צוואות הופכות לא פעם לקרבות לא נעימים בין בני משפחה ולעיתים אף לסכסוכים ממושכים. כשגבר עשיר מאוד מהאזור נפטר לאחרונה, ציפתה לשלושת ילדיו הפתעה: מלבדם קיימת יורשת נוספת אותה לא הכירו, צעירה כבת 20.
3 צפייה בגלריה
האחים גילו: יש להם שותפה לצוואה
האחים גילו: יש להם שותפה לצוואה
האחים גילו: יש להם שותפה לצוואה
(צילום: shutterstock)
הדרמה המשפחתית החלה לפני מספר שנים, כשבתו של האיש מנישואיו 'החוקיים' הגיעה למיסטיקנית מפורסמת באזור המרכז. האישה בעלת הכוחות העל טבעיים דיברה על שני אחיה של הבת, כשציינה את שמם ופרטים נוספים עליהם, אלא שמיד לאחר מכן היא עברה לדבר גם על האחות.
באותו רגע הטילה הבת ספק בכוחותיה של האישה ואמרה לה: "זו פשוט רמאות. אולי שמעת במקרה על שני אחיי אבל אין לי שום אחות, את פשוט ממציאה סיפורים". במקום אף התפתח דין ודברים בין השתיים, בסיומם קמה הבת ועזבה את המקום באמצע הפגישה כשהיא מסרבת לשלם לאישה בטענה כי מדובר בתרמית.

3 צפייה בגלריה
(עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות עו"ד רון)

אלא שאותן טענות התבררו לאחרונה כאמת לאמיתה. "לאחר שאבי נפטר, פחתנו את הצוואה ומלבד שני אחיי ואני, גילינו שמופיעה בה גם בחורה צעירה - לא אחרת מאשר בת נוספת שהייתה לאבא מאישה מחוץ לנישואין, או במילים אחרות, אחותנו למחצה. כולנו היינו בהלם וזה נפל עלינו כרעם ביום בהיר", סיפרה לי הבת.
לאחר שבדקו את הנושא, גילו שלושת הילדים כי אביהם ניהל קשר במשך שנים ארוכות עם אישה שהכיר כשהייתה עולה חדשה. לאחר שהכניס אותה להריון לא מתוכנן ונולדה בתם המשותפת, הוא אמנם פחות שהה לצידן פיזית אך דאג לכל צרכיהן וכלכל אותן מבלי שמשפחתו יודעת דבר. בין היתר מימן עבור בתו הצעירה חיתולים, מזון, צעצועים, ביגוד, הוצאות עבור גנים ומוסדות לימוד ועוד.

3 צפייה בגלריה
שלושת האחים התנגדו לחלקה של הצעירה בצוואה
שלושת האחים התנגדו לחלקה של הצעירה בצוואה
שלושת האחים התנגדו לחלקה של הצעירה בצוואה
( צילום: shutterstock)

תחילה התנגדו שלושת האחים לחלקה של האחות המפתיעה בצוואה. "היא לא באמת חלק מהמשפחה", הם טענו. "נכון, היא כנראה גם הבת של אבא שלנו אבל היא נולדה מחוץ לנישואין, אנחנו לא מכירים אותה והיא לא הייתה שם כשהוא היה צריך עזרה". מנגד, עמדה הצעירה על כך שלפי החוק היא רשאית לקבל את החלק שאביה הוריש לה בצוואה.

קראו גם:

רגע לפני הפיצוץ בין האחים הם פנו אליי בבקשה למצוא פתרון. בהליך הגישור הסברתי להם שאין טעם לנסות לנשל את אחותם מן הצוואה, מאחר והיא בתו בדיוק כפי שהם ילדיו, ורצון אביהם - כבודו. ציינתי בפניהם שאף אחד לא ייפגע מהצוואה מאחר וכל אחד קיבל נתח משמעותי מאוד מנכסי המנוח.
לשמחתי, הצוואה מומשה לשביעות רצון כל הצדדים, המלצתי שיהיו בקשר עם אחותם התקבלה – והיא הפכה לחלק מהמשפחה.