כשאליצור נתניה פתחה את עונת הכדורסל שלה, במועדון חששו מקרבות התחתית ורצו, בסך הכול, להעביר עוד עונה בליגה לאומית, תוך קידום כדורסלנים ישראלים צעירים. גם בחלומותיהם הוורודים ביותר של אנשי המועדון הם לא האמינו שהקבוצה תצליח להעפיל לליגת העל.
5 צפייה בגלריה
אליצור נתניה עולה ליגה
אליצור נתניה עולה ליגה
אליצור נתניה עולה ליגה
(צפריר אביוב)
כנגד כל הסיכויים הצליחה נתניה לנצח בסדרת הגמר של הלאומית ולעלות לליגת העל, באחד הסיפורים הרומנטיים והמדהימים העונה בכדורסל הישראלי.

חסר תקדים

לפי גורמים בענף לנתניה התקציב הנמוך ביותר בליגה. ולמרות זאת היא ניצחה בסדרה על העלייה את אליצור אשקלון העשירה, שאותה מאמן אריק אלפסי, אחד המאמנים שמזוהים יותר מכולם עם הכדורסל הנתנייתי.
5 צפייה בגלריה
שמחת האוהדים
שמחת האוהדים
שמחת האוהדים
(צפריר אביוב)
נתניה הפסידה את שני המשחקים הראשונים בסדרה. והגיעה למשחק השלישי באשקלון כשהקבוצה המקומית יודעת שניצחון – והיא בליגת העל. למרות פיגור של 16 נקודות ברבע השלישי, נתניה חזרה וניצחה 88:87 מסל של רועי פריצקי הצעיר בשנייה האחרונה.
במשחק הרביעי ניצחה נתניה, בבית, בקופסל המיתולוגי שהיה מלא, 65:56 והשוותה את הסדרה ל-2:2. במשחק החמישי והמכריע ניצחה נתניה 83:75, באשקלון ועלתה לליגת העל.
קראו גם>>>
בקיץ האחרון אומצה אליצור על ידי פרויקט "שחקן אמיתי" בפיקוחו של מאמן הנבחרת עודד קטש. מדובר בפרויקט שחרט על דגלו לקדם, למנף ולהעצים את הכדורסלן והמאמן הישראלי. בזכות שיתוף הפעולה בין הצדדים זכתה נתניה לקבל בין היתר שחקנים כמו איתי מושקוביץ שהיה אלמוני יחסית והפך לכוכב הגדול של הליגה.
5 צפייה בגלריה
שחקני אליצור נתניה. ניצחון ענק
שחקני אליצור נתניה. ניצחון ענק
שחקני אליצור נתניה. ניצחון ענק
(צפריר אביוב)
במושקוביץ כבר חושקות קבוצות רבות בליגת העל וגם מכללות בארצות הברית. כוכב נוסף הוא רועי פריצקי לו מנבאים עתיד גדול בענף. הזרים של הקבוצה הם ברייס וושינגטון ועבדולייה גואייה. המאמן הוא רובן נייברגר (44) שגדל בנתניה ומאמן כבר שנה שניה במועדון. הוא מאמן בנוסף לבוגרים גם את קבוצת הנוער והוא אחראי מרכזי לכך שאליצור נתניה הפכה לאחד המועדונים המדוברים העונה בכדורסל הישראלי.
5 צפייה בגלריה
נייברגר. "כיף לקבל את המחמאות האלה"
נייברגר. "כיף לקבל את המחמאות האלה"
נייברגר. "כיף לקבל את המחמאות האלה"
(אסף פרידמן)
"בגדול בעונה שעברה סיימנו במקום השמיני ששווה כניסה לפלייאוף", מסביר היושב ראש, אבידן נגר. "העונה נגמרה בגלל הקורונה. כבר היינו בכיוון מאוד חיובי עם שיטה ודרך שהיא מאוד ייחודית לכדורסל הישראלי".
תסביר על השיטה והדרך.
"השחקנים כאן צעירים מאוד, בגילאי 18-22, בחלקם גם נתנייתים מוכשרים. זה פרויקט מאוד מעניין שמשלב שחקנים צעירים ומבחינתנו מדובר בהישג חסר תקדים.
"כמובן שהאמנו שנצליח ככה אבל כשזה קורה בפועל ומצליחים זה מדהים. סתם להשוואה, תקציבה של אשקלון עומד על כארבעה מיליון שקל ושם משחקים שני זרים ושלושה מתאזרחים".
לאן מכוון המועדון?
"בגדול המטרה שלנו לא הייתה לעלות ליגה אלא לעשות את הכי טוב שאנחנו יכולים בפרויקט הזה. לקדם שחקנים מקומיים וצעירים. כמובן שעם האוכל בא התיאבון. קברניטי העירייה יישבו, יתקבלו החלטות ונראה איך מתקדמים הלאה. נותני חסות וספונסרים כבר הביעו ענין לתמוך".
ההצלחה שלכם היא מזל או יכולת?
"בראייה שלי אין פה טיפת מזל. הדרך והשיטה שמובילים הצוות המקצועי שעובד מאוד קשה הובילו אותנו להצלחה. עובדה שגם לפני שנה הצלחנו ולכן רואים שהדרך היא הרבה יותר ממזל".
לרוב השחקנים חוזה לעונה הבאה אבל איתי מושקוביץ' מן הסתם לא יהיה פה.
"איתי שיחק לפני שנתיים בכלל בליגה הארצית ובשנה שעברה כבר שיחק אצלנו. זה שם שלא הכירו קודם והוא פרץ. השנה הוא בא לידי ביטוי ובגדול כשהוביל את הקבוצה גם בנקודות, וגם אסיסטים מה שהוביל הרבה קבוצות במהלך העונה לרצות אותו.
"זה מה שכיף בפרויקט הזה, לראות ילד בן 21 שמתאמן ועובד קשה מגיע לרמות כאלה. לזה קוראים הצלחה מטורפת. עדיין לא ברור אם הוא יישאר איתנו אבל, בכל מקרה הוא תמיד יישאר הגאווה של המועדון".

