כאן גרים בעושר ועושר: מבחוץ הם נראים צנועים וחסויים, כמעט נחבאים, מיפתחים גדולים בחזיתותיהם מחופים בתריסים או בווילונות כבדים, ובאופן כללי רב בהם הנסתר על הגלוי. דווקא כך נראים בתיהם של העשירון העליון בישראל, ואם לרגע חשבתם שמבניהם מוגבהים מהרחוב ומנקרי עיניים, שטופי אורות ונצנוצים – תחשבו שוב.
22 צפייה בגלריה
אדריכלות דן והילה ישראלביץ
אדריכלות דן והילה ישראלביץ
אדריכלות דן והילה ישראלביץ
(צילום: עודד סמדר)
אזורי המגורים בשרון של העשירון העליון נעים בין רמת השרון, הרצליה פיתוח וכפר שמריהו בשרון, ומושבים נוספים. מדובר בנכסים שמתומחרים הרבה מעבר למיליונים בודדים של שקלים - מעשרות ועד מאות בודדות – ועצם הרכישה שלהם כבר מקבעת את הסטטוס של בעליהם, ללא צורך בהחצנה או בנפנוף בעושר מעבר לכך.

22 צפייה בגלריה
רוזן-ליננברג אדריכלים
רוזן-ליננברג אדריכלים
רוזן-ליננברג אדריכלים
(צילום: עודד סמדר)

"הם לא מחפשים גימיקים", טוען אדריכל דן ישראלביץ מישראלביץ אדריכלים, "והייתי אומר גם שהם אנשים צנועים, מאופקים וחסויים. הבתים שמתכננים להם יהיו לרוב נמוכים, כמעט נסתרים מהרחוב, ומושקעים אדריכלית ועיצובית". ישראלביץ מתכוון לאדריכלות אוונגרדית ואמיתית, לא מתייפייפת וכזו שמאפיינת מעין כפר נופש בתוך הבית. "כשאנחנו מתכננים מרחבי אירוח בחצר, ומוסיפים יציאות לגינות קטנות מתוך החדרים עצמם, או כשמוסיפים מטבחי חוץ ומגדילים משמעותית את מפתחי החלונות כדי לקשר בין הפנים והחוץ – אלה תקציבים גבוהים שמייקרים את עלות הבנייה".

22 צפייה בגלריה
אדריכל ירון אלדד
אדריכל ירון אלדד
אדריכל ירון אלדד
(צילום: עודד סמדר)

"מעבר לכך, מתבטא העיצוב בחומרים איכותיים וחדשניים, במותגי יוקרה, בתכנון מותאם אישית ובתוספות של חדרי כושר, סאונות, אלומיניום, סככות ופרגולות שגורמים לעלויות להאמיר. האופציות התכנוניות בבתים בסדר גודל כזה גדולות יותר. אדם מהיישוב שיסתכל על הבית, לא יראה מיד היכן מושקע הכסף, אבל צריך להבין שבמקרים האלה הקנקן מכיל הרבה יותר ממה שנראה כלפי חוץ", מסביר אדריכל רון רוזן מ "רוזן-ליננברג אדריכלים".

22 צפייה בגלריה
עיצוב סיוון יצחקי
עיצוב סיוון יצחקי
עיצוב סיוון יצחקי
(צילום: אורן עמוס, באדיבות MODY )

"פן נוסף שמאפיין את הבנייה הוא השימוש ביועצים חיצוניים, החל ממפקח ואנשי מקצוע שהוא מביא איתו, ועד יועצים שמבצעים עבור הבעלים הזמנות ורכישות, המייקרים מאוד את עלות הפרויקט. אלה לרוב אינם נכללים בשיקולי בנייה רגילה או אפילו בעשירון העליון", מסביר רוזן.
להלן מספר פרוייקטים, בשרון כמובן, בהם רב הנסתר על הגלוי:

בית הפסים. הרצליה.

אדריכל רון רוזן, "רוזן-ליננברג אדריכלים"
לאחר רכישת מגרש בשכונה פסטורלית בהרצליה, פנו בני הזוג לאדריכל רון רוזן על מנת שמשרדו יתכנן ויבנה את ביתם החדש. זהו בית שנבנה ותוכנן על טהרת הפסים, שמחבר את חוץ הבית אל הפנים ומכניס במדויק את אורח החיים האירופאי של המשפחה, כך שלכל אחת מהבנות יש סוויטה משלה, עם כל המשתמע מכך ולהורים תוכננה יחידה ענקית עם מרפסת, שני חדרי ארונות נפרדים ושני חדרי עבודה נפרדים. אלמנט הפסים שהוא אחד המאפיינים הבולטים והמסקרנים בבית, חוזר במגוון חומרים וגוונים בחוץ ובפנים. תפקידו קונספטואלי, והוא נותן לבית קצב, כמו תווים. הבחירה בפסים אינה מקרית כפי שמסביר רוזן "ההשראה הגיעה מאב הבית, חובב מוזיקה מושבע, ומהמוזיקה של יוצר בשם פיליפ גלאס שיצר מוזיקה אינסטרומנטלית עם מקצבים שונים".

