ראש חדש למועצה: לין קפלן נבחרה בתום סבב שני, וגברה על המתמודד שהעפיל עמה לסבב השני, אבי אליהו. לין קפלן נבחרה לראשות מועצת תל מונד ברוב של 51.1% שהם 3,291 קולות כשרים.
3 צפייה בגלריה
לין קפלן
לין קפלן
לין קפלן
(צילום: אסף פרידמן)
קראו גם:
מדובר בבשורה משמעותית בתל מונד, לאחר שלוש וחצי שנים תחת ועדה ממונה מטעם משרד הפנים, בחרו היום תושבי תל מונד את ההנהגה המקומית.
"לפני מספר חודשים הוחזרה הדמוקרטיה לתל מונד באמצעות בג"ץ התושבים שהגשנו וכעת עם סיום הבחירות, נסגר מעגל ותל מונד חוזרת להנהגת התושבים כבכל יישוב אחר בארץ", אמרה קפלן ל-"מיינט נתניה", לאחר ניצחונה. "ההתרגשות גדולה מאוד. אני מודה לתושבי תל מונד על שנתנו בי את האמון והעריכו בהצבעתם עשייה ציבורית ארוכת שנים ובהתנדבות ביישוב. כפי שפעלתי עד כה, כך אמשיך. אוביל את תל מונד מתוך תחושת שליחות ציבורית עמוקה ומחויבות לתושבים בלבד".
3 צפייה בגלריה
רגעי הניצחון במטה של לין קפלן
רגעי הניצחון במטה של לין קפלן
רגעי הניצחון במטה של לין קפלן
(צילום: דודי ברכיה)
"העבודה הקשה שלנו רק מתחילה. התושבים מצפים ובצדק לשינוי גדול לאחר שנים של דשדוש במקום. אני רוצה להחזיר לתושבי תל מונד את הגאווה ביישוב שלנו. החזון שלי הוא להפוך את תל מונד לרשות מובילה, משתפת מאפשרת ומחדשת בכל תחום.
בעזרת חברי המועצה הנהדרים שלנו ובקואליציה רחבה שנקים, נממש את התכניות שלנו לתל מונד, אחת לאחת, במסירות, ובאהבה גדולה ליישוב. שם הסיעה שלנו הוא תל מונד אחת. תקופת בחירות היא תקופה סוערת ובמיוחד ביישוב קטן בו אנשים רבים מכירים זה את זה. אחד הדברים הראשונים שאעשה הוא לאחד את היישוב. אני מצפה להפשיל את השרוולים ולהתחיל לעבוד עבור התושבים".
3 צפייה בגלריה
רגעי הניצחון במטה של לין קפלן
רגעי הניצחון במטה של לין קפלן
רגעי הניצחון במטה של לין קפלן
(צילום: דודי ברכיה)
נזכיר כי הבחירות מתקיימות לאחר שלוש וחצי שנים בהן שולטת בישוב ועדה קרואה חיצונית משרד הפנים, ולא מועצה של נבחרי ציבור, לאחר שב-2016 ראש המועצה דאז רוני גולן, הודח על ידי שר הפנים והמועצה פוזרה. בתחילת השנה הנוכחית, פנו התושבים לבג"ץ, בין היתר בהובלתה של ראש המועצה הנבחרת לין קפלן, ודרשו לקיים בחירות ביישוב בהקדם. כאמור, מאבקם צלח, והבחירות הוקדמו לשנת 2020, במקום המועד שנקבע מראש, בשנת 2023.
בהובלתה של קפלן, המועצה צפויה להיות מורכבת מ-11 מנדטים, כאשר סיעתה "תל מונד", זכתה בארבעה מנדטים בסיבוב הראשון לבחירות. סיעת "דרך חדשה" של אבי אליהו, שהתמודד נגדה בסיבוב השני, זכתה בשלושה מנדטים. כך גם סיעתו של דוד חיות, "מחר חדש". סיעת "לב", של רותם ריעני, זכתה במנדט אחד
במשרד הפנים מדווחים כי אחוז ההצבעה עמד על 64.5% לעומת 69.3% בסבב הראשון. אבי אליהו, שהתמודד מול קפלן, קיבל 48.9% שהם 3,150 מהקולות הכשרים.
לראשונה, הוקמו 2 קלפיות יעודיות, אחת למבודדים ובה הצביעו 22 מתוך 48 מבודדים בעלי זכות בחירה, והשנייה נועדה לחולים מאומתים, אך בשני סבבי הבחירות לא הצביע איש מהחולים בקלפי זו.
לעדכונים - חדשות נתניה