנסת ומה זה דורש ממך וזה כיף גדול. אתה לומד הרבה ויש חבר'ה טובים ואתה מפיק הכי הרבה מעצמך - חברות שלי סיימו תיכון ואני סיימתי תואר שנה אחריהם. מהפרספקטיבה שלי מאוד נהניתי מהדרך, קיבלתי מענה מהמכללה ומעטפת מאוד טובה שעטפה ושמרה וזה היה מעולה".

4 צפייה בגלריה
שני פינקלשטין
שני פינקלשטין
שני פינקלשטין
(צילום: באדיבות המכללה האקדמית נתניה)

מה גרם לך להגיע לתוכנית בגיל 14?
"הציעו לנו את התוכנית בבית הספר, אני תמיד התעניינתי במחשוב ובתכנות והייתה לי זיקה לתחום, אז הלכתי לשמוע וגם כי תמיד רציתי דברים מעבר ולקבל עוד ידע ולהעשיר אותו. ההורים שלי לא רצו שאלך כי הם פחדו שזה מאוד יגביל אותי ולא תהיה לי ילדות בגלל זה אבל הסתדרתי. התוכנית מלמדת אותך איך לנהל את הזמן כי את גם תלמידה בתיכון, גם עושה תואר, גם נהנית מחיי חברה וגם יש לך זמן אישי לחיים שלך. באמת שלא הרגשתי שהתואר הפריע לי בזמן התיכון. אם זה היה מפריע לי לא הייתי ממשיכה".
מה התוכניות לעתיד?
"סיימתי את הלימודים בתוכנית בשנה שעברה, המשכתי לתואר שני במדעי הנתונים מטעם הצבא לפני שאני מתגייסת. התוכנית מפיקה ממך הרבה, גורמת לך ללמוד להעשיר את הידע ולהכיר את עצמך הכי טוב שיש בשלב בחיים שבו לא מצופה ממך לעשות זאת. זו תוכנית שמאוד מבגרת אותך וממצבת אותך במקום שונה מבני נוער שהולכים לים ולא יודעים מה הם רוצים לעשות בעתיד, המסר הכי חשוב הוא שאם באמת רוצים אז אפשר להצליח".

ערב חשיפה לתוכנית פרחי הייטק

הינכם מוזמנים לערב חשיפה במכללה האקדמית נתניה, בו תוכלו לפגוש את צוות המרצים, תלמידים ובוגרים ולקבל מידע מקיף על התוכנית לשנת תשפ"ה.
הערב יתקיים ביום רביעי, 18.9 בשעה 19:00 בכתובת: רח' האוניברסיטה 1 נתניה.
לפרטים ומידע נוסף: גב' מוריאל בן 050-4817141

מוגש מטעם המכללה האקדמית נתניה
פורסם לראשונה: 09:41, 22.08.24