מאמון קשוע הוא השחקן הרביעי שהצטרף לסגל שבונה ריימונד אטוולד במכבי נתניה לקראת העונה שבפתח. השחקן, שמיוצג על ידי ברק בדש, מצטרף אל אמיר ברקוביץ', יניב מזרחי ושי קונסטנטין.
1 צפייה בגלריה
מאמון קשוע. "ילד טוב שמוכן לעבוד קשה"
מאמון קשוע. "ילד טוב שמוכן לעבוד קשה"
מאמון קשוע. "ילד טוב שמוכן לעבוד קשה"
(פרטי)
"אני שמח לחתום במועדון גדול כמו מכבי נתניה. מועדון אליו חלמתי להגיע מילדות", אמר לאחר החתימה. "אני מקווה להחזיר על האמון במגרש".

להגשים חלומות

לקשוע רזומה מקצועי לא ממש נוצץ. הוא שיחק במחלקות הנוער של הפועל ומכבי תל אביב, בני סכנין והפועל פתח תקווה כאשר את ראשית דרכו בקבוצת בוגרים עשה בהפועל חיפה. בשנתיים האחרונות שיחק בשורות הפועל אשקלון והפועל רמת גן מהליגה לאומית.
הכול התחיל לגמרי במקרה לפני 15 שנה בעיר טירה שם חיפשו בקבוצת הילדים המקומית ילד שיחליף במשחק אימון שחקן שנפצע. מאמון קשוע, אז בן שמונה, עבר בדיוק בסמוך למגרש האימונים, ושמע את אחד מאנשי הקבוצה שהוא גם קרוב משפחתו קורא לו להגיע.
קראו גם>>>
קשוע מיהר להסביר כי אינו יודע לשחק כדורגל כמו יתר חבריו. בקבוצה התעקשו והסבירו שכדי לקיים את משחק האימון הוא יהיה חייב להירתם ומספיק להם רק שיעמוד על המגרש וינסה להשתלב. קשוע הסכים וגם המאמץ להשיג במהירות נעלי כדורגל ובגדי אימון שיתאימו לו צלח. קשוע הפתיע ובגדול. הוא כבש באותו משחק אימון חמישה שערים והשאר כבר היסטוריה.
האירוע שהיה אמור להיות חד פעמי הפך לקבוע לאחר שקשוע הצטרף לקבוצה והיה הצעיר מבין השחקנים. למרות זאת הפך בה לבורג מרכזי ולימים לגאווה של העיר טירה.
בצל הניסיונות של קשוע להתקדם בענף הכדורגל חווה החלוץ לא מעט קשיים בחיי היום יום שלו מאז שנולד לפני 23 שנה בטירה להורים ווגיה (עקרת בית) וטהאני (שיפוצניק), להם שלושה בנים נוספים.
משפחתו נחשבה לקשת יום כשלצד זה הבינו ההורים את רצונו של ילדם להפוך לכדורגלן והיו עוזבים את העבודה פעמים רבות מוקדם לטובת ליווי בנם לאימונים ולמשחקים תוך ויתור על פרנסה.
לאורך כל הדרך במשפחת קשוע היו מלאי תקווה שהקריירה של בנם הצעיר תסייע למצב הכלכלי בבית מה שבהמשך קרה. לא רק בסיוע כספי של הבן, אלא גם בעזרה לאבא בעבודות השיפוצים בכל הזדמנות. ההתקדמות של קשוע בענף הכדורגל הייתה מרשימה.
הוא התאמן במשך שנה באקדמיית הכדורגל של אספניול, וכשחזר לארץ, בשנת 2017, חתם על חוזה לשלוש שנים בהפועל חיפה. גם בתחילת דרכו בחיפה, בדומה לקבוצת הילדים בטירה הוא הפתיע מיד. זה קרה במשחק אימון מול הפועל עכו במהלכו כבש את שער הניצחון. בצוות המקצועי התרגשו והתגאו ברכש החדש.
גם הבוס מאמריקה, יואב כץ אמר: "הוא ילד טוב מאוד עם אישיות שמוכן לעבוד קשה מאוד בשביל להצליח. אצלו המטרות הן מעבר לאלה של רוב השחקנים, כי יש לו הרבה על הכתפיים מחוץ לכדורגל. אין ספק שהוא יגיע רחוק ויגשים את החלומות שלו".

רוצה ללכת

התקוות והציפיות נמוגו במהלך העונה שאחרי. מעמדו של החלוץ פחת ואיתו דקות המשחק. קשוע דרש לעזוב מיידית את הקבוצה, הפסיק להגיע לאימונים ועמד בפני ועדת משמעת שם הסביר בין היתר "רע לי. רוצה ללכת מפה".
בחודש ינואר אשתקד, אחרי שרשם 13 הופעות בליגת העל והיה שותף לזכייה בגביע בשנת 2018 ואף בישל את השער השלישי בגמר. אלא שלמרות זאת קשוע לא בלט מקצועית וגם עמד במרכזה של סערה בתקשורת הפלסטינית לאחר זימונו לנבחרת הצעירה של ישראל כשהעלה לרשתות החברתיות תמונה שלו כשהוא מתגאה במדי הנבחרת.
קשוע כונה "בוגד" וזכה לחיבוק אוהב מהמועדון שלו שהבהיר: "מאמון הוא דוגמא לדו קיום. הוא משחק במועדון ישראלי ופועל יוצא מכך הוא מוזמן לנבחרות הלאומיות של ישראל. מדובר בגאוה וכבוד הן לשחקן ולמועדון".
חצי שנה אחרי שלא שיחק הוא חתם בהפועל אשקלון. בעונה החולפת שיחק בהפועל רמת גן במסגרתה הבקיע שלושה שערי ליגה. בנתניה בטוחים שבמדים הצהובים הוא יבקיע הרבה יותר העונה.
ליאור זאדה שאימן את קשוע עד לא מזמן בהפועל רמת גן בטוח שנתניה עשתה עסקה טובה: "מאמון הוא קסם של בחור. ביישן ומצחיק כאחד. מקצועית הוא חזק מאוד. יש לו גוף עוצמתי וקשה להתמודד מולו מבחינה פיזית".
איך תסביר שאחרי הפועל חיפה הוא ירד ללאומית?
"הוא סבל הרבה מחוסר מזל ועבר הרבה פציעות שעיכבו אותו. אבל עכשיו הוא אחרי כל זה ונתניה מקבלת אותו במצב טוב".
ומה הוא צריך לעשות כדי להתקדם?
"הוא צריך לשפר את התנועה לעומק. יש לו טכניקה לא רעה יחסית לגודל שלו. נתניה לקחו הימור מחושב וטוב ויש להם רק מה להרוויח איתו. אם ריימונד יעבוד איתו על הבנת משחק הוא יוכל לקדם אותו ובגדול וכולם ירוויחו מהמהלך".
לעדכונים: חדשות נתניה