במבט ראשון נראה כי מנכ"לית מלון הסוויטות איילנד בנתניה, שרון סיידא נולדה לשבת על כיסא מנהלים, אך סיידא, תושבת תל אביב בת 48 ואם לילדה (28), התחילה את דרכה המקצועית ממש במקרה.
"אומרים שמלונאות זה סוג של חיידק שברגע שאתה נדבק בו אתה לא יכול לשחרר וזה בדיוק מה שקרה לי. בגיל 24 כבר הייתי אמא לילדה וסטודנטית וחיפשתי עבודה לחצי משרה. הגעתי לראיון לתפקיד מזכירה עבור מנכ"לית מלון פרימה בטבריה, התקבלתי לתפקיד ודי מהר ידעתי שאני מכוונת גבוה וגם הצהרתי את זה. תמיד ידעתי מה אני רוצה ופעלתי על מנת להשיג את זה, אני חיה בלי פחד כי ככה ההורים שלי חינכו אותי וככה אני חינכתי את ביתי, לא לחשוש לפעול ולהאמין בעצמך. ואכן לפני גיל 30 התמניתי לתפקיד מנכ"לית בית המלון".
2 צפייה בגלריה
שרון סיידא
שרון סיידא
שרון סיידא
(צילום: תומר קצב // סטיילינג: לי שוורץ)
במהלך השנים ניהלה סיידא את מלון המלך שלמה בטבריה ולאחר מכן את מלון גולן, אבל אז היא שוב החליטה לאתגר את עצמה "רציתי להתפתח בעוד תחומים ובמשך 3 שנים קידמתי פרויקטים ויוזמות בתחום הנדל"ן. גדלתי מהכישלונות והתחזקתי מההצלחות, אבל בשלב מסוים החלטתי לחזור לעשות את הדבר שאני הכי אוהבת וטובה בו וחזרתי לתחום המלונאות. הקמתי משרד שיווק ומכירות ,שיווקתי מספר בתי מלון במקביל ובגלל שניהלתי מלון בעצמי ויש לי ניסיון ניהולי רב הבאתי איתי לתפקיד ערך מוסף וראייה רחבה יותר מכל מנהל שיווק /מכירות אחר. יש בזה משהו מרענן, לראות כיצד מלון מתנהל מבחוץ ולכן גם סייעתי למנכ"לים של מלונות ששיווקתי בניתוח דוחות, הכנת תוכנית שיווק שנתית, בניית תקציב וכדומה. אחרי 4 שנים החלטתי להקים חברת ניהול מלונאית והתמודדתי עם חברת הניהול שלי- תור קלאב ש.ס. בע"מ במכרז לניהול מלון הסוויטות איילנד בנתניה".
התמודדה וזכתה. באופן מפתיע המלון מזכיר את דמותה של סיידא, הסוויטות מעוצבות בצבעי שחור ולבן ניצחים, בדיוק כמו סגנונה האישי של סיידא, חובבת המראה הקלאסי בהשראת קוקו שאנל. הקירות מעוטרים ביצירות אומנות שאהובות עליה, לעיתים תערוכה של הצייר מנשה קדישמן, לעיתים של השחקן והאומן אייל גפן ולעיתים של האמנית חני בוזגלו.
במלון בר סיגרים, תחביב אישי שלה שדרבן אותה לייסד מועדון חברים לסיגרים שמתכנס במלון פעמיים בשנה "עבורי זה עישון חברתי וזה תחביב מאוד מהנה, יש לזה ביקוש גדול בארץ. למרות העומס אני תמיד מוצאת זמן ליהנות, יש לי גרעין של חברי ילדות טובים מטבריה שאני מרבה לפגוש ותמיד אמצא זמן לספר, בדרך כלל אני קוראת שניים או שלושה ספרים במקביל, לצערי בתקופה האחרונה היה לי יותר זמן לקרוא אבל אני בטוחה שבקרוב זה ישתנה".
