די בטוח שאפילו בבית משפחת גנדלמן בהוד השרון לא האמינו שהילד שלהם ישתלב כל כך מהר וטוב בקבוצת הבוגרים של מכבי נתניה. בעונתו הראשונה בסגל הקבוצה הבוגרת הפך גנדלמן בן ה־20 למניה בטוחה בהרכב של ריימונד אטוולד.
בכל תשעת המשחקים הרשמיים שקיימה נתניה העונה (חמישה בליגה וארבעה בגביע הטוטו. הכתבה נסגרה לפני המשחק ביום רביעי מול אשדוד), פתח גנדלמן בהרכב כאחד משני הבלמים, עשה עבודה טובה ובעיקר לא נראה כמי שעורך את הופעות הבכורה שלו בליגת העל.

ראש על הכתפיים

אז מיהו הילד שהפך לבאנקר אצל המאמן ההולנדי? ואיך זה קרה בדיוק? מי שהנחית את גנדלמן בקבוצת הנוער של מכבי נתניה לפני כשנתיים הוא זאביק זלצר, ששם עין על הכישרון של הבחור עוד כשזה שיחק בקבוצת הנערים של הפועל פתח תקוה, לפני כחמש שנים.
1 צפייה בגלריה
גנדלמן חוגג את שער הבכורה שלו בליגת העל. "הוא סוג של עוזר מאמן על המגרש"
גנדלמן חוגג את שער הבכורה שלו בליגת העל. "הוא סוג של עוזר מאמן על המגרש"
גנדלמן חוגג את שער הבכורה שלו בליגת העל. "הוא סוג של עוזר מאמן על המגרש"
(צילום: ברני ארדוב)
"מדובר בבחור אינטליגנטי ממדרגה ראשונה", אומר זלצר השבוע. "ילד עם ראש על הכתפיים, מנהיג מטבעו. שחקן חכם מאוד שמסוגל לשחק בכמה תפקידים. רגל שמאל טובה מאוד. בעיטה חזקה, מסירה מדויקת, משחק ראש מצוין".
מי שעוד מכיר היטב את גנדלמן הוא יוסי טוויל, שאימן את השחקן בעונתו השנייה בקבוצת הנוער. "גנדלמן הוא קודם כל בעל מוסר עבודה מטורף. מקצוען אמיתי", אומר טוויל. "הוא כל הזמן מחפש לשפר את עצמו. בעל משחק ראש עם תזמון מדהים, בעל רגל שמאל מצוינת. יודע להצטרף לרחבה בזמן הנכון. הוא חכם מאוד, אבל גם פיזי. בעל מנטליות חזקה. בנוער הוא היה כמו סוג של עוזר מאמן על המגרש. ילד שלוקח הרבה מנהיגות. בשנה שעברה הוא היה האקס פקטור של קבוצת הנוער".
קל להבין למה המאמן ההולנדי התרשם מאוד מהילד שעלה מהנוער. גנדלמן גבוה וחסון, אבל גם בעל טכניקה טובה - מה שסידר לו 445 דקות העונה (לא כולל המשחק האחרון באשדוד), כשהוא מועדף על פני שחקנים יקרים ומנוסים ממנו.
"עמרי תפס מקום בבוגרים בזכות גדולה", אומר זלצר. "הוא הגיע למכבי נתניה ואף אחד לא הכיר אותו. הוא עבד והוכיח את עצמו מהר, ועשה הכל בכוחות עצמו. הוא צבר ביטחון והפך לשחקן דומיננטי מאוד. עכשיו הוא בבוגרים, והוא לא סתם עלה לשם. הקרדיט שהוא מקבל מדבר בעד עצמו. לא רק אני ראיתי בו כישרון, גם מאמנים אחרים ראו בו את זה. העובדה שהמאמן ההולנדי נותן לו מקום בהרכב הראשון היא לא במקרה. אני מאמין שהוא יילך ויתפתח, כי הוא בחור חרוץ שאוהב לעבוד, משקיען גדול מאוד. יש לו את כל הכלים להצליח כשחקן בוגרים".
טוויל: "עמרי הוא עוד מאמן בתוך המגרש. מנהיג אמיתי. מסור וצנוע. הוא נותן כתף לכל שחקן. אם שחקן חדש מגיע, הוא מיד מחבק אותו. עם עמרי אתה יודע שיש על מי לסמוך. יש לו אופי חזק, הוא לא נשבר מכלום ומשחק עד הסוף. מקצוען אמיתי. אני לא מופתע שמאמן הבוגרים התאהב בו. כשאתה מגיע לאימון הוא מיד בולט לעין, גם בפיזיות שלו וגם ביכולות המשחק שלו. אני צופה לו עתיד ורוד, ואני חושב שהוא יגיע גם לנבחרת ישראל".

