אישה אמידה שמעה מחברותיה כי מי שמכשיר את ביתו לפסח בצורה מושלמת גורם לכך שכל המשאלות שלו יתגשמו, וכי מדובר בסגולה לברכה ושפע.
2 צפייה בגלריה
"לא מוכן להמשיך לחיות באופן מטורלל"
"לא מוכן להמשיך לחיות באופן מטורלל"
"לא מוכן להמשיך לחיות באופן מטורלל"
(צילום המחשה: shutterstock)
היא לא לקחה בחשבון ש"שגעת" הניקיון שבה החלה כמעט תעלה לה בנישואיה ובניכור ילדיה.
הכל החל בפורים, כשהאישה קיבלה טיפ רוחני מחברותיה בדבר ניקיונות הבית. זה החל בסלון, כשהיא אסרה על בני הבית להיכנס למתחם, ניקתה אותו בצורה יסודית והפכה אותו למעין שטח צבאי סגור.
קראו גם:
בהתאם לכך הווילונות והשטיח נשלחו לניקוי יבש, ובמקביל הוזמנה חברה מיוחדת לניקוי הספות. גם הילדים הפכו בעל כורחם לשותפים בפרויקט, כשהאישה הדריכה אותם כיצד לנקות את החלונות בארבעה שלבים.
האזור הבא בבית שהוכשר לפסח היה חדר הילדים, שעבר ניקיון מקיף ויסודי, ובסופו מילאה האישה מזוודה עם בגדים וצעצועים עבורם והודיעה להם כי המתחם הפך לסטרילי ונאסר עליהם להיכנס אליו עד אחרי החג.
הילדים אמנם הביעו את מחאתם, אבל אפילו בכי וצעקות לא הועילו. כחלק מהפתרון הם נאלצו לישון על גבי מזרונים על הרצפה בחדר ההורים.
כשגם חדר המשפחה והמחשבים עבר חיטוי יסודי ונאסרה הכניסה אליו, אמר לה בעלה כי היא מתעללת בילדיהם ובו, תוך פגיעה קשה באיכות חייהם.
הוא דרש ממנה להפסיק להכין את הבית לפסח, אחרת תמצא את עצמה בדירה ריקה כי הוא והילדים יעזבו. אלא שהאישה המשיכה בשלה, כשפרויקט הניקיון הבא שלה היה המטבח, ובמסגרתו זרקה לפח כמויות גדולות של מזון אשר אינו כשר לפסח.
בנקודה זו איבד בעלה את סבלנותו ואמר לה: "את הורסת את חיינו ומכריחה אותנו להצטמצם בחדר אחד, למרות שיש לנו בית רחב ידיים. כל דברי המאכל הטובים והיקרים נזרקו לפח. הרי יכולנו לתרום אותם לנזקקים, זה כמו לזרוק כסף לפח.
2 צפייה בגלריה
(עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות רון)
"חוץ מזה, אני כבר לא מסוגל להמשיך ולחיות עם השיגעון שחטפת בקשר לפסח ורוצה להתגרש. תראי מה עוללת לילדים, תראי אותנו. אנחנו כבר לא יכולים להתנהל כמו משפחה וזג נורמליים וליהנות מאינטימיות.
"תראי איך כולנו חיים על המזוודות. זה לא נורמלי! אני לא מוכן להמשיך לחיות באופן מטורלל שכזה. או שאת פותחת את כל האזורים בבית לשימוש המשפחה ומפסיקה עם השיגעון שחטפת או שאני והילדים עוברים לבית מלון וניפגש ברבנות".
השניים הגיעו אליי כדי שאנהל עבורם הליך גישור, במסגרתו הוחלט שהם יעברו להתגורר בדירה שכורה לטווח קצר כדי שהאישה תוכל להמשיך בפרויקט הניקיונות ללא הפרעה וכדי שלכל אחד מבני הבית יהיה מרחב וחדר משלו.
בני הזוג קיבלו את עצתי בתקווה כי המשבר שפקד אותם יחלוף אחרי החג.