כמו כל המשק, גם בתי המלון נפגעו קשות מהקורונה אבל סיידא לא מאפשרת לנגיף לעצור אותה "האני מאמין המקצועי שלי הוא שרות ואמינות, לא רק ללקוחות אלא גם לעובדים ולספקים וגם בימי הקורונה שמרנו על הגישה הזאת. אני מאוד אוהבת את העבודה שלי, להיפגש עם אנשים, לתת שרות ובמיוחד את הדינמיקה של עבודה שלא נגמרת, במלון אין מושג כזה 'לנקות שולחן' כי תמיד יש עבודה. כמלון חושב לנו להעניק חוויה כוללת ומעטפת שלמה של שרות עבור האורח, זה יכול לבוא לידי ביטוי בהסעה לשדה התעופה, שרותי כביסה או איתור חדר עם זווית נוף לבקשתו, העיקר שכל אורח ירגיש בבית ולכן רבים מהם חוזרים אלינו.
2 צפייה בגלריה
שרון סיידא
שרון סיידא
שרון סיידא
(צילום: תומר קצב // סטיילינג: לי שוורץ)
אנחנו גם משקיעים בפעילות חברתית, מארחים ניצולי שואה, מאמצים חיילים בודדים ועוסקים בפעילות של מתן בסתר על מנת לשמור על כבוד הנתמכים. אין ספק שהקורונה הציבה לנו אתגרים רבים ולקראת פתיחת המשק אנחנו נערכים לחזרה לפעילות מלאה, מנקים, מארגנים ומקבלים הזמנות, יש לי קשרים טובים עם סוכני נסיעות, גופים ישירים וחברות אז עבורי השלב הזה יותר קל. ההתמודדות האמתית היא בגיוס עובדים, הוצאנו כמאה עובדים לח"לת ולצערי אלו ימים מאתגרים כי רבים לא רוצים לחזור לשוק העבודה. תמיד השתדלתי לגלות רגישות כלפי העובדים כי הם ההון האנושי האמתי והחשוב של העסק , כל הצלחה שמנכ"ל משיג היא גם של העובדים שלו. אני משתדלת לקדם נשים, גם אם זה אומר שצריך להתחשב כי ברור לכולנו שעובדות צריכות לפעמים להוציא ילדים מהמסגרות, להישאר בבית עם ילד חולה ומתנהלות אחרת".
מה דעתך על מקומן של נשים בעולם המלונאות?
"בניגוד לתחומים אחרים, אצלנו יש הרבה נשים בתפקידים בכירים ואין תקרת זכוכית. אני חושבת שזה קורה כי לרוב נשים מגיעות בלי אגו, עם יכולת הכלה, רגישות ונגישות, לא רק ללקוחות אלא גם לעובדים ולספקים. אני מאמינה שאישה שרוצה להצליח בתחום המלונאות תגלה שאין כאן שוביניזם ועם התמדה, נחישות וכמובן עבודה קשה היא יכולה להצליח ולבטא את היכולות שלה. זו הסיבה שפתחתי את פורום נשות העסקים, בתחילת דרכי במלון פרימה, אתי לוי מנכ"לית הרשת, פתחה לי את הדלת והעניקה לי הזדמנות. לפני 20 שנה לא היו הרבה נשים בעמדות בכירות. יש לי הרבה אמון בנשים, השותפה שלי היא סנונית בן חור והבת שלי ספיר מזור היא סמנכ"לית הכספים בחברה שלי, היא מהממת ומאוד מוכשרת, בחיי שאני אובייקטיבית.
"זה כיף גדול לעבוד יחד כי שתינו שומרות על מקצועיות, למרות שאני חייבת להודות שהרבה פעמים אנחנו לוקחות את העובדה הביתה, ככה זה כשעובדים במשהו שבאמת אוהבים ומאמינים בו. ומילה אחרונה לסיום: דווקא בימים אלו אני קוראת לישראלים לבוא לנפוש במלונות כחול לבן, להראות ערובת הדדית וליהנות מחוויית אירוח ישראלית".
לאתר המלון - www.islandsuites.co.il