עובד בלי הפסקה

אחרי חמישה משחקים (ולפני אשדוד) מוביל גנדלמן את טבלת מאבקי האוויר של הקבוצה, נמצא בראש רשימת מחלצי הכדורים ובפסגת דירוג המוסרים המדויקים בנתניה. פלא שאטוולד סומך עליו בעיניים עצומות?
"עמרי ילד מדהים שנכנס לבוגרים כאילו זה היה הדבר הכי טבעי בעולם עבורו", אומר שחקן בכיר בקבוצה. "מהאימונים הראשונים שלו איתנו ראית מקצוען אמיתי שעובד בלי הפסקה, וזה בכלל לא מעניין אותו שהרגע הוא עלה מהנוער. הוא משחק בלי חשש ועם המון ביטחון. לא סתם הוא קיבל מהמאמן את המקום בהרכב. אי אפשר להתעלם מהעבודה שלו באימונים ובמשחקים. כיף לשחק עם שחקנים צעירים בעלי ביטחון. יש לנו קבוצה צעירה, אבל כמו שכולם רואים, אנחנו לוקחים את זה למקומות הטובים של להאמין בהם, והם מחזירים על הדשא. עמרי הוא דוגמה נהדרת לכך. אני חושב שהוא לא מפתיע כאן אף אחד. גם בנוער הוא היה מצוין, ובבוגרים הוא עושה קפיצת מדרגה. אני חושב שנתניה מרוויחה שחקן נהדר".
גנדלמן החל לבעוט בכדור במחלקת הנוער של הוד השרון, עיר מגוריו. בגיל 11 עבר למכבי פתח תקוה, שנתיים לאחר מכן הגיע להפועל רעננה, משם עבר לאחר שנתיים להפועל פתח תקוה.
שם הוא צד את עינו של זאביק זלצר, שסידר לו את השידוך הגרמני עם האקדמיה של וייסבאדן. החוויה הגרמנית של גנדלמן נמשכה קרוב לשנה, אז נאלץ לחזור לישראל כדי להתגייס.
פרנק גרסטנר, מנהל האקדמיה בווייסבאדן, סיפר השבוע: "עמרי הגיע אלינו קצת באיחור מבחינת הגיל. אם הוא היה מגיע אלינו בגיל 14-13, אין לי ספק שהוא היה משחק היום בבונדלסליגה. על אף שהגיע מבוגר יחסית, הוא עשה כאן עבודה טובה מאוד. היו דברים שחסרו לו מבחינת מהירות וטכניקה, אבל הוא כל הזמן עבד כמו מקצוען אמיתי. יש לו מבנה פיזי נהדר והוא יודע להשתמש בו. הוא חייב לעבוד על הזריזות והמהירות שלו. יש לו רגל שמאל מצוינת, חזקה ומדויקת ומשחק ראש נהדר".
עם חזרתו של גנדלמן ארצה הנחית אותו זלצר בקבוצת הנוער של מכבי נתניה. מהר מאוד הוא תפס בעלות על מרכז השדה של נתניה, עם עבודה הגנתית מצוינת ובונוס בדמות יכולת התקפית נהדרת. שמונה שערים בעונה הראשונה ו־12 בעונה השנייה בנוער הם מספרים נדירים עבור קשר בתפקיד שלו. בקבוצת הבוגרים הוסט לעמדת הבלם, וגם שם הוא עושה עבודה טובה ואפילו כבש את שער הבכורה שלו בליגת העל, במשחק הניצחון על הפועל כפר סבא.
"עמרי משחק קשר אחורי או 50/50, למרות שבבוגרים הוא מתופקד כבלם", אומר טוויל. "לדעתי, לאורך זמן הוא יעבור לתפקידי הקישור. בכדורגל מחפשים בלמים עם רגל שמאל, הבעיה היא שקשה לו להתמודד עם הזריזות והמהירות של החלוצים, וזאת הסיבה שעדיף שישחק בקישור האחורי".
"בכדורגל אתה צריך שחקנים שהם אול אראונד", מסביר זלצר." מאמנים מחפשים את מי שיכולים לשחק בכמה תפקידים, ועמרי יכול לשחק בכמה עמדות. עמרי יכול לשחק גם כמגן ואפילו למלא תפקידי התקפה, בשעת הצורך".