השחקן במרכז

מי שבוודאות ימשיך הוא נייברגר, ללא ספק מאמן העונה בלאומית. "השחקנים הם הלהיט", הוא מבהיר.
גם לך יש חלק.
"יכול להיות שזה ימנף אותי, אבל אני פחות מרוכז בזה. באמת כיף לקבל את המחמאות האלה. נוטים לדבר על המאמן בהצלחות ובכישלונות אבל סביב המאמן יש צוות שעושה עבודה טובה מאוד, כך שהמחמאות והקרדיט הוא לצוות. נכון שאני מנהל את הצוות שלי והאחריות עליי אבל יש צוות וחשוב להכיר בדבר הזה. ממה שאני יודע אמשיך לאמן פה גם בעונה הבאה בשמחה ובאהבה.
"זה מועדון שגדלתי בו וחלק מהנוף בבית הוריי היה המגרש. אחרי לא מעט התרוצצויות בקריירה אני מרגיש שחזרתי הביתה, סגרתי מעגל, חזרתי מהדלת הראשית ואני גאה מאוד על כך ונרגש".
תסביר על הפרויקט. על שיתוף הפעולה עם שחקן אמיתי.
"זאת קבוצה מאוד מרגשת. רוב השחקנים פה לא מקבלים שכר בכסף, אלא אולי החזר נסיעות. הם באים לפה לסוג של קולג'. הם מקבלים מלגה ואת המעטפת שכל שחקן זקוק לו כולל תזונאית, בדיקות, אימונים אישיים מה שהופך את השחקן למרכז ובסופו של דבר האינדיבידואל טוב יותר והקבוצה יותר טובה".
5 צפייה בגלריה
קטש. "הוא מתרגש מאוד. מה גם שהוא אוהד נתניה בכדורגל"
קטש. "הוא מתרגש מאוד. מה גם שהוא אוהד נתניה בכדורגל"
קטש. "הוא מתרגש מאוד. מה גם שהוא אוהד נתניה בכדורגל"
(עוז מועלם)
עידן אבשלום, מנכ"ל שחקן אמיתי, גאה בהצלחת הפרויקט. "מצאנו קהילה מדהימה. עיר שוחרת ספורט ואוהבת כדורסל. אנחנו מרגישים שאפשר לעשות פה דברים גדולים. מטרתו של הפרויקט הוא לפתח את השחקן הישראלי".
בינתיים זה מצליח לכם.
"בהתחלה אף אחד לא נתן לזה שום סיכוי. חלק מההצלחה האדירה זה הרוח של המקום והתמיכה והאמונה מהיום הראשון שאפשר לעשות כאן משהו מיוחד עם חזון. מדובר באחד ההצלחות של הספורט הישראלי. אנחנו ניצחנו כבר.
"כשהגענו לנתניה אמרתי שמי שמפחד במשחק העלייה שלא יגיע. הסתכלו עליי ואמרו מה? ילדים בני 18. אבל הבחירה בדרך הנכונה ביותר לא באה בסתירה מהרצון שלנו להיות מספר אחת. מה שקרה בשנתיים מוכיח שגם אפשר לטפח שחקנים, גם אפשר להתנהל בתרבות ספורט, ליהנות ולהיות הכי טובים. הדבר הזה מעורר השראה ואני מרגיש שרק התחלנו ואפשר לבנות פה משהו גדול".
ציפיתם שההצלחה תגיע כל כך מהר?
"אין תאריך יעד. התוצאות יגיעו בעקבות תהליכים. כיוונו גבוהה. זה קרה אבל לא בגלל שאמרנו כל יום שחייבים להגיע לתוצאה, אלא כי אנחנו מנסים להיות הכי טובים וליהנות ביום-יום שלנו. אנשים מאושרים מביאים תוצאות מיוחדות. אני מקווה שכולם יודעים שאנחנו מאושרים".
מה קטש אומר?
"הוא מתרגש מאוד. מה גם שהוא אוהד נתניה בכדורגל אז בכלל כולנו מתרגשים לראות את כל הדבר הזה ואת הצעירים בוקעים מהביצה. לי באופן אישי זה חלום שהתגשם וזה ניצחון של הספורט בישראל".
לעדכונים: חדשות נתניה