22 צפייה בגלריה
רוזן-ליננברג אדריכלים
רוזן-ליננברג אדריכלים
רוזן-ליננברג אדריכלים
(צילום: עודד סמדר)

22 צפייה בגלריה
רוזן-ליננברג אדריכלים
רוזן-ליננברג אדריכלים
רוזן-ליננברג אדריכלים
(צילום: עודד סמדר)


22 צפייה בגלריה
רוזן-ליננברג אדריכלים
רוזן-ליננברג אדריכלים
רוזן-ליננברג אדריכלים
(צילום: עודד סמדר)

22 צפייה בגלריה
רוזן-ליננברג אדריכלים
רוזן-ליננברג אדריכלים
רוזן-ליננברג אדריכלים
(צילום: עודד סמדר)

22 צפייה בגלריה
רוזן-ליננברג אדריכלים
רוזן-ליננברג אדריכלים
רוזן-ליננברג אדריכלים
(צילום: עודד סמדר)

22 צפייה בגלריה
רוזן-ליננברג אדריכלים
רוזן-ליננברג אדריכלים
רוזן-ליננברג אדריכלים
(צילום: עודד סמדר)

מינימליזם בתפארתו. הרצליה.

אדריכל ירון אלדד
בבית שתכנן עבור משפחה בת ארבע נפשות בהרצליה יצר סגנון מהוקצע שרותם את הרזינה כחומר ממנו חופו הקירות, התקרה והרצפה. התוצאה מינימליסטית, מונוכרומטית ומוקפדת ובד בבד מלאת אופי וחמימות. הבית ממוקם באחת השכונות השקטות בהרצליה ופרט למעטפת המבנה שחופתה מחדש, תכנון הפנים השתנה בתכלית. "שתיים מהדרישות הבולטות בפרוגרמה היו לתכנן עבור אם המשפחה סטודיו בו תוכל ליצור ומטבח פרקטי ומרווח שיענה על הצרכים שלה כבשלנית. בד בבד, לבני הזוג חשוב היה לייצר גינה נעימה ומכילה שתשמש לאירוח ובמקביל גם כאזור משחק ובילוי לילדים", כך לדברי האדריכל ירון אלדד שאמון על תכנון ועיצוב הבית המרשים.

22 צפייה בגלריה
אדריכל ירון אלדד
אדריכל ירון אלדד
אדריכל ירון אלדד
(צילום: עודד סמדר)

22 צפייה בגלריה
אדריכל ירון אלדד
אדריכל ירון אלדד
אדריכל ירון אלדד
(צילום: עודד סמדר)

22 צפייה בגלריה
אדריכל ירון אלדד
אדריכל ירון אלדד
אדריכל ירון אלדד
(צילום: עודד סמדר)


22 צפייה בגלריה
אדריכל ירון אלדד
אדריכל ירון אלדד
אדריכל ירון אלדד
(צילום: עודד סמדר)

החלוקה הפנימית השתנתה לגמרי ועתה, בתכנון החדש, בקומת הכניסה מרוכזות כלל הפונקציות המשותפות: הסלון, פינת האוכל והמטבח; בקומה הראשונה תוכננו מאסטר ההורים, חדרי הילדים ופינת משפחה אינטימית; בקומה העליונה תוכנן הסטודיו של אם המשפחה וחדר אירוח ובקומת המרתף שבמפלס התחתון תוכננו חדר קולנוע ביתי ואזור משחקים לילדים שמהם יש יציאה לחצר אנגלית. "בחרנו לעבוד עם פלטת חומרים וצבעים מינימליסטית ככל הניתן כך שכל אלמנט, בכל אחד מהחללים, מתפרש כעוצמתי בדרכו ובדיוק במינונים הנכונים", הוא מסביר. החומר הנוכח ביותר הוא הרזינה- חומר עמיד וגמיש שאיתו בחרנו לחפות את התקרה, הקירות והרצפה. ההתקנה שלו נעשית ללא תפרים וחיבורים וככזאת היא מייצרת נראות נקייה והמשכית שמשווה למרחב מראה הרמוני ונעים.

הרמוניה מיוחדת, בית בשרון.

מעצבת סיון יצחקי. חיפויים, פרקט וסניטריה MODY
הלקוחות ביקשו לעצמם בית חמים ונעים אשר ירגיש ביתי ואינטימי למרות גודלו עבור משפחתם, זוג פלוס שלושת ילדיהם הקטנים. ההתקשרות בין המעצבת סיון יצחקי לבין בני הזוג החלה כאשר זו התלוותה אליהם לראות מספר בתים ולסייע להם בבחירת הבית המושלם. כאשר הגיעו לבית הנוכחי, למרות אופיו הכפרי הכבד והמיושן ידעו כולם, הן המעצבת והן הלקוחות – שזה זה. "הדגש היה להשאיר את הבית בתום השיפוץ עם צביון כפרי חמים ונעים, אך עם טאצ' קליל ורך, על מנת לשמור על חלל חמים ונעים " מסבירה יצחקי .

