בית חולים לניאדו בנתניה ערך בשבוע שעבר את הכנס השנתי של חברי הפורום חבר הנאמנים "לניאדו-ישראל", במלון הילטון בתל אביב. הכנס עסק בממשקים בין תחום הכלכלה לתחום הבריאות והשפעות הגומלין של שני התחומים הללו.
1 צפייה בגלריה
משתתפי כנס "בריאות וכלכלה"
משתתפי כנס "בריאות וכלכלה"
משתתפי כנס "בריאות וכלכלה"
(צילום: פרטי)
מנכ"ל בנק לאומי, חנן פרידמן, התייחס למשבר מחירי הדיור ואמר: "יש הרבה גורמים למחירים הגבוהים של הדיור. הפתרונות של הגורמים הללו מורכבים. אבל גורם אחד הוא פתיר באופן קל יחסית - הבירוקרטיה. תחשיבים וניתוחים שאנחנו מקיימים בבנק לאומי מראים כי בסביבת הריבית הנוכחית עלות הבירוקרטיה עלולה להוות 15% ממחיר הדירה כיום. זה נתון מאד משמעותי שניתן לפתור אותו. נכון, זה דורש לקבל החלטות אמיצות, אבל בסביבת הריבית הנוכחית, אין ברירה אלא לקבל את ההחלטות הללו. דוגמא קטנה לכך: בישראל קיימות 131 ועדות תכנון ובניה. לכל ועדה המדיניות שלה. באנגליה שגדולה פי כמה קיימות הרבה פחות ועדות".
כמו כן התקיים ראיון מיוחד של עו"ד דפנה שחר עם המפקח על הבנקים הפורש יאיר אבידן , ופאנל מיוחד שבו השתתפו חמישה מנכ"לי בתי חולים ציבוריים: פרופ' יורם וייס מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, פרופ' עופר מרין מנכ"ל שערי צדק, וסים דביני מנכ"ל בפועל של אי.מ.מ.ס (עמותת האם של בי"ח הסקוטי בנצרת), שלמה רוטשילד מנכ"ל בי"ח מעיני הישועה ונדב חן מנכ"ל לניאדו. בדיון הם שוחחו על התוכנית האסטרטגית של בי"ח לניאדו בחמש שנים הקרובות והציעו מגוון תובנות וכיווני פעולה.
חברי הפורום שהשתתפו בכנס: ז'ק בר, יו"ר טמפו החזקות שמונה לאחרונה לתפקיד נשיא הפורום, קובי שליסל, בעלים ומנכ"ל ש. הבנים נדל"ן שמונה אף הוא לאחרונה לתפקיד יו"ר הפורום, סמנכ"ל פיתוח משאבים וקשרי חוץ בבי"ח לניאדו מאיר מרק, משה נור בעלים ומנכ"ל נור מדיה, איציק תשובה בעלים ומנכ"ל קבוצת איציק תשובה נדל"ן, ועוד בעלי חברות בנייה, אנשי עסקים דירקטורים ויזמי הייטק.