22 צפייה בגלריה
עיצוב סיוון יצחקי
עיצוב סיוון יצחקי
עיצוב סיוון יצחקי
(צילום: אורן עמוס, באדיבות MODY )

22 צפייה בגלריה
עיצוב סיוון יצחקי
עיצוב סיוון יצחקי
עיצוב סיוון יצחקי
(צילום: אורן עמוס, באדיבות MODY )

22 צפייה בגלריה
עיצוב סיוון יצחקי
עיצוב סיוון יצחקי
עיצוב סיוון יצחקי
(צילום: אורן עמוס, באדיבות MODY )

המעצבת ניסתה לשמור על חזות הבית הפנימית, כך שתתמזג בהרמוניה עם סביבתו החיצונית. ההיבט החיצוני התבטא יותר בצביעת הבית ללא שינויים מבניים. בהוספת פרגולת עץ רחבת ידיים בפטיו, מרפסת ענקית ואינטימית מחדר שינה על ההורים, הממוקמת מעל לפטיו של חלל הכניסה. בנוסף, חודשה הגינה, ובו זמנית גם הוקמה ותוכננה בריכה חדשה, ולצידה מטבח חוץ מפנק. העצים הבוגרים נשמרו ושאר החלקים הוחלפו בצמחיה רעננה וקלילה. בפנים הבית כל התשתיות הוחלפו, כמו גם המעקה, חדרי הרחצה, והמטבח. כל ריצוף הבית הוחלף לפרקט עץ אלון בפלנקים רחבים בגוון אלון מולבן מבית MODY, על מנת לשוות מראה קליל ורך יותר . כל קומות הבית הולבשו בתקרות עץ עם תאורה מינימלסטית.

רב הנסתר על הגלוי. כפר שמריהו.

דן והילה ישראלביץ, אדריכלות, תכנון ועיצוב פנים.

הבית שייך לבני זוג וארבעת ילדיהם. עם סיום לימודיו בפקולטה לארכיטקטורה (לפני למעלה מ-20 שנה) תכננן עבורם דן ישראלביץ את ביתם הקודם. זה היה הפרויקט הראשון שלו ובמובנים רבים מדובר בסגירת מעגל.

22 צפייה בגלריה
אדריכלות דן והילה ישראלביץ
אדריכלות דן והילה ישראלביץ
אדריכלות דן והילה ישראלביץ
(צילום: עודד סמדר)

22 צפייה בגלריה
אדריכלות דן והילה ישראלביץ
אדריכלות דן והילה ישראלביץ
אדריכלות דן והילה ישראלביץ
(צילום: עודד סמדר)

22 צפייה בגלריה
אדריכלות דן והילה ישראלביץ
אדריכלות דן והילה ישראלביץ
אדריכלות דן והילה ישראלביץ
(צילום: עודד סמדר)

22 צפייה בגלריה
אדריכלות דן והילה ישראלביץ
אדריכלות דן והילה ישראלביץ
אדריכלות דן והילה ישראלביץ
(צילום: עודד סמדר)

22 צפייה בגלריה
אדריכלות דן והילה ישראלביץ
אדריכלות דן והילה ישראלביץ
אדריכלות דן והילה ישראלביץ
(צילום: עודד סמדר)

הבית ממוקם על מגרש של 1.3 דונם. שטחו הבנוי הוא כ-420 מ"ר והוא מחולק לשתי קומות- קרקע ומרתף. שטחה של קומת הקרקע הוא כ-285 מ"ר ובה פטיו כניסה רחב ידיים ומרשים במיוחד (מטבח, פינת אוכל, סלון וסוויטת השינה של בני הזוג. בקומת המרתף, 4 סוויטות שינה לארבעת הילדים וכן חדר משפחה ובילוי מרכזי. ייחודה הגדול של קומה זאת היא החצרות האנגליות המרוצפות שמקיפות אותה. אורכן כ-3 מטרים ולמעשה, מבחינת תחושה, כל אחת מהן מקבלת אחוז אור ואוויר מירביים והן משמשות כפינות ישיבה אינטימיות ומרגיעות לילדים.

קראו גם:

החזון היה ליצור בית קלאסי עם תכנית העמדה בצורת L, עם מפתח גדול שימקסם את מבנה המגרש ויאפשר מרחב גדול לבריכת השחייה ומרפסת חיצונית מרוצפת ומקורה, רחבת ידיים, המשמשת את בני המשפחה שמרבים מאוד לארח ולבלות במרחב החיצוני. בכך, הצליחו האדריכלים ליצור את הקשר המיטבי בין חוץ לפנים והם משתלבים באופן הרמוני האחד בשני. אזור הכניסה לבית מגבה תפיסה אדריכלית שדוגלת ביצירת מרחב בו רב הנסתר על הגלוי. עם חזית שכלפי חוץ נתפסת וויזואלית כמסתורית ומסקרנת ואינה חושפת את המתרחש בפנים ומאפשרת לבני המשפחה פרטיות מירבית. חזית הכניסה טוטאלית ונגלה בפני הבאים עולם שלם, שונה לגמרי מהחוץ.